שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

אבקת חלבון טבעונית מומלצת

 אבקות חלבון מעניקות דרך קלה להגדיל את צריכת החלבון בתזונה שלכם. הן יכולות להיות שימושיות במיוחד עבור ספורטאים ואנשים שמתקשים לספק את צורכי החלבון שלהם באמצעות מקורות מזון בלבד.

עם זאת, אבקות חלבון רבות בשוק מכילות מוצרים מהחי, כמו מי גבינה, מה שעלול להקשות על אנשים העוקבים אחר תזונה טבעונית למצוא תוספי חלבון מתאימים מהצומח.

כדי לעזור לכם להחליט איזו אבקה תהיה יעילה ומתאימה עבורכם, ריכזנו את אבקות החלבון הטובות ביותר על בסיס צמחי לכל שימוש.

איך בחרנו את אבקת החלבון הטבעונית הטובה ביותר

המוצרים המופיעים במאמר זה נבחרו על סמך הקריטריונים הבאים:שייק פירות וחלבון ליד פירות

איכות הרכיבים: האבקות הללו מכילות מקורות איכותיים לחלבון מהצומח. כמו כן, העדפנו מוצרים המכילים מעט או שאינן מכילות בכלל חומרי טעם וריח מלאכותיים, צבעים ותוספים אחרים.

דלות בתוספת סוכר: למעט מוצר אחד, כללנו אבקות חלבון המכילות 6 גרם או פחות של תוספת סוכר למנה. ישנן גם מגוון אבקות חלבון ללא סוכר, אך חלקן חלביות. 

המלצת מומחה: כל אבקה ברשימה שלנו הומלצה ונבדקה על ידי דיאטנים מוסמכים.

מחיר: כללנו אפשרויות שיתאימו לכל כיס.

ביקורות לקוחות: למוצרים ברשימה יש בעיקר ביקורות חיוביות באינטרנט.

כיצד לבחור את אבקת החלבון הטבעונית הטובה ביותר

להלן מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​רכישה אבקת חלבון טבעונית.

הגבלות והעדפות תזונתיות

אם אתם סובלים מאלרגיות ספציפיות, או שיש לכם הגבלות או אי-סבילות למזון, הקפידו לקרוא בעיון את תוויות המוצרים ובחנו את המרכיבים. שקלו לבחור במוצרים בעלי תו אישור טבעוני או נטולי אלרגנים.

מומלץ להימנע ממוצרים המכילים כמויות גבוהות של תוספת סוכרים או ממתיקים מלאכותיים, חומרי טעם וריח, חומרי מילוי וחומרים משמרים.

איכות ובטיחות

מומלץ לחפש מוצרים שעברו בדיקות של צד שלישי על ידי ארגונים כגון NSF International כדי לוודא שתכולת האבקה תואמת את התווית. ארגונים אלה בודקים גם תכולת מתכות כבדות ומזהמים.

אם אתם ספורטאים תחרותיים, כדאי לכם לבחור במוצר שהוא NSF Certified for Sport כדי להימנע מצריכת חומרים האסורים לשימוש על ידי רוב ארגוני הספורט התחרותיים.

תקציב

עם כל כך הרבה אבקות חלבון בשוק, אתם בטוח תמצאו אחת שתתאים לתקציב שלכם. זכרו לקחת בחשבון את מספר המנות בכל מיכל כשאתם משווים את המחירים השונים, כך שתוכלו להבין כמה למעשה עולה כל מנה בודדת.

העדפות טעם

קיימות אבקות חלבון טבעוניות אשר זמינות במגוון טעמים. שקלו את ההעדפות שלכם וכיצד אתם מתכננים להשתמש באבקת החלבון שלכם.

לדוגמה, אם אתם מעדיפים לשלב את האבקה שלכם עם חלב או מים, אולי תעדיפו לבחור מוצר בטעם מסוים. עם זאת, אם אתם מתכננים לערבב את האבקה בתוך שייקים או מאפים, אבקה ללא טעם עשויה להיות בחירה טובה יותר במקרה הזה.

כדאי גם לקרוא ביקורות של לקוחות על הטעמים השונים כדי לראות מה יש לאנשים לומר על הטעם והמרקם של האבקה. לדוגמה, האם קל לערבב אותה בבקבוק שייקר, או שצריך בלנדר חשמלי כדי למנוע גושים? האם הם התחברו לטעם?

מטרות אישיות

אבקת החלבון הטבעונית צריכה להתאים למטרות שלכם. לדוגמה, אם אתם מחפשים לרדת במשקל, אבקה דלת קלוריות עשויה להיות אידיאלית.

לחלופין, אם אתם עובדים על בניית שרירים, אבקת חלבון טבעונית המכילה תערובת של מקורות צמחיים עשויה להיות יעילה יותר ממוצר ממקור יחיד.

תופעות לוואי אפשריות של אבקות חלבון טבעוניות

אבקות חלבון טבעוניות בדרך כלל מתעכלות היטב ואינן ידועות כגורמות לתופעות לוואי שליליות חמורות.

עם זאת, קיים חשש גובר שמתכות כבדות המצויות באבקות חלבון, במיוחד אבקות על בסיס צמחי, עלולות להוות סיכונים בריאותיים. אבקות חלבון על בסיס צמחי עשויות להכיל יותר מתכות כבדות מאבקות חלבון אחרות מכיוון שצמחים קולטים מתכות כבדות מהאדמה, האוויר והמים.

עם זאת, מחקרים עדכניים מצאו שכמויות המתכות הכבדות שנמצאות באבקות חלבון אינן גדולות מספיק כדי לגרום להשפעות שליליות כלשהן בצריכה רגילה של 1-3 מנות ביום.

ככלל, מומלץ לבחור במוצרים שנבדקו על ידי גורם צד שלישי עבור נוכחות של מתכות כבדות ומזהמים אחרים.

שאלות נפוצות

בחלק זה נענה על כמה שאלות נפוצות על אבקות חלבון טבעוניות.

האם אבקת חלבון טבעונית טובה לעליית מסת שריר?אפונה

הוכח שהגדלת צריכת החלבון הכוללת עוזרת לשפר את העלייה במסת השריר, ללא קשר אם החלבון הוא על בסיס צמחי או מן החי. ניתן לצרוך מאכלים עם חלבון, או לחילופין להשתמש באבקת חלבון מומלצת.

אמנם יש צורך במחקר נוסף, אך מחקרים מסוימים מצביעים על כך שמוצרים המכילים תערובת של חלבונים מהצומח, כגון אפונה ואורז חום, עשויים להכיל כמויות גבוהות יותר של לאוצין ולהיות יעילים יותר לבניית שרירים מאשר אבקות חלבון טבעוניות ממקור יחיד.

איך כדאי להכין את אבקת החלבון הטבעונית שלכם?

אתם יכולים לערבב אבקות חלבון טבעוניות לתוך מאפים או נוזלים. אם אתם מתכוונים לשתות את אבקת החלבון, אנו ממליצים להוסיף אותה לבלנדר או לכוס שייקר עם הנוזל הרצוי, כגון מים או חלב שיבולת שועל, כדי להבטיח שתקבלו מרקם חלק. ניתן גם להוסיף אבקת חלבון לפנקייקים, בסיס לפיצה, עוגיות, מאפינס ועוד.

הקפידו לעקוב אחר ההוראות הספציפיות של המוצר שאתם מחליטים לנסות.

האם קיים תאריך תפוגה לאבקות חלבון טבעוניות?

כמו אבקות חלבון אחרות, גם לאבקות חלבון טבעוניות יש תאריך תפוגה, עם חיי מדף טיפוסיים של כשנתיים. לאחר תאריך התפוגה, אתם יכולים לצפות שהאיכות תרד, והמוצר עלול להתקלקל.

הקפידו לאחסן את אבקת החלבון שלכם בהתאם להוראות על התווית, ככל הנראה בסביבה קרירה ויבשה.

בשורה התחתונה

בין אם אתם עוקבים אחר אורח חיים טבעוני או פשוט מעדיפים מוצרים על בסיס צמחי, ישנן מספר אבקות חלבון ידידותיות עבורכם לבחירה.

כדי לצמצם את האפשרויות שלכם, הקפידו לשקול גורמים כגון סוג החלבון במוצר, טעמים זמינים, פרופיל תזונתי ועלות. מומלץ גם לבחור מוצר נקי מחומרי מילוי, חומרים משמרים וחומרי טעם או ממתיקים מלאכותיים. כדאי גם לחפש מוצרים שעברו בדיקות של גורם צד שלישי על מנת לוודא שהמוצר בטוח לשימוש.

לא משנה באיזה מוצר תבחרו, מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא או התזונאית שלכם לפני הוספת תוספים חדשים לתפריט על מנת לוודא שהיא מתאימה עבורכם.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן