שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה קולגן צריך לצרוך ביום

כל אדם, בשלב מסוים בחייו, נתקל במונח “קולגן”   לעתים קרובות מקושר לטיפוח העור או לבריאות המפרקים. אבל מה זה בעצם קולגן? במילים פשוטות, קולגן הוא חלבון אבן הבניין הבסיסי של הגוף שלנו. זה נותן מבנה לעור שלנו, כוח לגידים שלנו, וגמישות לשרירים שלנו. תפקידו המרכזי בריפוי פצעים, תמיכה בקרישת דם ושמירה על מערכת העצבים הוא לעתים קרובות מאופק. ככל שהזמן מתקתק ואנחנו מזדקנים, הייצור הטבעי של הקולגן בגופנו פוחת. ירידה זו היא שהגדילה את הביקוש והפופולריות של תוספי קולגן. אז, כמה קולגן צריך לצרוך ביום

תוספי קולגן: יותר מסתם עור עמוק

כאשר אנו בשנות ה 40 לחיינו, הגוף שלנו עשוי לייצר עד 1% פחות קולגן בכל שנה. ירידה זו יכולה להחמיר על ידי גורמים כמו תזונה לקויה, חשיפה תכופה לשמש, כמה קולגן צריך לצרוך ביוםעישון וצריכת אלכוהול. כאשר רמות הקולגן צונחות, הסימנים הופכים גלויים   הקמטים הופכים בולטים יותר, העצמות עלולות להיחלש, ואתגרים הקשורים לגיל הופכים נפוצים יותר. זה המקום שבו תוספי קולגן הראו הבטחה. הם לא עוסקים רק בשמירה על מראה צעיר; היתרונות שלהם מתרחבים ל:

  •   מחזק את מבנה העור
  •   האצת החלמת הפצעים
  •   מניעת תסמיני הזדקנות
  •   הקלה על כאבי פרקים
  •   מאבק באיבוד עצם
  •   העלאת מסת השריר
  •   הגברת בריאות השיער והציפורניים

ההיבטים הרבים של תוספי קולגן

בדיוק כמו איך שיש גיוון במין האנושי, יש מגוון בקולגן. עם 28 סוגי קולגן מזוהים, סוגים I, II, III, IV ו V נמצאים בעיקר בבני אדם, כל אחד משרת מטרה שונה. אלו הם גם הסוגים שאתה צפוי להיתקל בהם בעת קניות תוספי מזון.

השוק מציע בעיקר שלוש צורות של תוספי קולגן:

  • קולגן שעבר הידרוליזה: צורה זו נספגת בקלות, מגיעה מבעלי חיים ומתפרקת לנוחיות הגוף שלנו.
  • קולגן לא מטוגן: גרסה גולמית, מופק מסחוסי עוף.
  • ג’לטין: קולגן מבושל בעיקרו, זהו מרכיב נפוץ במזון.

עם זאת, אלה שאוכלים בתזונה טבעונית צריכים להיות זהירים, שכן תוספי קולגן אמיתיים מגיעים אך ורק ממקורות מן החי.

שאלת מיליון הדולר: כמה קולגן צריך לצרוך ביום

אין לכך תשובה אוניברסלית, בהתחשב בכך שהנחיות רשמיות לגבי צריכת קולגן יומית אינן קיימות כרגע. במקום זאת, המינונים המומלצים נגזרים לרוב ממחקרים קליניים ומעצות של יצרנים:

  • קולגן שעבר הידרוליזה: זמין בדרך כלל ככמוסות או אבקות, נטילת כל מקום בין 2.5 15 גרם ביום הוכיחה יתרונות. בקצה התחתון, 2.5 גרם יכולים להשפיע לטובה על כאבי מפרקים ובריאות העור, בעוד ש 5 גרם עשויים לחזק את צפיפות העצם. למי שמסתכל על שיפור במסת השריר, 15 גרם הוא המינון המוצע.
  • כמה קולגן צריך לצרוך ביוםקולגן לא מטופח: אם בריאות המפרקים היא המוקד שלך, 10 40 מ”ג ליום אמורים להספיק.
  • ג’לטין: ללא מינון סטנדרטי, כדאי להקפיד על המינון המומלץ של האריזה.

חשוב לזכור שהמינונים יכולים להשתנות בין מותגי התוספים, אז תמיד בדוק את תווית המוצר.

מחשבות אחרונות

תפקידו של הקולגן בגופנו משמעותי ללא עוררין. בעוד שתוספי מזון מציעים דרך לגשר על הפער שנוצר עקב ירידה בייצור הטבעי, הם לא תמיד חיוניים עבור כולם. לפני הצלילה לעולם של תוספי קולגן, חפש תמיד הדרכה ממומחה בתחום הבריאות כדי לקבוע כמה קולגן צריך לצרוך ביום, מותאם לצרכים הספציפיים שלך. אחרי הכל, בריאות ואיכות חיים עוסקים בטיפול פרטני, ומה שמתאים לאחד אולי לא יעבוד לאחר.

קרא גם

מתי לקחת מגנזיום בבוקר או בערב

שיעול שלא עובר

שינה עמוקה

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן