שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

תוספי תזונה מומלצים לנשים

לנשים יש צרכים תזונתיים ספציפיים המשתנים לאורך חייהן.

לדוגמה, לבני נוער יש צרכים תזונתיים שונים מאשר לנשים לאחר גיל המעבר, ונשים הרות ומניקות זקוקות לכמויות גדולות יותר של רכיבי תזונה ספציפיים מאשר נשים שאינן בהריון.

יתרה מכך, הצרכים התזונתיים שלך עשויים להשתנות בהתאם לבריאותך הכללית ולאורח החיים שלך.

למרות שתוספי תזונה אינם נחוצים עבור כל הנשים, חלקן עשויות להזדקק ליטול תוספי מזון כדי להגיע לרמות הצריכה המומלצות שלהן.

מאמר זה מכסה צרכים תזונתיים לנשים ומפרט 10 מהתוספים הטובים ביותר לתמיכה בבריאות האישה.

הצרכים התזונתיים שונים לאורך חייה של אישה

הצרכים התזונתיים של האישה משתנים במהלך חייה.

חוסרים שכיחים יותר בשלבי חיים מסוימים, כגון הריון, ובנסיבות מסוימות, כגון כאשר אישה מעשנת או שותה יתר על המידה או שיש לה מצב רפואי.

מסיבה זו, ייתכן שנשים יצטרכו להשלים עם רכיב תזונה אחד או יותר על מנת להגיע לרמות הצריכה המומלצות.

ילדות ונערות

בנות בגילאי 9-13 זקוקות בדרך כלל לכמויות קטנות יותר של ויטמינים מאשר בני נוער ונשים מבוגרות בגלל מידות גופן הקטנות יותר. עם זאת, לבני נוער מעל גיל 14 יש צרכי ויטמינים ומינרלים דומים לאלו של מבוגרים.

מחקרים מראים שלבנות מתבגרות יש סיכוי גבוה יותר לחסר בכמה רכיבים תזונתיים מאשר באוכלוסייה הכללית. לדוגמה, נערות מתבגרות נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח מחסור בויטמין D ופולאט .

מחקרים הראו שבני נוער רבים צורכים דיאטות דלות בויטמינים ומינרלים. זה מעמיד אותם בסיכון למחסור, כולל במהלך ההיריון, תקופה שבה רוב הצרכים התזונתיים גדלים .

נשים בגילאי 19-50

לנשים בגילאי 19-50 יש סיכוי גבוה יותר למחסור במספר רכיבים תזונתיים, כולל ויטמין D, ברזל ו-B6.

מחקר שכלל נתונים על יותר מ-15,000 אנשים מצא שסיכון למחסור ברכיבים תזונתיים, כולל מחסור ב-B6 וויטמין D, היה הנפוץ ביותר בנשים בטווח גילאים זה.

נשים בהריון ומניקות

במהלך ההריון וההנקה, הצרכים התזונתיים גדלים כדי לתמוך בבריאות העובר והאם.

מסיבה זו, נשים בהריון ומניקות נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח מחסור בוויטמין.

למעשה, עד 30% מהנשים ההרות ברחבי העולם חוות מחסור בוויטמין. לדוגמה, חוקרים מעריכים כי 18-84% מהנשים ההרות ברחבי העולם סובלים ממחסור בויטמין D.

יתרה מכך, עדויות מצביעות על כך שההמלצות הנוכחיות לגבי ויטמינים מסוימים, כולל ויטמין D, לנשים בהריון נמוכות מדי.

על פי מחקר עדכני, נשים בהריון עשויות להזדקק לכ-4,000 IU ליום כדי לשמור על רמות ויטמין D אופטימליות, בעוד שנשים מניקות עשויות להזדקק לכ-6,400 IU ליום.

כולין הוא חומר מזין חשוב נוסף לבריאות העובר והאם. מחקרים מראים שרוב הנשים ההרות בארצות הברית אינן מקבלות את 450 מ”ג המומלצים ליום של כולין. לרוע המזל, ויטמינים רבים לפני הלידה אינם מכילים כולין.

נשים יותר מבוגרותאישה מבוגרת

נשים לאחר גיל המעבר נוטות ללקות במחסור בחומרים מזינים מסוימים, כולל סידן, מגנזיום וויטמינים C, D, B6 ו-B12.

מבוגרים יותר – המוגדרים בדרך כלל כבני 60 ומעלה – לרוב סובלים מצריכה דיאטטית לא מספקת והם נוטלים תרופות שעשויות להפחית את רמות הוויטמין בגוף, מה שמגביר את הסיכון שלהם לפתח מחסור בוויטמין אחד או יותר .

שיקולים אחרים

בנוסף לגיל ולהריון, גורמים אחרים יכולים להשפיע על הצרכים התזונתיים ולהגביר את הסיכון שלך לפתח חוסרים תזונתיים, כולל:

  • משקל גוף
  • מצבים רפואיים
  • תרופות
  • שימוש באלכוהול

לדוגמה, נשים הסובלות ממצבים רפואיים מסוימים, כולל סוכרת מסוג 2, מחלות אוטואימוניות ומצבים במערכת העיכול, נוטות יותר לפתח מחסור בוויטמין אחד או יותר מאשר באוכלוסייה הכללית.

מחקרים מראים גם שנשים עם השמנת יתר נמצאות בסיכון גבוה יותר למחסור בוויטמין, כולל B12 וויטמין D.

גוון העור יכול גם להשפיע על הצרכים התזונתיים. נשים אפרו-אמריקאיות נוטות יותר מנשים אמריקאיות באירופה לסבול ממחסור בוויטמין D, בין השאר משום שיש להן ריכוזים גבוהים יותר של פיגמנט העור מלנין, החוסם את אור השמש UVB הדרוש לייצור ויטמין D בעור.

בנוסף, חסרים שכיחים בקרב נשים עם הפרעות אכילה ואלו העוקבות אחר דיאטות מגבילות.

איך בחרנו?

בחרנו את התוספים הטובים ביותר לבריאות האישה על סמך הקריטריונים הבאים:

  • רכיבי תזונה כלולים: אנו בוחרים מוצרים שנוסחו כדי לענות על הצרכים של כל שלב בחיים, מבני נוער ועד נשים מעל גיל 50.
  • איכות תזונתית: חיפשנו מוצרים המכילים צורות ספיגה גבוהות של חומרים מזינים.
  • מוניטין מותג: כללנו מותגים שאמינים היטב על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות ועברנו את תהליך הבדיקה הקפדני של זה בריא.

הויטמינים והמינרלים המומלצים ביותר לנשים

נוגדי חמצוןאישה צעירה מנגנת

קבוצה זו כוללת ויטמין A – רטינול, בטא קרוטן וקרוטנואידים -, ויטמין C וויטמין E. נראה שהם ממלאים תפקיד בהגנה עליך מפני חלקיקים זעירים שהגוף שלך מייצר, הנקראים רדיקלים חופשיים, שעלולים לקרוע תאים.

נוגדי חמצון עשויים להוריד את הסיכון לבעיות בריאות מסוימות ולהאט את ההזדקנות. כמה חוקרים גם חושבים שהם עוזרים להגביר את המערכת החיסונית, את ההגנה של הגוף שלך מפני חיידקים.

נוגדי חמצון כוללים:

בטא קרוטן. הגוף שלך משנה אותו לוויטמין A, חומר תזונתי המסייע לראייה, לרקמות הרכות ולעור. תמצאו אותו במשמשים, מלמלה, גזר, גויאבה, קייל, פפאיה, אפרסקים, דלעות, פלפל אדום, תרד ועגבניות.

ויטמין C. ייתכן שתשמע אותו גם בשם חומצה אסקורבית. זה מסייע בריפוי פצעים ועוזר לגוף שלך לייצר כדוריות דם אדומות. זה גם מגביר את רמות הכימיקל במוח הנקרא נוראפינפרין, מה שגורם לך להרגיש ערני יותר ומגביר את הריכוז שלך.

מחקרים מראים שכאשר אתה במתח רב, או ככל שאתה מתבגר, רמות החומצה האסקורבית שלך יורדות. אתה יכול לקבל ויטמין C מברוקולי, אשכוליות, קיווי, תפוזים, פלפלים, תפוחי אדמה, תותים ועגבניות.

ויטמין E. זה ידוע גם בשם טוקופרול וכולל תרכובות קשורות הנקראות טוקוטריאנולים. הגוף שלך צריך את זה כדי לשמור על בריאות התאים. זה עלול להאט גם את סימני ההזדקנות. אבל אתה מעלה את הסיכון לדימום אם אתה לוקח יותר מדי ממנו כל יום. אתה יכול לקבל את הרכיב התזונתי הזה במזונות כמו שמן תירס, שמן כבד בקלה, אגוזי לוז, חמאת בוטנים, שמן חריע, גרעיני חמניות ונבט חיטה.

ויטמינים מקבוצת B ישנם כמה סוגים של חומרים מזינים אלה, וכולם טובים לגוף שלך. אבל שלושה מהם – ויטמינים B6, B12 וחומצה פולית – חשובים במיוחד.

ויטמין B6 ידוע גם בשם פירידוקסין. אתה צריך את זה כדי שהמוח שלך יעבוד טוב וכדי לעזור לגוף שלך לשנות מזון לאנרגיה, מה שנקרא חילוף חומרים. זה יכול להיות רעיל אם  אתה מקבל יותר מדי ממנו בבת אחת, אז ההימור הטוב ביותר שלך הוא לאכול מזונות שיש בהם את החומר המזין הזה. נסה דגים, תפוחי אדמה, חומוס, אבוקדו, בננות, שעועית, דגני בוקר, בשרים, שיבולת שועל ועופות.

ויטמין B12 חשוב גם לחילוף החומרים, והוא עוזר לגופך לייצר כדוריות דם אדומות. אתה יכול להשיג את זה מגבינה, ביצים, דגים, בשר, חלב ויוגורט. מבוגרים, אנשים עם אנמיה, טבעונים וצמחונים צריכים לעבוד עם רופא כדי לוודא שהם מקבלים מספיק מזה.

פולאט (חומצה פולית). זה עוזר לבנות מוח וחוט שדרה בריאים. הוא גם מייצר DNA ו-RNA, אבני הבניין של תאים, ומונע את השינויים ב-DNA שעלולים להוביל לסרטן. מבוגרים וילדים זקוקים לו כדי לבנות תאי דם אדומים תקינים ולמנוע אנמיה. אבל זה חשוב במיוחד לנשים בהריון כי זה עוזר למנוע מומים מולדים כמו עמוד השדרה ביפידה.

מזונות עשירים בחומצה פולית כוללים תרד ועלים ירוקים, אספרגוס, פירות הדר, מלונים, תותים, דגנים מועשרים, קטניות, חומוס, שעועית שחורה, שעועית כליה, ביצים וכבד.

ויטמין D זה אולי נקרא ויטמין, אבל זה למעשה עובד כהורמון. זה עוזר להעביר סידן וזרחן – מינרלים חשובים לשמירה על עצמות חזקות – לזרם הדם שלך. כאשר לגוף שלך אין מספיק ויטמין D, הוא ייקח סידן וזרחן מהעצמות שלך. עם הזמן, זה הופך אותם לרזים ומוביל למצבים כמו אוסטאופורוזיס, מה שמעמיד אותך בסיכון לשברים.

אתה יכול לקבל ויטמין D אם אתה אוכל ביצים ודגים, במיוחד סלמון, מקרל וסרדינים. עם זאת, מבוגרים רבים בגיל העמידה ומבוגרים עשויים להזדקק לקבל את מה שהם צריכים ממזונות “מועשרים”, אשר להם הוסיפו את החומר התזונתי על ידי היצרן, או מתוספי מזון.

ויטמין K זה ממלא תפקיד חשוב בשמירה על עצמות חזקות ועוזר לקרישת דם לאנשים מבוגרים. מקורות המזון הטובים ביותר כוללים ירקות עלים ירוקים, שמן סויה, ברוקולי, אספסת, תרד מבושל ושמן דגים.

מזון לעומת תוספי מזון: מה עדיף?

רוב הדיאטנים אומרים שעדיף לקבל ויטמינים חשובים ממזונות מבלי להסתמך על תוספי מזון. אבל שוחח עם הרופא שלך כדי לראות מה מתאים לך. עקוב אחר ההוראות שלהם כדי לא לקחת יותר ממה שאתה צריך.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן