שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מגנזיום לפני השינה

מגנזיום הוא מינרל חיוני המסייע לגוף לבצע יותר מ-500 תהליכים במערכות שונות בגוף. זהו המינרל הרביעי בשכיחותו בגוף האדם, כאשר כ-60% מאוחסנים בעצמות והשאר בשרירים, ברקמות הרכות ובנוזלי הגוף.

בשנים האחרונות מגנזיום צבר פופולריות כתרופה טבעית לשיפור איכות השינה. אנשים רבים נוטלים תוספי מגנזיום לפני השינה כדי לעזור להם להירגע ולהירדם ביתר קלות. אז מה הקשר של מגנזיום לשינה? מחקרים מראים שמגנזיום עוזר לווסת נוירוטרנסמיטורים (שליחים כימיים) במוח. מגנזיום עשוי גם לעזור לשינה טובה יותר באמצעות האינטראקציה שלו עם מערכת העצבים. מגנזיום מסייע בהרפיית שרירים, ובכך עוזר להגיע לרמה עמוקה יותר של שינה איכותית.

מגנזיום ביסגליצינאט

לחצו כאן לרכישת מגנזיום ביסגליצינאט איכותי לשינה במבצע

מי צריך לקחת מגנזיום?

בקצרה, כולנו יכולים להפיק תועלת משיפור איכות השינה שלנו. שינה ומגנזיום ממלאים שניהם תפקידים קריטיים באופן שבו הגוף שלנו מתפקד, ולכן, איך אנחנו מרגישים.

הדרך המדויקת ביותר לדעת אם חסר לכם מגנזיום היא על ידי בדיקת דם במרפאה. תסמינים של מחסור במגנזיום כוללים אובדן תיאבון, בחילות, עייפות והתכווצויות שרירים. התייעצו עם הרופא שלכם לגבי בדיקת הרמות שלכם אם אתם חווים תסמינים אלה. בנוסף, אם אתם סובלים מנדודי שינה כרוניים, או מנדודי שינה שנמשכו יותר מחודש, מגנזיום עשוי להיות הטיפול המתאים עבורכם. נדודי שינה ממושכים יכולים להצביע על כך שהגוף שלכם לא סופג מספיק מגנזיום בתזונה שלכם כדי לווסת את השינה ולנוח כראוי.

היתרונות של נטילת מגנזיום לפני השינהגבר ישן

מחקרים רבים מראים שהיתרונות של נטילת מגנזיום לפני השינה יכולים לעזור לכם להירדם מהר יותר, לישון ביעילות רבה יותר ולהתעורר רעננים יותר. מחקר מצא כי משתתפים שצרכו 500 מ”ג מגנזיום מדי יום דיווחו על נדודי שינה מופחתים, עלייה באיכות השינה ושיפור במנוחה בשעות הבוקר המוקדמות.[1]

עד כה, אנו יודעים שמגנזיום יכול לסייע בשיפור השינה באמצעות יכולותיו:

להרפות שרירים

להרגיע את מערכת העצבים 

לעזור להירדם מהר יותר

להפחית מתח

לקדם ייצור מלטונין טבעי

כיצד מגנזיום עובד כדי לסייע בשינה

מגנזיום יכול לעזור לווסת נוירוטרנסמיטורים (השליחים הכימיים) במוח המפעילים מנגנוני הרגעה הן במערכת העצבים והן בשרירים.

איך זה עובד בדיוק:

מגנזיום מאזן ניורוטרנסמיטורים – GABA (חומצה גמא-אמינו-בוטירית) הוא הניורוטרנסמיטור העיקרי במוח שמעביר אתכם ממצב של התרגשות או לחץ למצב רגוע ונינוח. מגנזיום עוזר לווסת את הרמות הטבעיות של GABA, כמו גם בוויסות הנוירוטרנסמיטר “המעורר”, גלוטמט, כדי לעזור לכם להרגיש רגועים לפני השינה וערניים יותר במהלך היום.

מגנזיום מווסת את מערכת העצבים – מערכת העצבים שלכם מחולקת לשני חלקים: מערכת העצבים הסימפתטית והפאראסימפתטית. החלק הסימפטי מפעיל את המוח, בעוד הפאראסימפתטי עוזר לכם להירגע, במיוחד בזמני לחץ. מגנזיום מווסת את שני החלקים הללו של מערכת העצבים, מה שיכול לעזור להקל על שרירים מתוחים לפני ההירדמות.

מגנזיום מקדם ייצור מלטונין – מלטונין הוא הורמון שהגוף שלכם מייצר כדי לעזור לכם להירדם ולהסדיר את מחזור השינה שלכם. לפעמים, גורמים סביבתיים או בעיות בריאות מעכבות את ייצור המלטונין הטבעי, מה שעלול לגרום לנדודי שינה או איכות שינה ירודה. מגנזיום מעודד את הגוף שלכם לווסת את רמות המלטונין, מה שיכול לעזור עוד יותר להירדם מהר יותר ולשנות עמוק יותר.

מהו סוג המגנזיום הטוב ביותר לשינה?

לא כל המגנזיום שווים ביעילותם. ישנן וריאציות שונות של המינרל, כל אחת עם יתרונות מעט שונים ופוטנציאל לספיגה גופנית. סוגי המגנזיום כוללים:

כדי לקבל את יתרונות שיפור השינה, הסוגים הטובים ביותר לצריכה הם מגנזיום גליצינאט, מגנזיום גלוקונאט ומגנזיום ציטראט. שניהם בעלי זמינות ביולוגית גבוהה, כלומר הגוף יכול לספוג אותם בקלות יחסית בהשוואה לצורות אחרות של מגנזיום.

מינון מגנזיום לשינה

המינון המומלץ של מגנזיום לגברים הוא 400-420 מ”ג. לנשים, הכמות היומית המומלצת היא 310-320 מ”ג ונשים בהריון צריכות לצרוך מעט יותר, 350-360 מ”ג ליום.

תופעות לוואי אפשריות של מגנזיום

מכיוון שמגנזיום הוא מינרל טבעי, הסיכון לתופעות לוואי הוא נמוך יחסית. עם זאת, כמו עם כל תוסף, ישנם כמה סיכונים פוטנציאליים אם אתם לוקחים יותר מהמינון היומי המומלץ.

אחת מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של נטילת יתר של מגנזיום היא שלשולים ובעיות בעיכול.

אם מגנזיום נצרך ברמות גבוהות מעל המינון היומי המומלץ, זה יכול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר כגון:

דופק לא סדיר – אם צורכים מנת יתר מוגזמת של מגנזיום, 5,000 מ”ג או יותר, היא עלולה לגרום להיפרמגנזמיה, או לכמות עודפת של מגנזיום בזרם הדם. היפרמגנזמיה עלולה לגרום להפרעות בקצב הלב הטבעי ובסדירות הלב.

תפקוד כליות לקוי – במינונים של 5,000 מ”ג ומעלה ובאנשים עם בעיות כליות קיימות, הסיכון לפגיעה בתפקוד הכליות גבוה יותר. רמות גבוהות של מגנזיום מורידות את לחץ הדם, מה שעלול להוביל לזרימת דם לא תקינה לכליות.

הימנעו מתופעות לוואי חמורות יותר על ידי הקפדה על המינון היומי המומלץ של מגנזיום, והתייעצו עם הרופא שלכם לגבי כמות תוסף המגנזיום שמתאים לכם.

מגנזיום ביסגליצינאט

לחצו כאן לרכישת מגנזיום ביסגליצינאט איכותי לשינה במבצע

מגנזיום לעומת מלטונין

אחד הוויכוחים העולים בתחום הבריאות הוא ההבדל בין נטילת מגנזיום ונטילת מלטונין לשיפור השינה. שני החומרים הם טבעיים, אך הם אינם זהים.

מגנזיום הוא מינרל, בעוד שמלטונין הוא הורמון. הגוף מייצר מלטונין בזמנים מסוימים, בדרך כלל בלילה, כאשר יש פחות אור טבעי והקצב הצירקדי שלכם מאותת לגוף שלכם שהגיע הזמן לישון. הגוף מייצר רק מלטונין לתפקוד השינה, ואילו מגנזיום מסייע במגוון התפקודים היומיומיים והליליים של הגוף.

מגנזיום חיוני לתפקוד תקין של המוח, מערכת העצבים, מערכת העיכול והשרירים. העובדה שהוא עוזר לווסת את המערכות החיוניות הללו היא חלק ממה שמאפשר לו לסייע בהשגת שינה איכותית ונינוחות.

ובקיצור, המאפיינים המגדירים של מגנזיום הם:

  • מגנזיום הוא מינרל אשר משחק תפקיד בתהליכים רבים הגוף
  • מגנזיום מתקבל בעיקר דרך המזון
  • תוספי מגנזיום יכולים לעזור למוח ולגוף שלכם להירגע ולקדם שינה טובה יותר

והתכונות העיקריות של מלטונין הן:

  • מלטונין הוא הורמון שעוזר לגוף לישון
  • מלטונין מיוצר על ידי המוח בתגובה לקצב הצירקדי שלכם
  • תוספי מלטונין יכולים לעזור לכם להירדם מהר יותר על ידי ויסות מחזור השינה שלכם

מקורות:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3703169/ 
מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן