שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כדורים לנשירת שיער – ויטמינים ומינרלים בריאים לשיער

כולנו רוצים שיער בריא, מבריק וחזק, אבל לא תמיד קל להשיג זאת. גורמים סביבתיים, אורח חיים וגנטיקה יכולים כולם להשפיע על בריאות השיער שלנו. עם זאת, היבט אחד שמתעלמים ממנו לעתים קרובות המשפיע על בריאות השיער הוא תזונה נכונה. למזון שאנו אוכלים יש תפקיד קריטי בבריאות וצמיחת השיער שלנו. אם נוודא שאנו צורכים את החומרים המזינים הנכונים, אנו יכולים לקדם צמיחת שיער בריאה, למנוע נשירת שיער ולשפר את המראה הכללי של השיער שלנו. במאמר זה, הבאנו לכם כמה ויטמינים ומינרלים חיוניים לשיער בריא ונספק כמה טיפים לשמירה על שיער זוהר ומלא חיות.

ויטמינים ומינרלים חיוניים לבריאות השיער

ביוטין

ביוטין, הוא ויטמין B הממלא תפקיד חיוני בצמיחת שיער. מחסור בביוטין עלול להוביל לנשירת שיער ולהתפתחות שיער שביר. מחקרים הראו שתוספי ביוטין יכולים לשפר את עובי השיער ולהפחית נשירת שיער.[1

ביוטין הוא ויטמין מסיס במים התומך בייצור הקרטין, החלבון המבני העיקרי בשיער. ויטמין זה חיוני לצמיחה ותחזוקה של שיער בריא. ביוטין גם משחק תפקיד בבריאות העור והציפורניים. מזונות עשירים בביוטין כוללים זרעי חמניה, ברוקולי, חלמוני ביצה, שקדים, בטטה, אבוקדו ותרד.

מקור: כדורים לנשירת שיער

ברזל

ברזל חיוני לצמיחה ותחזוקה של שיער בריא. ברזל מסייע לגוף לייצר המוגלובין, חלבון בתאי הדם האדומים המוביל חמצן. ברזל עוזר לתאי הדם לשאת חמצן לזקיקי השיער, ובכך מקדם צמיחה ומפחית נשירת שיער. אם לא צורכים מספיק ברזל, זקיקי השיער לא יכולים לקבל מספיק חמצן, מה שעלול להוביל לנשירת שיער. וזה אכן גורם שכיח לנשירת שיער, במיוחד אצל נשים. מחסור בברזל עלול להוביל גם להיווצרות שיער יבש וחסר חיות ואף לגירודים בקרקפת. מזונות עשירים בברזל כוללים אפונה, גרעיני דלעת, בשר אדום, חומוס, שעועית, תרד, קינואה, וברוקולי.

ויטמין Cפירות הדר

ויטמין C הוא רכיב תזונתי חיוני לשיער בריא. ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע לגוף לספוג ברזל ולייצר קולגן. קולגן הוא חלבון התומך בצמיחת שיער ומונע שבירת שיער. ויטמין C גם עוזר לגוף לספוג ברזל, שכפי שכבר ראינו, גם הוא חיוני לצמיחת שיער בריאה.

מזונות עשירים בוויטמין C כוללים מלון, פירות הדר, פירות יער, קיווי, תותים, פלפל אדום, וכרובית.

חומצות שומן מסוג אומגה 3

חומצות שומן מסוג אומגה 3 גם הן חיוניות לבריאות השיער. חומצות שומן מסוג אומגה 3 הן שומנים חיוניים שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו. שומנים בריאים אלו עוזרים להזין את השיער והקרקפת, מקדמים צמיחת שיער בריאה ומפחיתים דלקתיות בגוף. אומגה 3 יכולה גם לסייע במניעת נשירת שיער ולהפוך את השיער לעמיד יותר בפני נזקים. 

מזונות עשירים באומגה 3 כוללים דגים שומניים, אצות, זרעי פשתן, זרעי צ’יה ואגוזי מלך.

אבץ

אבץ הוא מינרל חשוב הממלא תפקיד חיוני בצמיחת שיער ובשיקומו. אבץ עוזר לגוף לייצר ולתקן רקמת שיער. הוא גם עוזר לווסת את בלוטות השומן המייצרות סבום, חומר שמנוני המסייע בהענקת לחות לקרקפת ולשיער.

מחסור באבץ עלול להוביל לנשירת שיער, להתדלדלות השיער ולגירודים בקרקפת. מזונות עשירים באבץ כוללים שומשום, שקדים, חומוס, בשר בקר, זרעי דלעת ועדשים.

כדאי לקרוא גם על ההשפעות של מגנזיום על נשירת שיער ושמן קיק לנשירת שיער.

טיפים לטיפוח שיער בריא

שטפו את השיער באופן קבוע אך לא לעתים קרובות מדי.

שטיפת שיערכם באופן קבוע מסירה שמן ולכלוך שהצטברו מהקרקפת שלכם, אך שטיפתו לעתים קרובות מדי עלולה להסיר את השמנים הטבעיים מהשיער ולהשאיר אותו יבש ושביר. נסו לחפוף את השיער 2-3 פעמים בשבוע, תלוי בסוג השיער ובסגנון החיים שלכם.

השתמשו בשמפו ומרכך עדינים.

בעת בחירת שמפו ומרכך, בחרו מוצרים עדינים וללא כימיקלים קשים כמו סולפטים ופרבנים. חפשו מוצרים שעוצבו במיוחד לסוג השיער שלכם ולצרכים שלכם.

שקלו שימוש במרכך.

אם אינכם משתמשים כעת במרכך, אולי כדאי לנסות מרכך עדין שיתאים לשיערכם. מרכך עוזר להזין ולהעניק לחות לשיער, והופך אותו לרך וקל לעיצוב. מרחו מרכך על קצוות השיער שלכם, והימנעו מאזור השורשים. השאירו אותו על השיער לכמה דקות לפני השטיפה.

הימנעו מעיצובים המצריכים שימוש בחום גבוה.

מכשירי עיצוב בחום כמו מייבשי שיער, מחליקים ומגהצי סלסול עלולים להזיק לשיער שלכם, ולגרום לו להיות יבש, ובעל נטייה להישבר. אם אתם חייבים להשתמש במכשירי עיצוב בחום, השתמשו בתרסיס מגן חום והקפידו על טמפרטורה נמוכה יחסית.

קצצו את השיער באופן קבוע.

קיצוץ השיער באופן קבוע מסייע להסיר קצוות מפוצלים ולעודד צמיחת שיער בריאה. שאפו לקצץ את שיערכם במעט כל 6-8 שבועות.

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4989391/ 
מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן