שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

איך לקחת קריאטין

עבור רוב האנשים, תוספי קריאטין יכולים לסייע בעליית מסת שריר, שיפור הכוח, איכות האימונים והתאוששות טובה יותר.

קיים הרבה בלבול סביב השאלה כיצד לצרוך את קריאטין על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. האם נחוץ לבצע תקופת העמסה? האם טוב יותר לצרוך קריאטין עם פחמימות או חלבון? כיצד תוכלו לחשב את מינון הקריאטין הנכון עבורכם?

במדריך זה נעשה לכם סדר ונספק את כל התשובות על איך לצרוך קריאטין בצורה נכונה.

לרכישת תוסף קריאטין טהור איכותי במבצע לחצו כאן

עקביות היא המפתח!

קריאטין לא נטמע בקלות בשרירים, כמו שאנשים רבים חושבים. לוקח זמן להרוות את השריר בקריאטין. מסיבה זו, אם אתם פשוט צורכים תוסף טרום אימון שמכיל קריאטין מונוהידראט כמה פעמים בשבוע ובטוחים שזה יספיק כדי לעזור לכם לגדול זה כנראה לא יעשה את העבודה.

יש שתי דרכים פשוטות להעלות את רמות הקריאטין בדם שלכם: פרוטוקול העמסה, ופרוטוקול תיסוף יומי של מינון נמוך. חשוב לשים לב למרכיבים, חובה לקחת קריאטין מומלץ ואיכותי.

 שיטה 1: העמסת קריאטין

הדרך הנפוצה ביותר שאנשים צורכים את התוסף הזה היא כ”תקופת העמסה“, שנועדה להרוות באופן מלא את מאגרי השרירים. לאחר מכן, הם עוברים ל”תקופת תחזוקה”, בה הם צורכים מינונים נמוכים יותר באופן יומיומי כדי לשמור על הרמות במאגרים.

יתרון: זה עובד. מחקרים הראו שהדרך היעילה ביותר להגדיל במהירות את ריכוזי הקריאטין התוך שרירי היא שיטת ההעמסה. פרוטוקול העמסה טיפוסי מורכב מצריכת מינונים גבוהים, בערך 25-20 גרם ליום, המחולקים בין 5-4 מנות במהלך היום, במשך 7-5 ימים. לאחר ביצוע פרוטוקול ההעמסה, ספורטאים יכולים בדרך כלל לתחזק את המאגרים עם מינון תחזוקה יומי של 5-3 גרם ליום.

חיסרון: ישנן תופעות לוואי אפשריות. המינון הגדול עלול לגרום לאי נוחות במערכת העיכול עבור חלק מהאנשים. אם ניסיתם בעבר קריאטין מונוהידראט אך לא אהבתם את תחושת הנפיחות או אי הנוחות בבטן שהגיעו איתו, בהחלט כדאי לנסות את שיטת התיסוף היומי של מינון הנמוך.

שיטה 2: תיסוף יומי של מינון נמוך

השיטה החלופית היא פשוט לצרוך 5-3 גרם תוסף קריאטין בכל יום, מבלי לבצע העמסה. תוך כשלושה שבועות, גישה זו יכולה להביא את הרמות בשרירים שלכם לאותה נקודה כמו פרוטוקול ההעמסה.

יתרון: השיטה הזאת פשוטה יותר לביצוע והיא עדיין עובדת. הדבר החשוב ביותר הוא פשוט להיות עקביים ולצרוך את התוסף מדי יום.

צריכה של 5-3 גרם מדי יום היא הדרך היעילה והפשוטה ביותר למלא את המאגרים. הוכח כי הפרוטוקול הזה מסייע בעליית מסה ושיפור הכוח באותה רמה כמו שיטת ההעמסה.

חיסרון: לוקח יותר זמן להגיע לרוויה. מחקרים הראו כי העמסה מסייעת להגיע לרמות כוללות גבוהות יותר בתקופה קצרה יותר (הבדל של בין 44-10 אחוזים). מחקרים מסוימים אף הצביעו על כך ששלב ההעמסה אפילו לא צריך להימשך שבוע. הוא יכול להימשך 3-2 ימים ועדיין להיות יעיל, כל עוד אתם מבצעים אותו כמו שצריך וממשיכים לצרוך מינון יומי של 5-3 גרם מדי יום לאחר מכן.

האם כדאי לי לבצע העמסה?

שתי הגישות עובדות, כל עוד אתם מבצעים “מינון תחזוקה” עקבי של 5-3 גרם ליום לאחר מכן. זה רק עניין של העדפה, ונכונות לסבול אי נוחות קלה במערכת העיכול.אישה יושבת על זירת אגרוף ושותה

מתי עליי לקחת קריאטין?

יש לכם ארבע אפשרויות: לפני אימון, אחרי, גם וגם, או בכל זמן שמתחשק במהלך היום. התשובה הקצרה היא שכולם יכולים לעבוד. חשוב גם לשים לב להבדלים אם אתם לוקחים קריאטין בתקופת חיטוב מאשר במסה.

חוקרים בדקו את ההבדלים בצריכת קריאטין בזמנים שונים, וההבדלים היו מינוריים. ישנם אנשים המעדיפים לצרוך את התוסף לפני אימון על מנת למקסם את הביצועים. אחרים מרגישים טוב יותר לקחת אותו אחרי האימון.

עם זאת, ברגע שלקחתם את קריאטין באופן עקבי מספיק כדי להשיג מאגרים מלאים בשרירים שלכם, זה לא כל כך משנה מתי אתם צורכים את הקריאטין.

לרכישת תוסף קריאטין טהור איכותי במבצע לחצו כאן

כיצד לצרוך קריאטין?

מכיוון שהוא חסר טעם, חסר ריח, ומתמוסס בקלות בכל נוזל, קריאטין מונוהידראט הוא אולי התוסף הפשוט ביותר לצריכה. פשוט שימו כף הגשה במים, אבקת חלבון, חומצות אמינו, או כל דבר אחר שאתם שותים לאורך היום, ערבבו היטב ושתו. סביר להניח שלא תרגישו בו בכלל.

רוב כפות ההגשה מכילות 5 גרם, המהווים מנה טובה עבור ספורטאים בכל גודל. אם אתם קטנים יחסית או נמצאים בקטגורית משקל נמוכה יחסית, סביר להניח שאתם יכולים להסתדר עם 3 גרם, או קצת יותר מחצי כף הגשה.

קיים מחקר המציג ספיגה מוגברת של קריאטין אם הוא נצרך עם פחמימות או חלבון, אך הוא יעבוד בלעדיהם, כל עוד אתם לוקחים את התוסף בעקביות. עם זאת, אם אתם מנסים לבצע פרוטוקול העמסה קצר יחסית, למשל 3-2 ימים במקום 7-5 ימים בנוסח הרגיל, צריכתו עם פחמימות יכולה לסייע.

מחקר אחד הראה כי צריכה של כ-100 גרם פחמימות עם 5 גרם קריאטין הגדילה את כמות הקריאטין הכוללת בשריר ב-60 אחוז. מחקר אחר הראה תוצאות דומות על ידי נטילת 5 גרם קריאטין עם כ- 50 גרם פחמימות, ו-50 גרם חלבון – כמות המשתווה לשתי כפות הגשות אבקת חלבון יחד עם שתי בננות, כוס מיץ ענבים או כוס אורז מבושל.

מה קורה אם מפספסים יום אחד?

לאחר שהגעתם לרוויה, באמצעות פרוטוקול העמסה או תיסוף עקבי של מינון נמוך, אין מה לדאוג אם אתם מפספסים יום או יומיים. הרמות בשרירים יכולות להישאר גבוהות למשך כ-6-4 שבועות. פשוט המשיכו את הרצף יום למחרת.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן