שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

שיעול שלא עובר

שיעול יכול להיות יותר מסתם מטרד קל; זה יכול לאותת על בעיה בריאותית עמוקה יותר. למרות שזה נפוץ להשתעל כשאנחנו חולים, שיעול מתמשך, או שיעול שלא עובר, יכולים להיות מטרידים במיוחד. מה גורם לשיעול כזה ומתי צריך לדאוג?

הבנת טבעו של שיעול מתמשך

שיעול הוא מנגנון ההגנה הטבעי של הגוף שלנו מפני חומרים מגרים בריאות. זה עוזר לנקות ריר, אלרגנים ומזהמים. למרות שרוב השיעולים עקב מחלות נפוצות כמו הצטננות בדרך כלל מתפוגגים תוך שלושה שבועות, ישנה קטגוריה ברורה של “שיעול שלא חולף”. שיעול כזה נמשך מעבר לשמונה שבועות למבוגרים או שבועיים לילדים, מה שמרמז על מצב שעלול להיות חמור יותר.

עיין גם במדריך כמה ויטמין C צריך ביום שלנו כאן.

מעניין לציין כי בעוד ששיעולים מסוימים יכולים להתפוגג תוך מספר ימים, מחקר מצא ששיעולים שנגרמו ממחלות נמשכים לרוב כ-9 עד 11 ימים. מצבים מסוימים, כגון אסטמה, יכולים להאריך את משך הזמן הזה אפילו יותר.

גורמים לא שיעול שלא עובר

ישנן אינספור סיבות לשיעול מתמשך, חלקן כוללות:

בְּרוֹנכִיטִיס:

זה כאשר הסמפונות, או דרכי הנשימה בריאות, מקבלים דלקת עקב זיהום. גורמים כמו חשיפה כימית ועישון יכולים להגביר את הסיכון, ולהפוך אותו ל ברונכיטיס כרונית, חשוד מרכזי מאחורי השיעול שלא עובר.

דלקת ריאות:

זיהום ריאות שעלול לגרום לשיעול מתמשך, שעלול לייצר ריר דהוי או אפילו מדמם.

אַסְתְמָה:

דלקת כרונית בדרכי הנשימה היא סימן ההיכר של אסתמה. באופן מפתיע, לפעמים שיעול מתמשך הוא הביטוי היחיד של אסתמה. זה ידוע בתור אסטמה מסוג שיעול.

אלרגיות:

איך לעצור התקף שיעולטריגרים עונתיים או סביבתיים יכולים לגרות את דרכי הנשימה, מה שמוביל לשיעול יבש עקבי.

חומצה ריפלוקס:

GERD או ריפלוקס חומצי עלולים לגרות את הגרון ולגרום לשיעול ממושך.

תרופות מסוימות:

לתרופות, במיוחד סוגים מסוימים ליתר לחץ דם, יש תופעת לוואי של שיעול מתמשך.

לעשן:

לא רק שהוא מגרה ישירות את הגרון, אלא שהעישון גם מחמיר מצבים המובילים לשיעול, כמו אסטמה.

COPD:

מחלת ריאות חסימתית כרונית פוגעת בזרימת האוויר, וגורמת לשיעול ולבעיות נשימה.

סרטן ריאות:

שיעול שלא עובר עשוי להיות אחד מהתסמינים הראשוניים של סרטן ריאות. זה עלול להחמיר עם הזמן ויכול להיות מלווה בתסמינים אחרים או לא.

השלבים הבאים: מתי להתייעץ עם רופא

בעוד ששיעול מתמשך מדאיג דיו, הסימפטומים הנלווים יכולים להכשיר פנייה להתערבות רפואית. אם השיעול שלך, שנמשך מעבר לשמונה שבועות, מלווה גם בתסמינים כמו ריר מדמם, קוצר נשימה, ירידה לא מכוונת במשקל, ריר מוגזם או חום, חיוני לפנות לרופא.

עבור ילדים, כל שיעול שלא חולף תוך 2-3 שבועות, או משולב עם צפצופים, צריך לקבל טיפול מיידי עם רופא ילדים.

סיבוכים הנובעים משיעול מתמשך

שיעול שלא עובר אינו רק מטרד – הוא יכול להוביל לבעיות בריאותיות אחרות. שיעול תכוף וחמור עלול לשבש את השינה, לגרום לקוצר נשימה, לגרום להקאות או סחרחורת, ואף להוביל למצבים חמורים כמו התעלפות. חשוב לא לזלזל בהשפעה של שיעול כזה.

סיכום

שיעול הוא יותר מרפלקס פשוט; זה חלון לבריאות מערכת הנשימה שלנו. כאשר מתמודדים עם שיעול שלא חולף, חיוני לטפל בסיבות הבסיסיות ולפנות לייעוץ רפואי במידת הצורך. צעדים יזומים כאלה יכולים להבטיח את רווחתנו ואת שלוות הנפש שלנו.

עיין במדריך ה כמה שומן צריך לאכול ביום המלא שלנו כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן