שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

קפה עם לימון להרזיה – יתרונות, תופעות לוואי ומחקרים

לאחרונה נוצר לא מעט שיח על טרנד שתיית קפה עם לימון ועל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של המשקה.

משקה הקפה עם לימון מתיימר לעזור לאנשים לרדת במשקל ולשרוף שומן בטני. התומכים ברעיון גם טוענים שהשילוב של קפה עם לימון יכול להיות מזין ולהקל על כאבי ראש ושלשולים.

מכיוון שלקפה ולימון לכל אחד יש השפעות בריאותיות מרובות מוכחות, אתם ודאי עשויים לתהות אם שתיית השניים יחד מציעה יתרונות נוספים.

במאמר זה נסקור את הראיות לגבי משקה הקפה עם לימון כדי לאמת או להפריך את הטענות. 

 

 

מהו טרנד הקפה עם לימון?

קפה ולימונים הם שני מרכיבים נפוצים שנמצאים כמעט בכל מטבח.קפה עם לימון

קפה מיוצר על ידי בישול פולי קפה קלויים והוא אחד המשקאות הנצרכים ביותר בעולם. הביקוש של המשקה נובעת בעיקר בשל תכולת הקפאין שלו, המגרה את מערכת העצבים המרכזית ומגביר את הערנות ומצב הרוח.

מצד שני, לימונים הם פרי השייך למשפחת ההדרים. הם מקור מצוין לויטמין C, אשלגן, ויטמין B6, ונוגדי חמצון – יחד עם תרכובות צמחיות מועילות רבות אחרות וזו הסיבה שאנשים השתמשו בהם עבור סגולותיהם הרפואיות במשך מאות שנים.

טרנד הקפה עם לימון מציע לערבב כוס אחת (240 מיליליטר) של קפה עם מיץ שנסחט מלימון אחד.

בעוד שחלק מאמינים כי ערבוב של השניים מציע יתרונות מרשימים, המדע עשוי לחלוק על כך.

קפה ולימונים מכילים יתרונות בריאותיים רבים

גם לקפה וגם ללימונים יש יתרונות בריאותיים מוכחים רבים, הקשורים בעיקר לתכולה הגבוהה של נוגדי חמצון. מולקולות אלו מגנות על הגוף שלכם מההשפעות המזיקות של כמויות מוגזמות של רדיקלים חופשיים.

הנה סקירה כללית של היתרונות שיש לכל אחד להציע.

יתרונות מבוססי ראיות של קפה

פולי קפה קלויים מכילים למעלה מ-1,000 תרכובות ביו-אקטיביות, אך קפאין וחומצה כלורוגנית (CGA) הם הבולטים כתרכובות פעילות מרכזיות בעלות יכולת נוגדת חמצון.

שניהם מפעילים מסלולים המגנים מפני גידולי סרטן. נמצא קשר בין קפה לסיכון מופחת למספר סוגים של סרטן, כולל:

  • כבד
  • בלוטת הערמונית
  • רירית הרחם
  • שד
  • מערכת העיכול
  • המעי הגס

בנוסף, נמצא קשר בין צריכת קפה לסיכון מופחת לסוכרת מסוג 2, מחלות לב וכבד, כמו גם אלצהיימר ופרקינסון.

לבסוף, תכולת הקפאין שבו אחראית להשפעה משפרת האנרגיה של המשקה, השפעה חיובית על ביצועי אימון סיבולת, ועל היכולת להגדיל את מספר הקלוריות שאתם שורפים.

יתרונות מבוססי ראיות של מיץ לימון

לימונים הם מקור מצוין לויטמין C ולפלבנואידים, שניהם פועלים כנוגדי חמצון רבי עוצמה. ויטמין C ופלבונואידים מפירות הדר נקשרו לסיכון נמוך יותר לסוגי סרטן מסוימים.לימון בתוך מים

כמו כן, שתי התרכובות עשויות להגן מפני מחלות לב. ויטמין C משפר את תפקוד המערכת החיסונית שלכם ועוזר להילחם בזיהומים.

כפי שאתם יכולים לראות, קפה ולימונים מציעים מגוון רחב של יתרונות המגנים על גופכם מפני מחלות כרוניות. ובכל זאת, ערבוב של השניים לא בהכרח מתורגם למשקה עוצמתי יותר.

ישנם מגוון סוגים של תה להרזיה ואם מערבבים אותם עם לימון נוכל למצוא את שילוב היתרונות.

טענות פופולריות על שתיית קפה עם לימון

ישנן ארבע טענות עיקריות לגבי היתרונות של שתיית קפה עם לימון.

טענה 1. המשקה עוזר להמיס שומן

תפיסה זו רווחת בעולם הכושר, אך בסופו של דבר לא לימון ולא קפה יכולים להמיס שומן.

לצערנו, הדרך היחידה להיפטר משומן לא רצוי היא על ידי צריכה מופחתת של קלוריות או שריפת קלוריות מוגברת. לפיכך, טענה זו שקרית. אך יש דרכים אופטימליות להוריד אחוזי שומן.

עם זאת, מחקרים מראים שקפה עשוי לעזור לכם לרדת במשקל, וזו הסיבה שחלק מהאנשים עלולים לחוות ירידה קלה במשקל עם צריכת המשקה.

מחקרים עדכניים מצאו שקפאין עשוי לעורר רקמת שומן חומה, סוג של רקמת שומן פעילה מבחינה מטבולית, אשר פוחתת עם הגיל ויכולה לבצע חילוף חומרים של פחמימות ושומנים.

מחקר אחד שנעשה במבחנה ועל בני אדם קבע שקפאין מכוס קפה סטנדרטית של 240 מ”ל יכול להגביר את פעילות רקמת השומן החומה, ולגרום לעלייה בקצב חילוף החומרים.

באופן דומה, מחקרים מצביעים על כך שקפאין עשוי לשפר את ההשפעות של פעילות גופנית, אם כי יש צורך במחקר נוסף.

עם זאת, השפעת הירידה הפוטנציאלית במשקל עשויה לקרות בגלל הקפאין בקפה, ולא מהתערובת של קפה עם לימון.

אם אתם רוצים לרדת במשקל תחילה חשוב שתשמרו על גירעון קלורי שלילי. במקרים מסוימים אתם יכולים לקחת כדורי הרזיה ושורפי שומן, מאושרים משרד הבריאות כמובן, שיוכלו לעזור להם בתהליך.

 

טענה 2. המשקה מקל על כאבי ראש

כאבי ראש והתקפי מיגרנה דורגו ברחבי העולם כתורמים עיקריים לפגיעה בתפקוד היומיומי עבור אנשים מתחת לגיל 50.

לפיכך, מקובל למצוא פתרונות ביתיים לטיפול בהן. ובכל זאת, המחקר חלוק מאוד לגבי השימוש בקפה למטרה זו.

השערה אחת מציעה שלקפאין בקפה יש השפעה מכווצת של כלי הדם – כלומר הוא מהדק את כלי הדם שלכם, מה שמפחית את זרימת הדם לכיוון הראש ומקל על הכאב.

מחקרים גם מצביעים על כך שקפאין יכול להגביר את ההשפעות של תרופות לכאבי ראש והתקפי מיגרנה. עם זאת, השערה אחרת מאמינה שקפאין עשוי לשמש כגורם לכאב ראש עבור חלק מהאנשים, יחד עם משקאות ומזונות אחרים, כגון שוקולד, ואלכוהול.

לכן, שתיית קפה עם לימון עשויה להקל או להחמיר כאב ראש, תלוי באדם. ואם זה אכן עוזר להפחית כאב, זה יהיה שוב בגלל הקפאין בקפה, לא ממשקה הקפה והלימון עצמו.

טענה 3. המשקה מקל על שלשולים

אופן השימוש במקרה זה דורש לאכול קפה טחון עם לימון במקום לשתות אותו.

ובכל זאת, אין כרגע ראיות התומכות בשימוש בלימון לטיפול בשלשולים. קפה גם מגרה את המעי הגס, מה שמגביר את הצורך שלכם ליציאות.

בנוסף, שלשול גורם לאובדן משמעותי של נוזלים שעלול להוביל להתייבשות. ההשפעה המשתנת של הקפה עלולה להחמיר את ההתייבשות.

טענה 4. המשקה מציע יתרונות לטיפוח העור

מחקרים מצביעים על כך שגם תכולת נוגדי החמצון של קפה וגם הלימון עשויה לספק יתרונות לעור, כך שנראה שיש אמת מסוימת מאחורי הטענה הזו.

תכולת ה-CGA של קפה עשויה לשפר את זרימת הדם ואת הלחות בעור. מחקרים מראים שצריכתו עשויה להפחית את קשקשת העור, לשפר את החלקות ולהפחית את ההידרדרות של מחסום העור.

בנוסף, תכולת ויטמין C בלימון עשויה לעורר את ייצור הקולגן, חלבון המספק לעור שלכם חוזק וגמישות, ומפחיתה נזקים לעור הנגרמים מרדיקלים חופשיים.

עם זאת, אתם עדיין יכולים לנצל את היתרונות הללו על ידי צריכת קפה ולימונים בנפרד, שכן אין ראיות המצביעות על כך שהאפקט מופעל רק כאשר השניים מעורבבים.

חסרונות קפה עם לימון

החסרונות של שתיית קפה עם לימון, בדיוק כמו היתרונות, הם תוצאה של החסרונות של כל מרכיב.

לדוגמה, עדויות מצביעות על כך שאנשים המרבים לצרוך בקפה עלולים להתמכר לקפאין, מה שארגון הבריאות העולמי מגדיר כהפרעה קלינית.

מחקרים נוספים מצביעים גם על כך שצריכת קפאין באופן קבוע קשורה להפרעות שינה ולישנוניות במהלך היום, סיכון מוגבר לאובדן הריון וצרבת.

באשר ללימונים, הם מכילים חומצת לימון, אשר מהווה תורמת ידועה לשחיקת שיניים.

האם קפה עם לימון עובד?

קפה ולימונים מציעים מגוון יתרונות בריאותיים, בעיקר בשל תכולת נוגדי החמצון שלהם. עם זאת, אין ראיות התומכות בטענה ששתיית קפה עם לימון מקלה על שלשולים או גורמת להמסת שומן. באשר לשאר היתרונות המוצהרים של התערובת, ניתן להשיג אותם על ידי צריכת קפה או מיץ לימון בנפרד. לפיכך, אין צורך לערבב בין השניים אם לא בא לכם.

 

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

כמה שומן צריך לאכול ביום
מזונות עשירים בחלבון לשיער חזק

כאשר מדובר בבריאות השיער, חשוב להבין את הקשר בין התזונה לבריאותו. השיער הוא עדשת המצלמה של בריאותנו הכללית, ולכן תזונה מאוזנת היא מרכיב מרכזי לתמיכה

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן