שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה מורינגה לצרוך ביום

לפני שהשפעות צמח המורינגה הוכחו במחקרים מדעיים, הוא היה בשימוש נרחב בשיטות רפואה מסורתיות כמו רפואת איורוודה במשך למעלה מ-4,000 שנה. המורינגה הוא צמח ייחודי מכיוון שכמעט כל חלקיו – עלים, זרעים, פרחים/תרמילים, גבעול ושורשים – יכולים לשמש כמקור עשיר לתזונה ולתכונות טיפוליות שונות. השימוש הטיפולי הפופולרי ביותר בצמח זה כולל ייבוש וטחינה של עלי המורינגה, שם נמצאים רוב נוגדי החמצון. מחקרים גילו שאבקת המורינגה עשירה בפיטוכימיקלים, חלבון, סידן, בטא-קרוטן, ויטמין C ואשלגן. כמה מהיתרונות הבריאותייים של המורינגה:
  1. מספק נוגדי חמצון ותרכובות אנטי דלקתיות
  2. מאזן הורמונים ומאט את תופעות ההזדקנות
  3. עוזר לשפר את בריאות מערכת העיכול
  4. מאזן את רמות הסוכר בדם
  5. מזין את העור
  6. עוזר לייצב את מצב הרוח ומגן על בריאות המוח

המלצות מינון

אין מינון מומלץ של מורינגה בשלב זה מכיוון שזה תוסף צמחי ולא רכיב תזונתי חיוני. עם זאת, ישנן כמה ראיות לכך שהמינון האופטימלי לבני אדם הוא כ-29 מיליגרם לכל ק”ג משקל גוף. מומלץ להתחיל בנטילת חצי כפית של מורינגה מיובשת ליום למשך שלושה עד חמישה ימים, ולהגדיל את הצריכה שלכם בהדרגה במשך שבועיים כאשר מתרגלים להשפעותיה. רוב האנשים בוחרים לקחת מורינגה כל מספר ימים, ולא כל יום, מכיוון שהיא עלולה לגרום להשפעות משלשלות ולקלקול קיבה כאשר צורכים ממנה יותר מדי

הדרכים הנפוצות ביותר להשתמש במורינגה:

  • עלי מורינגה יבשים או אבקת מורינגה: נדרשים בערך 3.2 קילו של עלי מורינגה כדי ליצור קילו אחד של אבקת מורינגה מיובשת. העלים נחשבים לחלקים המועילים ביותר של הצמח, המכילים הכי הרבה נוגדי חמצון ומקרונוטריינטים זמינים. אפשר להשתמש בעלי המורינגה להרזיה.תה ירוק וכוסות עם תה ירוק
  • תה מורינגה: צורה זו של המורינגה עשויה מעלים יבשים ספוגים במים חמים, בדיוק כמו סוגים של תה צמחים אחרים. סוגי התה העשירים ביותר בחומרים מזינים יהיו בדרך כלל ממקור אורגני ומיובשים לאט בטמפרטורות נמוכות, מה שעוזר לשמר תרכובות עדינות בתוך הצמח. הימנעו מהרתחה של העלים כדי לעזור לשמור על החומרים המזינים בצורה הטובה ביותר, והשדלו להימנע מבישול של המורינגה.
  • זרעי מורינגה: התרמילים והפרחים של המורינגה מכילים תרכובות פנוליות, והם מהווים מקור טוב לחלבון וחומצות שומן. אלו הם חלקי הצמח המשמשים לטיהור מים והוספת חלבון לתזונה דלה בחומרים מזינים. ניתן למצוא אותם הרבה פעמים כמרכיבים בקרמים, קפסולות ואבקות.
  • שמן מורינגה: שמן זרעי המורינגה נמצא לעיתים קרובות בקרמים טבעיים או תחליבים.

סיכונים ותופעות לוואי

מהן תופעות הלוואי של נטילת תוסף מורינגה? מכיוון שתוסף מורינגה הוא טבעי לחלוטין ואינו מכיל תוספים כימיים (כאשר קונים מותג טהור ואיכותי), כשהוא נלקח דרך הפה או בשימוש על העור נראה שהוא מתקבל היטב על ידי הגוף. תופעות לוואי של מורינגה עדיין אפשריות ועשויות לכלול:
  • לחץ דם נמוך
  • האטה של קצב הלב
  • התכווצויות רחם
  • מוטציות בתאים כאשר צורכים כמויות גבוהות של זרעים
  • הפרעה לפוריות
עלים, פירות, שמן וזרעים מעץ המורינגה נצרכים בבטחה במשך מאות שנים, אך כיום ישנן צורות שונות של תוספי מזון או תמציות שנמכרות בשוק, לכן חשוב לקנות תוסף מהסוג הטהור ביותר שתוכלו למצוא ולקרוא היטב את תוויות המרכיבים. במהלך ההריון או בהנקה, עדיף להימנע מתמצית מורינגה, או ממינונים גבוהים של תוספי מזון מכיוון שלא נעשה מספיק מחקר כדי לוודא שזה בטוח לצריכה. ייתכן שכימיקלים בתוך השורש, הקליפה והפרחים של הצמח יכולים להוביל להתכווצויות של הרחם, מה שעלול לגרום לסיבוכים במהלך ההריון.
מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

כמה שומן צריך לאכול ביום
מזונות עשירים בחלבון לשיער חזק

כאשר מדובר בבריאות השיער, חשוב להבין את הקשר בין התזונה לבריאותו. השיער הוא עדשת המצלמה של בריאותנו הכללית, ולכן תזונה מאוזנת היא מרכיב מרכזי לתמיכה

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן