שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

תוספי תזונה להורדת כולסטרול

מזונות ותוספי מזון מסוימים עשויים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול בליפופרוטאין בצפיפות נמוכה בנוסף לפעילות גופנית ושינויים בתזונה.

הורדת כולסטרול

נשיאת רמות גבוהות של כולסטרול LDL בדם מגבירה את הסיכוי להתקף לב ושבץ. זו הסיבה שאתה רוצה לנסות לשמור על רמות הכולסטרול שלך בריאות.

אם אובחנת עם כולסטרול גבוה, הרופא שלך עשוי לרשום סטטינים, תרופה המשמשת להורדת כולסטרול LDL. הרופא שלך עשוי גם להציע שינויים בתזונה ובשגרת הפעילות הגופנית שלך. שינויים תזונתיים יכולים לכלול מזונות טובים במיוחד להורדת כולסטרול.

ישנם שני סוגים עיקריים של כולסטרול:

  • ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL), הנקרא גם כולסטרול “רע”.
  • ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL), הנקרא גם כולסטרול “טוב”.
  • אתה רוצה להיות בעל רמות נמוכות של LDL ורמות גבוהות יותר של HDL.

רמות הכולסטרול המומלצות הן:

  • כולסטרול כולל: פחות מ-200 מיליגרם לדציליטר (מ”ג/ד”ל)
  • כולסטרול LDL: פחות מ-100 מ”ג/ד”ל
  • כולסטרול HDL: 60 מ”ג/ד”ל ומעלה

אתה עלול להיות בסיכון לכולסטרול LDL גבוה אם אתה סובל מעודף משקל או לא עושה מספיק פעילות גופנית. אתה יכול גם לרשת נטייה לכולסטרול גבוה.

הכבד שלך מייצר כולסטרול. אתה יכול לקבל את זה גם ממזונות מסוימים המכילים את זה – אבל לא כמו ממזונות המכילים שומני טרנס רוויים. סוגי שומן אלה גורמים לכבד שלך לייצר כולסטרול נוסף.

אבל ישנם מזונות – ותוספי מזון המופקים ממזונות – שיכולים להוריד גם את הכולסטרול שלך.

שוחח עם רופא על כל תוסף שאתה שוקל, במיוחד אם אתה בהריון.

ניאצין

ניאצין הוא ויטמין B. רופאים מציעים את זה לפעמים לחולים עם כולסטרול גבוה או בעיות לב. הוא מעלה את רמת הכולסטרול הטוב ומפחית טריגליצרידים, שומן נוסף שעלול לסתום עורקים. אתה יכול לקבל ניאצין ממזונות, במיוחד כבד ועוף, או מתוספי מזון.

הצריכה היומית המומלצת של ניאצין היא 14 מיליגרם לנשים ו-16 מיליגרם לגברים.

אל תיקח תוספי מזון אלא אם כן הרופא שלך ממליץ על כך. פעולה זו עלולה לגרום לתופעות לוואי כמו גירוד והסמקה בעור, בחילות ועוד.

סיבים מסיסים

ישנם שני סוגים של סיבים: מסיסים, אשר מתמוססים לג’ל בנוזל, ובלתי מסיסים. סיבים מסיסים מורידים את ספיגת הכולסטרול בזרם הדם שלך.

הכמויות היומיות המומלצות של סיבים הן:

  • גברים 50 ומטה: 38 גרם
  • גברים מעל גיל 50: 30 גרם
  • נשים 50 ומטה: 25 גרם
  • נשים מעל גיל 50: 21 גרם

החדשות הטובות הן שסביר להניח שסיבים מסיסים נמצאים במזונות שכבר נהנים מהם:

  • תפוז: 1.8 גרם
  • אגס: 1.1 עד 1.5 גרם
  • אפרסק: 1.0 עד 1.3 גרם
  • אספרגוס (1/2 כוס): 1.7 גרם
  • תפוח אדמה: 1.1 גרם
  • לחם מחיטה מלאה (1 פרוסה): 0.5 גרם
  • שיבולת שועל (1 1/2 כוסות): 2.8 גרם
  • שעועית כליה (175 מיליליטר, כ-3/4 כוס): 2.6 עד 3 גרם

תוספי פסיליום

פסיליום הוא סיבים המיוצרים מקליפות זרעים של צמח Plantago ovata. אתה יכול לקחת את זה בכדור או לערבב את זה לתוך משקאות או מזון.

נטילת פסיליום באופן קבוע הוכחה כמפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול. זה גם מקל על עצירות ויכול להוריד את רמת הסוכר בדם עבור אנשים עם סוכרת.

פיטוסטרולים

פיטוסטרולים הם שעוות המופקות מצמחים. הם מונעים מהמעיים שלך לספוג כולסטרול. הם קיימים באופן טבעי בדגנים מלאים, אגוזים, פירות וירקות.

יצרני מזון החלו להוסיף פיטוסטרולים למזון מוכן, כמו מרגרינה ויוגורט. זה נכון: אתה יכול לאכול מזון המכיל כולסטרול ולנטרל את ההשפעה של אותו כולסטרול, לפחות במעט, בו זמנית!

חלבון סויה

פולי סויה ומזונות שנעשו איתם יכולים להוריד מעט את כולסטרול ה-LDL.

טופו, חלב סויה ופולי סויה מאודים הם מקור טוב לחלבון רזה, מה שאומר שאכילתם במקום מזון שומני כמו בשר בקר יכולה להפחית את הכולסטרול הכולל בתזונה.

שום

ההשפעה של הורדת הכולסטרול של השום אינה ברורה. זה יכול לעזור למנוע מחלת לב, אבל מטה-אנליזה משנת 2009 של מחקרים רפואיים הגיעה למסקנה שזה לא מפחית את הכולסטרול באופן ספציפי.

עם זאת, השום נחשב כבעל יתרונות בריאותיים אחרים, כולל הורדת לחץ דם. אתה יכול לקבל את היתרונות ממזון או מתוסף.

אורז שמרים אדומים

אורז שמרים אדומים הוא אורז לבן שעבר תסיסה עם שמרים. זה נאכל ומשמש כתרופה בסין.

כמה תוספי אורז שמרים אדומים הוכחו כמפחיתים כולסטרול, מכיוון שהם מכילים מונקולין K. יש לזה אותו מרכיב כימי כמו lovastatin, תרופה להורדת כולסטרול.

עם זאת, לא תמצאו מונקולין K באורז השמרים האדומים הנמכרים באמריקה מכיוון שהמקור האמין של FDA קבע בשנת 1998 שמונקולין K היא תרופה ואי אפשר למכור אותה כתוסף.

אתה עדיין יכול למצוא תוספי אורז שמרים אדומים, אבל הם אינם מכילים מונקולין K.

אורז שמרים אדום עלול לגרום גם לנזק לכליות, לכבד ולשרירים.

ג’ינג’ר

מחקר אחד משנת 2014 הראה שג’ינג’ר יכול להוריד את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים הכוללים שלך, בעוד שמחקר משנת 2008 הראה שהוא יכול להפחית את רמות הכולסטרול LDL ולהגביר את הכולסטרול HDL.

אתה יכול להוסיף ג’ינג’ר נא למזון, או לקחת אותו כתוסף או אבקה.משקולות לצד נעל ספורט

זרעי פשתן

פשתן הוא פרח כחול הגדל באקלים ממוזג. גם הזרעים שלו וגם השמן הנמשך מהם הם מקורות טובים לחומצות שומן אומגה 3, שיש להן מספר יתרונות בריאותיים, כולל העלאת רמות הכולסטרול HDL.

כדי לקבל את הדחיפה הבריאותית הגדולה ביותר מזרעי פשתן, השתמשו בשמן שלו או אכלו זרעי פשתן טחונים, לא שלמים. הגוף שלנו לא יכול לפרק את הקליפה החיצונית המבריקה של הזרע.
שמן פשתן לדוגמה מצוין לשיער.

מסקנות

אם אובחנת עם כולסטרול גבוה, שינויים בתזונה יכולים לעזור. מזונות ותוספי מזון מסוימים יכולים לעזור בהורדת רמות הכולסטרול שלך. שוחח עם רופא לפני שתנסה כל תוסף חדש. הם יעזרו לך למצוא את התוסף והמינון הטובים ביותר עבורך.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן