שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה אבץ צריך ביום

כשאתה נכנס לעולם העצום של חומרים מזינים חיוניים, שאלה אחת שצצה לעתים קרובות היא, “כמה אבץ צריך ביום” בעוד ויטמינים גונבים את אור הזרקורים לעתים קרובות, מינרלים קורטיים כמו אבץ ממלאים תפקידים מכריעים בבריאותנו, גם אם הם נדרשים בכמויות זעירות.

חשיבות האבץ בגופנו

אבץ, מינרל קורט חיוני, הוא בסיסי לתפקודי גוף רבים. המונח “חיוני” מסמל כאן שני דברים. ראשית, זה הכרחי לרווחתנו ולבריאותנו. שנית, הגוף שלנו לא יכול לייצר את זה בעצמו. לפיכך, עלינו להפיק אבץ באופן חיצוני, בין אם מהתזונה שלנו או באמצעות תוספי מזון.

עיין גם במדריך ה גירוי בגרון שיעול יבש תרופות סבתא המלא שלנו כאן.

כמה אבץ צריך ביוםתפקיד משמעותי של אבץ טמון בתמיכה במערכת החיסון. זה מסייע לצמיחת תאים וחלוקתם, תהליך חיוני בשלבי גדילה מהירים כגון ילדות, התבגרות והריון. מלבד תכונותיו המחזקות את מערכת החיסון, אבץ פועל כנוגד חמצון, ומגן על התאים שלנו מפני רדיקלים חופשיים מזיקים. מינרל זה אפילו מסייע לחושים שלנו, משפר את היכולות שלנו לטעום ולהריח. בהתחשב בשפע הפונקציות שלו, אפשר להרהר, “כמה אבץ צריך ביום?”

קביעת דרישת האבץ היומית שלך

התשובה ל”כמה אבץ אתה צריך ביום?” אינו מספר שמתאים לכולם. הגיל, המגדר ושלב החיים שלך משפיעים באופן משמעותי על הדרישות היומיומיות שלך:

תינוקות וילדים:

  • 0-6 חודשים: 2 מ”ג
  • 1-3 שנים: 3 מ”ג
  • 4-8 שנים: 5 מ”ג
  • 9-13 שנים: 8 מ”ג

מתבגרים ומבוגרים:

  • מתבגרים גברים (14-18 שנים): 11 מ”ג
  • מתבגרות (14-18 שנים): 9 מ”ג
  • גברים בוגרים (19+ שנים): 11 מ”ג
  • נקבות בוגרות (19+ שנים): 8 מ”ג

הריון והנקה:

  •    בני נוער בהריון: 12 מ”ג
  •    נשים בוגרות בהריון: 11 מ”ג
  •    בני נוער מיניקים: 13 מ”ג
  •    נשים בוגרות מניקות: 12 מ”ג

מספרים אלו עשויים להיראות מדויקים, אך זכור כי הצרכים האישיים יכולים להשתנות. תמיד מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לקבלת המלצות מותאמות אישית.

מקורות אבץ ואפשרויות תוספות

בעוד שתוספי מזון הם מקור בר קיימא, מקורות מזון טבעיים הם תמיד תקן הזהב. מזונות עשירים באבץ כוללים צדפות, בשר בקר, אגוזים, זרעים, מוצרי חלב ופירות ים מסוימים כמו לובסטר וסרטן מלך אלסקה. בנוסף, דגני בוקר רבים מועשרים באבץ כדי לעזור לאנשים לענות על הצרכים היומיומיים שלהם.

למי שמתקשה להשיג מספיק אבץ דרך התזונה או שיש להם מחסור מאובחן, תוספי מזון זמינים. אלה באים לעתים קרובות בצורות כמו טבליות, סוכריות גומי, לכסניות וסירופים. כאשר מסתכלים על תוספי מזון, אתה עלול להיתקל בסוגים שונים של אבץ, כגון אבץ אצטט, אבץ גלוקונאט ואבץ ציטראט. לכל אחד יש את התכונות הייחודיות שלו, כאשר חלקם נספגים בקלות רבה יותר מאחרים.

סיכונים של צריכת יתר ומחסור

כמה אבץ צריך ביוםכשם שמחסור באבץ עלול להוביל לבעיות, צריכה מוגזמת עלולה להוות גם סיכונים בריאותיים. צריכת יתר עלולה לגרום לבחילות, אובדן תיאבון, ואף לתסמינים חמורים יותר. הגבול העליון המומלץ למבוגרים הוא 40 מ”ג ליום. חשוב למצוא את האיזון הנכון ולא לחרוג מהגבול הזה.

מצד שני, מחסור, למרות שהוא נדיר במקומות כמו צפון אמריקה, יכול להתבטא בתסמינים כמו נשירת שיער, הפחתת הערנות ופגיעה בגדילה אצל ילדים.

לסיכום

אבץ, אמנם נדרש בכמויות קורט, אך ממלא תפקיד מרכזי בבריאותנו הכללית. להבטיח שאנו עומדים בדרישות היומיומיות שלנו, בין אם זה באמצעות מקורות מזון טבעיים או תוספי מזון, הכרחי. אז, בפעם הבאה שמישהו ישאל, “כמה אבץ צריך ביום”, לא רק תדע את התשובה אלא גם תבין את המשמעות מאחוריה. התייעץ תמיד עם הרופא שלך לפני נטילת תוספים מסוג איימי או לפחות בדוק את כל המרכיבים.

עיין במדריך ה תופעות טרום גיל המעבר אצל נשים המלא שלנו כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן