שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מתי לקחת מגנזיום – בבוקר או בערב

הבנת מתי לקחת מגנזיום – בבוקר או בערב היא חיונית כדי למקסם את היתרונות שלה עבור הגוף שלך. מגנזיום, מינרל קריטי הנדרש למספר תהליכים בגוף, נלקח לרוב כתוסף בישראל, בדומה למקומות רבים אחרים בעולם. למרות נוכחותו של מגנזיום במזונות מסוימים, מחקרים מצביעים על כך שמספר לא מבוטל מהמבוגרים הישראלים לא מספקים את הצרכים היומיומיים שלהם באמצעות תזונה בלבד, מה שמעורר צורך בתוספי מזון.

סוגים שונים של תוספי מגנזיום

ישנם מספר סוגים של תוספי מגנזיום, והזמן הטוב ביותר לקחת אותם יכול להשתנות בהתאם לסוג הספציפי. הסוגים הנפוצים ביותר הם מגנזיום גליצינאט, מגנזיום ציטראט, תחמוצת מגנזיום ומגנזיום מאלאט.

מגנזיום גליצינאט לצריכת ערב

מגנזיום גליצינאט משדך את המינרל עם גליצין, חומצת אמינו המעודדת הרפיה ומשפרת את איכות השינה. בגלל הזמינות הביולוגית הגבוהה שלו – כלומר קל לגוף לספוג – סוג זה של תוסף מגנזיום אינו מצריך צריכת ארוחה במקביל.

מומלץ לקחת אותו לפני השינה, במיוחד עבור אלו המכוונים לשנת לילה טובה. שלא כמו תוספי מגנזיום אחרים הממריצים את יציאות, מגנזיום גליצינאט לא אמור להשפיע על לוח הזמנים הרגיל של חדר האמבטיה שלך, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת לצריכת ערב.

קרא גם על מגנזיום בהריון כאן.

מנת בוקר של מגנזיום ציטראט

מגנזיום ציטראט, למרות שלא נספג בקלות כמו מגנזיום גליצינאט, הוא עדיין בחירה פופולרית בקרב הישראלים. סוג זה של מגנזיום נלקח בדרך כלל כדי להתמודד עם רמות מגנזיום נמוכות. בשל השפעתו המששלת הטבעית [1] במינונים גבוהים יותר, מומלץ ליטול אותו בבוקר עם האוכל, מה שהופך את ארוחת הבוקר או הצהריים לזמנים האידיאליים.

זמן אופטימלי עבור מגנזיום אוקסידמתי לקחת מגנזיום

תחמוצת מגנזיום, אם כי פחות זמינה ביולוגית, משמשת לעתים קרובות לעידוד יציאות, בדומה למגנזיום ציטראט. יש ליטול אותו תמיד עם הארוחה כדי למנוע אי נוחות פוטנציאלית בבטן. בהתחשב בהשפעתו על מערכת העיכול, נטילת תחמוצת מגנזיום מוקדם יותר ביום היא החלטה נבונה, המאפשרת להשפעותיה להתרחש במהלך היום ולא להפריע להרגעה או לשינה בערב.

בוסט בוקר עם מגנזיום מלאט

לבסוף, מגנזיום מאלאט משלב מגנזיום עם חומצה מאלית, המעודדת ייצור אנרגיה. תוסף זה נלקח בדרך כלל במהלך הבוקר או בתחילת היום. למרות שהוא זמין יותר מאשר תחמוצת מגנזיום, מומלץ ליטול מגנזיום מאלאט עם מזון כדי למזער תופעות לוואי אפשריות.

סיכום

התשובה למתי לקחת מגנזיום – בבוקר או בערב תלויה במידה רבה בסוג תוסף המגנזיום ובאורח החיים והצרכים של האדם. שמירה על לוח זמנים קבוע של צריכת תוספים יכולה לעזור לבסס שגרה, להבטיח עקביות ומקסום היתרונות. חשוב לזכור כי איכות התוסף משפיעה באופן משמעותי על ספיגתו ויעילותו. התייעץ תמיד עם ספק שירותי בריאות בעת בחירת תוסף וקביעת לוח זמנים לצריכה.

קרא גם על עודף מגנזיום כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן