שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

7 יתרונות של אורח חיים בריא

צריכים מוטיבציה נוספת בשביל לדחוף אתכם לקום מהספה ולהתחיל לבנות אורח חיים בריא יותר? מחפשים סיבות רציניות שיעמידו אתכם במקומכם ויגרמו לכם לנקות את המזווה מג׳אנק פוד? הבאנו לכם כאן כמה יתרונות בשמירה על אורח חיים בריא אשר נוגעים בכל תחומי החיים שלכם והם עשויים להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי לשנות את ההרגלים היומיומיים שלכם ולהתחיל לאכול בריא יותר.

שיפור הבריאות הנפשית

פעילות גופנית מהווה טיפול טבעי נגד חרדה ולחץ. בנוסף לשחרור אנדורפינים במוח, פעילות גופנית מסייעת להרפיית השרירים, להפגת מתחים בגוף ולהענקת תחושת רוגע.

כמו כן, מחקרים מראים שפעילות גופנית יכולה להיות טיפול יעיל במקרים קלים או מתונים של דיכאון. היא מגבירה את רגישות המוח שלכם לסרוטונין ונוראפינפרין, המקלים על תחושות הדיכאון. מחקר אחד הראה שהספיקו שישה שבועות בלבד של יוגה כדי להפחית דיכאון ואפילו חרדה.

לבסוף, פעילות גופנית יכולה לשמש גם כהסחת דעת, ומאפשרת לכם למצוא זמן שקט כדי להתנתק רגע מהמרתון של החיים ולצאת ממעגל המחשבות השליליות המזינות דיכאון.

אנטי אייג׳ינג׳

בתוך גרעין התא, הגנים שלנו מסודרים לאורך מולקולות מפותלות דו-גדיליות של DNA הנקראות כרומוזומים. בקצות הכרומוזומים יש רצועות DNA הנקראות טלומרים, שמגינות על הנתונים הגנטיים שלנו, ומאפשרות לתאים להתחלק.

בכל פעם שתא מתחלק, הטלומרים מתקצרים. כשהם מתקצרים מדי, התא כבר לא יכול להתחלק. הוא הופך ללא פעיל או “מזדקן” או שהוא מת. נמצא קשר בין תהליך קיצור הטלומרים להזדקנות, סרטן וסיכון גבוה יותר למוות.

קצב קיצור הטלומרים יכול להיות מוגבר או מופחת על ידי גורמי אורח חיים ספציפיים. להקפדה על תזונה בריאה ופעילות גופנית יש פוטנציאל גדול להפחית את קצב קיצור הטלומרים או לפחות למנוע שחיקה מוגזמת של הטלומרים, מה שמוביל לעיכוב בהופעת מחלות הקשורות לגיל ולתוחלת חיים מוגברת.

מחקרים הראו כי נמצא קשר בין צריכת פירות וירקות לטלומרים ארוכים יותר. צריכה של מזון מלא עשיר בנוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן אומגה 3 יכולה לסייע בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, ובשמירה על מראה עור חיוני וזוהר. 

בנוסף, עדויות מראות ששתי שיטות פעילות גופנית, אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT) ואימוני סיבולת, יכולות להאט את תהליך ההזדקנות על ידי מניעת הזדקנות תאית. בשנת 2009, מחקר מצא שפעילות גופנית מתמשכת בקרב ספורטאים צעירים וספורטאים בגיל העמידה מגבירה את פעילות הטלומראז, חלבונים המייצבים ומאריכים טלומרים בהשוואה לאנשים עם אורח חיים יושבני.

פרודקטיביות וביצועים משופרים בעבודה

אכילה מגוונת של מזונות בריאים משפרת את הזיכרון, הריכוז ותפקוד המוח. עובדים ששומרים על אורח חיים בריא נהנים מתפקודים קוגניטיביים טובים יותר כמו למשל מיקוד טוב יותר, יצירתיות, תפקוד יעיל יותר תחת לחץ וביצועים כלליים טובים יותר.

מחקר משנת 2013 מצא שעובדים ששמרו על תזונה בריאה ומאוזנת היו בעלי סיכוי גבוה יותר ב-25% לביצועים טובים יותר בעבודה. מהדיווחים עלו שעובדים שאכלו חמש מנות או יותר של פירות וירקות לפחות ארבע פעמים בשבוע העלו את הסבירות לפרודוקטוביות גבוהה יותר ולשיפור הביצועים שלהם בעבודה ב-20%.

חיי חברה 

לאורח חיים בריא יש השפעה על החיים החברתיים שלנו. היחסים שלנו, עם אחרים ועם עצמנו, שניהם מושפעים מהמזונות שאנו אוכלים. כאשר אתם מרגישים טוב יותר מבחינה פיזית, סביר יותר שתחפשו ותיהנו מפעילויות חברתיות. כאשר אתם חסרי אנרגיה או לא מרגישים טוב, זה עלול להקשות על פיתוח קשרים חברתיים.

מחקר מעניין שנעשה באפריל 2017 הוכיח את הקשר בין אכילה בריאה לחיי חברה עשירים ומהנים יותר. נמצא כי אכילת תזונה מזינה השפיעה לחיוב באופן ישיר על רמת ההתנהגות החברתית וההתפתחות אצל ילדים. ילדים שאכלו תזונה בריאה יותר היו חברתיים יותר, ויזמו יותר משחקים חברתיים עם ילדים מאשר אלו שלא הקפידו על בריאות התזונה.

כמו כן, אכילת תזונה מזינה וביצוע פעילות גופנית יכולים להוביל לירידה במשקל, אנרגיה מוגברת ושיפור הבריאות הנפשית. הרגשה טובה מבפנים משפרת את הביטחון עצמי ויוצרת דימוי עצמי חיובי יותר. הערכה עצמית גבוהה יותר יכולה לגרום לכם להיות בטוחים יותר מבחינה חברתית, ולחזק את הרצון שלכם ליצור חברויות חדשות וקשרים רומנטיים. בין אם זה בדייט, אתר הכרויות או סתם ברחוב, תרגישו יותר טוב להציג את עצמכם ולפתח קשרים.

שיפור מצב הרוח

מחקרים רבים מראים שפעילות גופנית ממלאת תפקיד חשוב בשיפור מצב הרוח. כאשר אנו מתאמנים, אנו מפעילים שחרור של אנדורפינים במוח שעוזרים לנו להרגיש טוב. אנדורפינים מיוצרים כדי לעזור בהקלה על כאב, הפחחת מתח, הגברת ההנאה, ושיפור מצב הרוח. ניתן להגביר את ייצור האנדורפינים על ידי פעילות גופנית, אכילה, מגע ועוד דרכים רבות אחרות.

כמו כן, נמצא כי פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח על ידי הגברת הייצור של “הורמון ההרגשה הטובה”, סרוטונין. סרוטונין יכול לסייע בשמירה על יציבות רגשית ולהפחית תחושות של דיכאון.

באשר לתזונה, צריכת מזון מגוון ובריא הכולל שפע של ויטמינים, מינרלים ושומנים בריאים כמו אומגה 3, מסייעת בשיפור מצב הרוח. מחקר מצא שדיאטות עשירות בסוכר ומוצרים מעובדים מעודדות דלקת ותגובות אינסולין שמחמירות שינויים במצב רוח ודיכאון. עם זאת, כאשר אנו נותנים עדיפות למזונות בריאים בתזונה, אנו מגבירים את ייצור הסרוטונין בגופנו, ש-95% ממנו מגיע מהמעיים.

מניעת מחלות ובעיות בריאותיות

שמירה על אורח חיים בריא יכולה לסייע במניעת מחלות מסוימות ובעיות בריאותיות כגון השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. למעשה, מחקרים רבים מראים שעיסוק בפעילות גופנית סדירה והקפדה על תזונה מאוזנת יכולים לסייע בשיפור הבריאות הכללית שלכם, ויכולים לעזור לכם לבנות מערכת חיסון חזקה יותר. תזונה עשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, ומקורות חלבון רזה יכולה לסייע בשיפור רמות הכולסטרול, איזון רמות הסוכר בדם, והחלמה יעילה יותר מפציעות.

שיפור חיי הסקס

אכילה בריאה משפרת את חיי הסקס. מחקרים רבים הראו שוויטמינים ומרכיבים אחרים במזון יכולים לשפר את התפקוד המיני ואת החוויה המינית. ויטמין B5 למשל, עוזר לגוף לסנתז כולסטרול, תרכובת המשמשת לייצור הורמוני מין, כולל אסטרוגן וטסטוסטרון. אבץ משפר את החשק המיני ומגביר את נפח הזרע. למעשה, אבץ קיים בכל תא בגוף וממלא תפקידים פעילים בחלוקת תאים ובסינתזת חלבון, שניהם נחוצים לייצור זרע איכותי. חומצות השומן אומגה 3 DHA ו-EPA עוזרות להעלות את רמות הדופמין במוח ומקדמות עוררות מינית. כמו כן, הקפדה על פעילות גופנית סדירה עוזרת לשפר את הסיבולת לב ריאה, הכוח והאנרגיה הדרושים כדי להחזיק מעמד זמן רב יותר במהלך יחסי מין.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן