שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

אצה כחולה ירוקה מומלצת – יתרונות, תופעות לוואי ומחקרים

אצות כחולות ירוקות, הן סוג של בקטריות שניתן למצוא במים מתוקים ומלוחים כאחד. הם חלק מהאורגניזמים העתיקים ביותר על פני כדור הארץ ומאמינים שמילאו תפקיד משמעותי בהתפתחות האטמוספירה של כדור הארץ. אצות כחולות ירוקות שימשו כמקור מזון במשך מאות שנים, ומחקרים עדכניים הראו כי הן מציעות יתרונות בריאותיים רבים כאשר הן נצרכות כתוסף.

ייתכן שצמחי האדמה הראשונים התפתחו מאצות מים מתוקים רדודים לפני כמעט 500 מיליון שנה. מאז, האצות המשיכו לפרוח, והסיווג שלהן ממשיך להשתנות ככל שמידע מולקולרי חדש נחשף על ידי חוקרים. 

עוד בשנות ה-30 של המאה ה-19, הסוגים החלו להיות מסווגים לפי צבעיהם כמו חום, כחול, אדום או ירוק. איך האצות האלה בכלל מקבלות את הצבעים שלהן? הצבעים הם תוצאה של פיגמנטים שונים של כלורופלסט המשתקפים, כולל כלורופילים, קרוטנואידים ופיקוביליפרוטאינים. ישנן עוד קבוצות רבות של פיגמנטים בנוסף לחום, כחול, אדום וירוק.

היתרונות של אצות כחולות ירוקות

עשירה בחומרים מזיניםאצות ירוקות

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של אצות כחולות ירוקות הוא הריכוז הגבוה של חומרים מזינים. הם מכילים מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ותרכובות מועילות אחרות, כולל ויטמיני B, ויטמין E, ברזל, מגנזיום ובטא-קרוטן. תוספי אצות כחולות ירוקות עשירים בנוגדי חמצון, שיכולים לסייע בהגנה מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים.

תומכת במערכת החיסון

יתרון נוסף של אצות כחולות ירוקות הוא יכולתן לתמוך במערכת החיסונית. הן מכילות תרכובות שיכולות לעורר את הייצור של תאי חיסון ולשפר את תפקודם, מה שמקל על הגוף להדוף זיהומים ומחלות. כמה מחקרים העלו גם כי לאצות כחולות-ירקות עשויות להיות תכונות אנטי דלקתיות, שיכולות לתמוך בהפחתת הדלקת בגוף.

בריאות לב וכלי דם

אצות כחולות ירוקות עשויות להיות מועילות גם לבריאות הלב וכלי הדם. התרכובות באצות יכולות לסייע בהורדת לחץ דם ולשפר את זרימת הדם, מה שיכול להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ. כמה מחקרים הציעו גם שאצות כחולות ירוקות עשויות להפחית את רמות הכולסטרול, ולתמוך בבריאות הלב וכלי הדם.[1]

תפקוד קוגניטיבי

ידוע שאוכמניות וכורכומין תומכים בתפקוד הקוגניטיבי. מה שלא רבים יודעים הוא שאצות כחולות ירוקות עשויות גם הן להועיל גם לשיפור התפקוד הקוגניטיבי. הם מכילים תרכובות שיכולות לעורר ייצור של נוירוטרנסמיטורים, החשובים לתפקוד המוח. כמה מחקרים העלו כי אצות כחולות ירוקות עשויות לשפר את הזיכרון, הלמידה והמיקוד, מה שהופך אותן לתוסף אטרקטיבי עבור אנשים המעוניינים לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלהם.

אנטי אייג׳ינג

אצה כחולה-ירוקה עשירה בחומרי הזנה כולל ויטמינים ממשפחת בי (B1, B2 ו-B6). ויטמינים אלו חיוניים בשמירה על בריאות העור והשיער. היא גם מכילה אבץ, ויטמין C, ויטמין E וסלניום, שלכולם יש השפעות אנטי אייג’ינג. אצות גם מעכבות אנזימים המפרקים קולגן בעור בצורות מסוימות אף מפחיתות את פירוק החומצה ההיאלורונית בתוך העור. תכונה זו נמצאת גם בג’ינסנג קוריאני.

מינון של תוספי אצות כחולות ירוקות

כשמדובר במינון, הכמות המתאימה של תוסף אצות כחולות ירוקות שיש ליטול יכולה להשתנות בהתאם לאדם ולמוצר הספציפי שבו נעשה שימוש. בדרך כלל מומלץ להתחיל במינון נמוך ולהעלות אותו בהדרגה לאורך זמן כדי למזער את הסיכון לתופעות לוואי. חשוב גם לעקוב אחר הוראות המינון שסופקו על ידי היצרן ולדבר עם הרופא שלכם לפני תחילת כל צריכה של תוסף חדש.

מוצרי אצות בטוחים בדרך כלל לצריכה עבור רוב האנשים כל עוד הם נקיים ממזהמים כמו חיידקים ומתכות רעילות. צריכת אצות מזוהמות עלולה להוביל לבחילות, כאבי בטן, הקאות, נזק לכבד, חולשה, ודופק מהיר. ודאו שאתם משתמשים רק במוצרים שעברו בדיקות יסודיות כדי לוודא שהם נקיים ממזהמים לא רצויים.

מחקרים:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3576896/ 
מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן