שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה קלוריות יש בפרוסת לחם לבן

כמה קלוריות יש בפרוסת לחם לבן. שאלה זו מתעוררת לעתים קרובות כאשר אנשים מודעים לצריכת הקלוריות שלהם ומבקשים להבין את הערך התזונתי של בחירת המזון שלהם. לחם לבן הוא מרכיב עיקרי בהרבה משקי בית, המשמש בדרך כלל לכריכים וטוסט. למרות שהוא טעים ורב-תכליתי, חיוני להיות מודע לתכולת הקלוריות שלו.

הבנת תכולת הקלוריות של לחם לבן חיונית עבור אנשים שעוקבים אחר צריכת הקלוריות שלהם, עוקבים אחר תוכניות תזונה ספציפיות או מנהלים את משקלם. במאמר זה נחקור את ההיבטים התזונתיים של לחם לבן, נעמיק בהרכב הקלורי שלו ונדון בתפקידו בתזונה מאוזנת. אז בואו נחשוף את התשובה לשאלה: כמה קלוריות יש בפרוסת לחם לבן?

עובדות תזונת לחם

המידע התזונתי הבא מסופק על ידי משרד החקלאות של ארצות הברית  [1](USDA) עבור פרוסה אחת (32 גרם) של לחם מחיטה מלאה.

  • קלוריות: 82
  • שומן: 1.1 גרם
  • נתרן: 144 מ”ג
  • פחמימות: 13.8 גרם
  • סיבים: 1.9 גרם
  • סוכרים: 1.4 גרם
  • חלבון: 4 גרם
  • מנגן: 0.7 מ”ג

קרא עוד על כמה קלוריות יש בטונה כאן

קלוריות של לחם לבןפחמימות

פרוסה אחת של לחם מחיטה מלאה מכילה 13.8 פחמימות. לחם נחשב למזון עתיר פחמימות ויכול להוות גם מקור לסיבים, תלוי בסוג. לחם מחיטה מלאה מכיל 1.9 גרם סיבים.

שומנים

לחם דל בשומן, כאשר פרוסת לחם מחיטה מלאה מספקת 1.1 גרם שומן.

קרא עוד על  כמה קלוריות יש בטוסט כאן

חֶלְבּוֹן

לחם מחיטה מלאה מכיל 4 גרם חלבון לכל פרוסה. לחם עשיר יחסית בחלבון, אם כי הוא אינו מקור חלבון מלא.

ויטמינים ומינרלים

לחם מחיטה מלאה הוא מקור טוב לויטמינים ומינרלים, כולל מספר ויטמיני B, מנגן, חומצה פולית, סלניום, אבץ, מגנזיום, סידן, ברזל וויטמין D. אלה מגיעים מדגן החיטה המלאה.

לחם מזוקק יכול להכיל גם ויטמינים ומינרלים שנוספו בחזרה במהלך הייצור. לפעמים, תראה את המילה “מועשר” על אריזת לחם שהוכן מסחרית.

למזונות מועשרים הוספו לתוכם את החומרים התזונתיים מכיוון שהוויטמינים והמינרלים הללו הופשטו במהלך תהליך הייצור. מוצרים מועשרים מיוצרים בדרך כלל מדגנים מזוקקים (דגנים שעברו עיבוד כך שהדגן המלא כבר לא שלם).

ייתכן שתרצה גם לעיין במדריך שלנו על כמה קלוריות יש בחסה כאן.

סך כל הקלוריות בפרוסת לחם לבן?

פרוסה אחת של לחם מחיטה מלאה שהוכנה מסחרית מספקת בערך 82 קלוריות. לחם לבן שהוכן מסחרית מעט נמוך יותר בקלוריות (כ-75 קלוריות לפרוסה). לחם מסוג זה מכיל בדרך כלל מעט יותר פחמימות מאשר לחם מחיטה מלאה, אך פחות סיבים, כלומר צריכת הפחמימות נטו זהה בערך.

לחם שיפון עשוי או לא עשוי להיות עשוי מדגנים מלאים בהתאם למותג. ניתן להכין אותו גם מתערובת של דגנים מעודנים ודגנים מלאים. פרוסה טיפוסית של לחם שיפון מספקת 83 קלוריות.

זנים

תכולת החומרים התזונתיים בפרוסת לחם תשתנה ממותג וסוג לחם אחד למשנהו. אם תשוו לחם בסופר, תבחינו שהגודל והעובי של פרוסה יכולים להיות שונים משמעותית מכיכר אחת לאחרת.

למרות שלחם מדגנים מלאים נוטה להיות גבוה יותר בקלוריות, אתה גם מקבל את התועלת מסיבים בלתי מסיסים – סוג של סיבים שאינם נספגים בגוף ומקדמים בריאות מערכת העיכול.

השווה עובדות תזונתיות של לחם וספירת קלוריות עבור כמה מותגים פופולריים וזני לחם.

  • לחם לבן קלאסי וונדר: 65 קלוריות, 0.75 גרם שומן, 12 גרם פחמימה, 1 גרם סיבים, 2 גרם סוכר, 2 גרם חלבון
  • Pepperidge Farm לחם רך 100% מחיטה מלאה: 70 קלוריות, 0.75 גרם שומן, 12 גרם פחמימה, 2 גרם סיבים, 1.5 גרם סוכר, 3 גרם חלבון
  • מזון לחיים יחזקאל 4:9 לחם מונבט 100% דגנים מלאים: 80 קלוריות, 0.5 גרם שומן, 15 גרם פחמימה, 3 גרם סיבים, 0 גרם סוכר, 4 גרם חלבון
  • Food for Life לחם אורז חום ללא גלוטן: 110 קלוריות, 2.5 גרם שומן, 19 גרם פחמימה, 1 גרם סיבים, 1 גרם סוכר, 2 גרם חלבון
  • אוrowheat 100% לחם מחיטה מלאה: 90 קלוריות, 1 גרם שומן, 16 גרם פחמימה, 2 גרם סיבים, 3 גרם סוכר, 4 גרם חלבון
  • לחם לבן כפרי אורגני של ארנולד: 130 קלוריות, 1 גרם שומן, 25 גרם פחמימה, 1 גרם סיבים, 3 גרם סוכר, 4 גרם חלבון
  • לחם ארנולד 12 דגנים: 110 קלוריות, 3 גרם שומן, 19 גרם פחמימה, 3 גרם סיבים, 3 גרם סוכר, 5 גרם חלבון
  • פומפרניקל (מיוצר בבית ופרוס דק): 50 קלוריות, 0.6 גרם שומן, 10 גרם פחמימה, 1.3 גרם סיבים, 0.1 גרם סוכר, 1.7 גרם חלבון
  • מערבולת קינמון לחם צימוקים של Sun-Maid: 100 קלוריות, 1.5 גרם שומן, 18 גרם פחמימה, 1 גרם סיבים, 8 גרם סוכר, 3 גרם חלבון
  • חלה (מכינים בבית או מוכנים במאפייה, פרוסות עבות): 173 קלוריות, 7 גרם שומן, 35 גרם פחמימה, 0 גרם סיבים, 0 גרם סוכר, 7 גרם חלבון (עובדות תזונה ישתנו בהתאם למתכון)

השתמש בתווית התזונתית במקום בטענות של המוצר בחזית האריזה כדי להנחות את ההחלטות שלך. הקפד לקרוא אותם מקרוב: עובדות התזונה המפורטות לעיל מיועדות לפרוסת לחם אחת.

ייתכן שתרצה גם לעיין במדריך שלנו על כמה קלוריות בסופגניה כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן