שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה אשלגן צריך ביום

אשלגן הוא מינרל אינטגרלי לגופנו, הממלא תפקיד מרכזי בהתכווצויות השרירים, תפקוד הלב ומאזן המים. אולי יפתיע אותך ללמוד שלמרות חשיבותו, חלק ניכר מהמבוגרים, במיוחד בארה”ב, לא מקבל מספיק מזה. אז, נשאלת השאלה: כמה אשלגן צריך ביום

החשיבות של אשלגן בתזונה שלנו

אשלגן הוא לא רק מינרל שאנו קוראים עליו בספרי הביולוגיה שלנו. הוא פועל באופן פעיל בתוך הגוף שלנו, כשכ-98% ממנו מוחבא בתוך התאים שלנו. את רוב זה ניתן למצוא בשרירי השלד שלנו, מה שמבטיח שהשרירים שלנו מתפקדים כראוי. בהתחשב בתפקידו הנרחב בשמירה על שיווי המשקל של גופנו, חיוני להבטיח שאנו צורכים כמויות נאותות של מינרל חיוני זה. כאשר מחפשים כמה אשלגן צריך ביום, ייתכן שתתעניין גם במדריך שלנו בנושא שיעול יבש.

מחסור לעומת צריכה מספקת

כמה אשלגן צריך ביוםלמרות שזה נראה פרדוקסלי, למרות שרוב המבוגרים לא פוגעים במטרות האשלגן היומיות שלהם, מחסור אמיתי, המכונה היפוקלמיה, הוא נדיר. היפוקלמיה נובעת בעיקר מאיבוד ניכר של אשלגן מהגוף, המתבטאת בתסמינים החל מחולשת שרירים ועד לדפיקות לב לא סדירות במקרים חמורים.

אבל איך אפשר להבטיח שהם מקבלים מספיק? כאן נכנסים לתמונה מקורות תזונתיים. מזונות מלאים כגון עגבניות, ירקות סלק, בטטות, תרד, פולי סויה ובננות שופעים אשלגן. צריכת אלה יכולה לעזור להדוף מספר סיכונים בריאותיים, כגון לחץ דם גבוה, אבנים בכליות ואוסטיאופורוזיס.

כמה אשלגן צריך ביום

אין לזה תשובה חד-משמעית. גורמים שונים נכנסים לתמונה, כמו מצב בריאותו ורמת הפעילות של האדם. עם זאת, המלצה כללית מציעה צריכה של לפחות 3,500 מ”ג ביום. כמה ארגונים, כולל ארגון הבריאות העולמי (WHO), תומכים בנתון זה. עם זאת, במקומות כמו ארה”ב, ההמלצה עומדת על 4,700 מ”ג גבוה יותר מדי יום.

מעניין לציין כי מחקרים מראים שצריכה של יותר מ-4,700 מ”ג ליום אינה מספקת בהכרח יתרונות בריאותיים נוספים. אבל קבוצות ספציפיות, כמו ספורטאים שמאבדים אשלגן משמעותי בזיעה או אנשים שנמצאים בסיכון למצבים כמו לחץ דם גבוה, יכולות להפיק תועלת מהמשיכה לקצה הגבוה של הטווח המומלץ.

האם כדאי לשקול תוספי מזון?

תוספי אשלגן יכולים להטעות. למרות שהם נראים כמו פתרון קל, אפשרויות רבות ללא מרשם מספקות רק 2% מהצריכה היומית המומלצת. הסתמכות יתר על תוספים אלו, במיוחד בכמויות גדולות, עלולה להוביל למצב מסוכן הנקרא היפרקלמיה, המתאפיין בכמות מופרזת של אשלגן בדם. למצב זה יכולות להיות השלכות לבביות חמורות, כגון הפרעת קצב. לכן, אם אתה שוקל תוספי אשלגן, חיוני להתייעץ עם ספק שירותי בריאות.

הסיכון של צריכת יתר

אמנם הדגש הוא לרוב על הבטחת שנקבל מספיק אשלגן, אך חשוב באותה מידה להבטיח שלא נגזים. צריכה מופרזת של אשלגן, במיוחד מתוספי מזון, עלולה להזיק. לא סביר שמבוגרים בריאים יחוו היפרקלמיה ממזון בלבד. עם זאת, אלו עם תפקוד כליות נפגע או על תרופות מסוימות צריכים לעקוב מקרוב אחר צריכתם. לכליות תפקיד כמה אשלגן צריך ביוםמרכזי בוויסות רמות האשלגן, וכל הפרעה בתפקודן עלולה להוביל להצטברות אשלגן.

כדי לחזור על השאלה, עבור רוב המבוגרים הבריאים, שאיפה לצריכה יומית הנעה בין 3,500 מ”ג ל-4,700 מ”ג ממזונות מלאים היא כלל אצבע טוב. עם זאת, שקול תמיד את מצבי הבריאות האישיים והתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות לקבלת המלצות מותאמות אישית.

לסיכום, בעוד שאשלגן הוא ללא ספק חיוני לתפקודי הגוף שלנו, זה חיוני להגיע לאיזון. בין אם באמצעות מקורות תזונתיים או, במקרים מסוימים, תוספי מזון, ודא שאין לך מחסור או עודף במינרל החיוני הזה. זכרו, כשזה מגיע לבריאות, איזון הוא המפתח. בזמן שאתה מחפש כמה אשלגן צריך ביום אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על איך להקל על שיעול בלילה.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן