שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

תוספי תזונה לדלקת פרקים

סקירה כללית

אנשים רבים מתמודדים עם כאבי מפרקים כרוניים בברכיים, בידיים, במרפקים, בכתפיים ובמקומות אחרים. ברוב המקרים, זה נגרם מהסוג הנפוץ ביותר של דלקת פרקים, דלקת מפרקים ניוונית. צורה זו של דלקת פרקים משפיעה על כמעט רבע מקור מהימן של אנשים בארצות הברית.

משככי כאבים כגון אצטמינופן (טיילנול) או תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות, כגון איבופרופן (אדוויל), הן בדרך כלל הבחירה הראשונה להקלה על כאבי מפרקים.

יש גם עשרות תוספי תזונה שמתיימרים לטפל בכאבי פרקים, אבל אילו באמת עובדים? להלן מבט על 9 מהאפשרויות הטובות ביותר ומה המחקר הקיים אומר עליהן.

כורכום

כורכום הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר לטיפול בכאב, כולל כאבי מפרקים הנגרמים על ידי דלקת מפרקים ניוונית. השפעותיו לשיכוך הכאב מיוחסות לתרכובת כימית בכורכום הנקראת כורכומין. נראה כי לכורכומין יש השפעות אנטי דלקתיות.

למרות שהמחקר על כורכום לכאבי פרקים מוגבל, ניתוח מקור מהימן של מחקרים מצא כי הוא משפר את הסימפטומים של כאבי פרקים יותר מאשר פלצבו ועשוי להיות דומה לאיבופרופן.

נסה את זה: כורכום נלקח בדרך כלל במינון של 500 מ”ג פעמיים עד ארבע פעמים ביום. תוספי כורכום תוכלו למצוא ב-Care/of.

שמן דגים

שמן דגים מכיל את חומצות השומן אומגה 3 (שטובה גם לנשירת שיער) חומצה דוקוסהקסאנואית וחומצה איקוספנטאנואית, בעלות השפעות אנטי דלקתיות.

ניתוח מקור מהימן של מחקר קליני מראה כי נטילת תוספי שמן דגים מפחיתה תסמינים כמו כאבי פרקים אצל אלו עם דלקת מפרקים שגרונית. אבל נראה שזה לא מפחית את תסמיני דלקת מפרקים ניוונית.

נסה את זה: מינונים טיפוסיים של שמן דגים נעים בין 300 ל-1,000 מ”ג ליום. תוכל למצוא תוספי שמן דגים ב-Care/of.

גלוקוזאמין

גלוקוזאמין הוא מרכיב טבעי בסחוס, חומר שמונע מהעצמות להתחכך זו בזו ולגרום לכאב ודלקת. זה עשוי גם לעזור למנוע את פירוק הסחוס שיכול לקרות עם דלקת פרקים.

תוספים רבים המיועדים לטיפול בכאבי מפרקים מכילים גלוקוזאמין, שהוא אחד התוספים הנחקרים ביותר לאוסטאוארתריטיס. אבל למרות המחקר הזה, עדיין יש כמה שאלות לגבי כמה טוב זה עובד.

ישנם שני סוגים של גלוקוזאמין המצויים בתוספי מזון: גלוקוזאמין הידרוכלוריד וגלוקוזאמין סולפט.

מטה-אנליזה אחת מצאה שמוצרים המכילים גלוקוזאמין הידרוכלוריד אינם עושים הרבה לשיפור כאבי מפרקים הנגרמים על ידי דלקת מפרקים ניוונית. מחקר נוסף מראה שגלוקוזאמין סולפט אכן משפר את התסמינים הללו, אז ייתכן שזו אופציה טובה יותר מגלוקוזאמין הידרוכלוריד.

כאשר נלקח על פני תקופה ארוכה של זמן, גלוקוזאמין סולפט עשוי גם לעזור להאט את התקדמות דלקת מפרקים ניוונית. מחקרים מצביעים על כך שהוא מאט את ההיצרות של חלל המפרק, סמן של החמרה במצב, כאשר נלקח עד שלוש שנים.

נסה זאת: גלוקוזאמין סולפט נלקח בדרך כלל פעם ביום במינון של 1,500 מיליגרם (מ”ג). אם זה מרגיז את הבטן, נסה לפזר את זה על פני שלוש מנות של 500 מ”ג כל אחת. אתה יכול למצוא תוספי גלוקוזאמין סולפט באמזון.

כונדרויטין

כמו גלוקוזאמין, כונדרויטין הוא אבן בניין של סחוס. זה עשוי גם לסייע במניעת פירוק סחוס מדלקת מפרקים ניוונית.

מחקרים קליניים רבים מצאו כי כונדרויטין יכול להפחית כאבי מפרקים ונוקשות אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית. בערך 53 אחוז מקור מהימן של אנשים הנוטלים כונדרויטין יש שיפור של 20 אחוזים או יותר בכאבי ברכיים.

כונדרויטין סולפט עשוי גם להאט את התקדמות דלקת מפרקים ניוונית כאשר נלקחת לטווח ארוך. מחקרים מראים כי הוא מאט את ההיצרות של חלל המפרק כאשר נלקח עד שנתיים.

תוספי מפרקים משלבים לעתים קרובות כונדרויטין עם גלוקוזאמין. אבל עדיין לא ברור אם נטילת תוסף משולב טוב יותר מאשר נטילת זה או אחר לבד.

נסה זאת: כונדרויטין נלקח בדרך כלל במינון של 400 עד 800 מ”ג פעמיים או שלוש ביום. אתה יכול למצוא תוספי chondroitin באמזון.

SAMe

S-adenosyl-L-methionine (SAMe) הוא תוסף בשימוש נפוץ כדי לעזור עם תסמינים של דיכאון ודלקת מפרקים ניוונית. הכבד שלך מייצר באופן טבעי SAMe מחומצת אמינו הנקראת מתיונין. יש לו מספר פונקציות, כולל עזרה בייצור ותיקון של סחוס.

כאשר נלקח כתוסף, SAMe יכול לעזור עם תסמינים של כאבי מפרקים הנגרמים על ידי דלקת מפרקים ניוונית. זה עשוי להיות יעיל כמו התרופה אנטי דלקתית celecoxib (Celebrex). במחקר אחד משנת 2004, celecoxib שיפר את התסמינים יותר מאשר SAMe לאחר חודש של טיפול. אבל בחודש השני, הטיפולים היו דומים.

נסה את זה: SAMe נלקח בדרך כלל במינונים של 200 עד 400 מ”ג שלוש פעמים ביום. זכור שייתכן שייקח זמן עד שתבחין בתוצאות. אתה יכול למצוא תוספי SAMe באמזון.

בוסווליה

Boswellia, הידועה גם בשם לבונה הודית, משמשת בדרך כלל לכאבים הנגרמים על ידי דלקת פרקים. לכימיקלים בתמצית זו הנקראים חומצות בוסווליה יש השפעות אנטי דלקתיות.

מחקרים קליניים הראו שתמציות Boswellia משפרות את תסמיני הכאב יותר מאשר פלצבו אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית.

נסה את זה: מחקרים שבדקו את השימוש בבוסווליה לכאבי פרקים השתמשו במינונים שנעו בין 100 מ”ג פעם ביום ל-333 מ”ג שלוש פעמים ביום. אתה יכול למצוא תוספי boswellia באמזון.

אבוקדו-סויה בלתי ניתנים לסיבוב

אבוקדו-סויה בלתי ניתנים לסיבוב (ASUs) מתייחסים לסוג של תמצית משמני אבוקדו ופולי סויה שעשויים לסייע במניעת פירוק הסחוס. זה עשוי גם לעזור לתקן סחוס.

מחקרים קליניים מראים כי ASUs משפרים את תסמיני הכאב יותר מאשר פלצבו אצל אנשים עם אוסטיאוארתריטיס.

נסה את זה: המינון הטיפוסי של ASU הוא 300 מ”ג ליום. אתה יכול למצוא תוספי ASU באמזון.

טופר השטן

רנטגן ברך

טופר השטן, הנקרא גם harpagophytum, מכיל חומר כימי בשם harpogoside בעל השפעות אנטי דלקתיות.

נטילת טופר השטן עשויה לעזור עם כאבי מפרקים מדלקת מפרקים ניוונית. במחקר אחד, טופר השטן עבד בערך כמו תרופה אנטי דלקתית בשם דיאסריין. עם זאת, מכיוון שאין הרבה מחקר על תוסף זה עבור דלקת מפרקים ניוונית, יש צורך במחקרים איכותיים יותר.

נסה את זה: רוב המחקרים הכוללים טופר השטן השתמשו במינונים של 600 עד 800 מ”ג שלוש פעמים ביום. אתה יכול למצוא תוספי ציפורניים של השטן באמזון.

מתיל סולפוניל מתאן

מתיל סולפוניל מתאן (MSM) הוא מרכיב נפוץ נוסף בתוספי מזון שנאמר כמסייע בכאבי פרקים.

במחקר אחד, MSM שיפר את הכאב והתפקוד בהשוואה לפלסבו אצל אנשים עם דלקת מפרקים ניוונית.

נסה את זה: מינונים טיפוסיים של MSM נעים בין 1,500 ל-6,000 מ”ג ליום, לפעמים מחולקים לשתי מנות. אתה יכול למצוא תוספי MSM באמזון.

טיפים לבחירת תוסף

בחירת תוסף לכאבי פרקים יכולה להיות מכריעה עם מספר המוצרים הזמינים. רבים מהמוצרים הללו מכילים מספר מרכיבים. זכור שרשימת מרכיבים ארוכה לא תמיד מביאה למוצר טוב יותר. כמו כן, מוצרים אלה אינם מוסדרים על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני, לכן קרא היטב את התוויות.

במקרים מסוימים, למרכיבים הנוספים אין יתרונות מוכחים לבריאות המפרקים. אחרים עשויים להכיל מרכיבים מועילים מרובים, כגון גלוקוזאמין וכונדרויטין. אבל אין הרבה הוכחות שלקיחת תוספי מזון המכילים מספר מרכיבים יעילה יותר מאשר נטילת מרכיב בודד. בנוסף, בחלק מהמוצרים הללו יש מעט מדי מרכיב אחד או יותר מכדי שהם יהיו מועילים.

לפני בחירת תוסף, שוחח עם הרופא או הרוקח על תרופות אחרות שאתה נוטל כדי שיוכלו לבדוק אינטראקציות אפשריות. חלק מתוספי בריאות המפרקים יכולים לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות, כגון מדללי דם.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן