שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

שמן חוחובה לשיער

מהו שמן חוחובה?

שמן חוחובה הוא שעווה דמוית שמן המופקת מזרעי צמח החוחובה.

צמח החוחובה הוא שיח שמקורו בדרום מערב ארצות הברית. הוא גדל באזורי המדבר של אריזונה, דרום קליפורניה ומקסיקו.

יצרנים החלו להוסיף את השמן למוצרי קוסמטיקה ולמזון בשנות ה-70. הוא הוכיח את עצמו כרכיב רב תכליתי, והשימושים בו רבים מכדי לספור. אחת המטרות הפופולריות ביותר שלו היא לקוסמטיקה. לכן, נמצא אותו במגוון מוצרי שיער, עור וציפורניים.

כיום, סביר להניח שנמצא שמן חוחובה במוצרי יופי וטיפוח שיער מסוגים רבים.

יתרונות שמן חוחובה לשיער

לשמן חוחובה יש הרכב שומני, כך שניתן להשתמש בו כקרם לחות. ניתן להוסיף אותו גם למרככי שיער כדי שיוכל לספק לכם הגנה נוספת מפני יובש, שבירה וקצוות מפוצלים.

השמן יכול גם להעניק לחות לקרקפת ועשוי להועיל נגד קשקשים.

חוחובה עשירה בויטמינים ומינרלים המזינים את השיער, כולל ויטמין C, ויטמיני B, ויטמין E, נחושת ואבץ. אבץ בעצמו שימושי לנשירת שיער.

כיוון שהוא מחזק את השיער, יש הטוענים ששמן חוחובה יכול למנוע נשירת שיער ולקדם את עובי השיער. הרעיון מאחורי זה הוא שהשמן מעניק לחות לזקיקי השיער, מה שמונע יובש שמוביל לנשירת שיער.

מחקרים על שמן חוחובה

ישנן טענות רבות סביב שמן חוחובה ומה הוא יכול לעשות עבור השיער שלכם. חלקם מדויקים ונתמכים במחקר, בעוד שאחרים עשויים להיות מעט מופרכים.

השימוש בחוחובה כקרם לחות לשיער ולעור הוא היתרון העיקרי שלו, עם סקירה דרמטולוגית עדכנית המאשרת זאת. פטנטים אחרונים כוללים אותו גם כמרכיב עיקרי ברוב השמפו והמרככים, בטענה להכללתו כמיקרו אמולציה חשובה במוצרי טיפוח השיער. מיקרו אמולציות עוזרות לשאת את החומרים הפעילים במוצר. מיקרו אמולציות נפוצות אחרות הן שעוות דבורים, שעוות קרנובה או שעוות דשא אספרטו.

מסיבה זו, שמן חוחובה אכן עשוי למנוע שבירת שיער ולחזק את המנעולים שלו. הוא יכול גם להיות מועיל בטיפול בקשקשים, קרקפת יבשה וקרקפת מגרדת, ולשמש גם כחומר אנטי דלקתי וכקרם לחות לעור.

המוניטין של השמן כממריץ צמיחת שיער ישיר, לעומת זאת, אינו נתמך במחקר. מחקר אחד אחרון שבדק שמן חוחובה לצמיחת שיער מצא שהוא פחות יעיל ממינוקסידיל (רוגיין) ושמן אתרי מנטה.

מסיבה זו, אין להסתמך על שמן חוחובה כטיפול בהתקרחות (זכר או נקבה), התקרחות או הפרעות אחרות של נשירת שיער. ובכל זאת, זה יכול להיות מוצר נהדר לקידום שיער חזק, משיי ומבריק.

איך משתמשים בשמן חוחובה

ישנן מספר דרכים להוסיף שמן חוחובה לשגרת טיפוח השיער שלך.

שימוש ישיר

 חממו את השמן מראש כדי שיהיה קל יותר למרוח אותו. אתם יכול לעשות זאת בסיר נקי על הכיריים או בקערה המתאימה למיקרוגל. השתמשו בערך בכף. לשיער קצר ו-2 כפות. לשיער ארוך יותר. מרחו על השיער מעל הקרקפת, ועבדו כלפי מטה בצורה אחידה עד לקצות השיער. השאירו למשך כ-20 דקות, ולאחר מכן ושטפו אותו עם שמפו.

הימנעו ממריחה ישירה על הקרקפת כדי להתרחק מנקבוביות הקרקפת סתומות. אם מורחים על קרקפת יבשה או על קשקשים, הוסיפו מעט מאוד ישירות לעור (בערך 1-2 טיפות).

הוספה למוצרים

טפטפו 3-5 טיפות שמן חוחובה לשמפו או למרכך האהוב עליכם לפני השימוש. 

רכישת מוצרים המכילים אותו

כל שעליכם לעשות הוא לקנות שמפו או מרכך הכולל שמן חוחובה כאחד המרכיבים הטבעיים שלו. זוהי אחת הדרכים הקלות ביותר להשיג אותו ולהשתמש בו.

קרא עוד: מייבן לשיער.

כדאי לדעת לפני השימוש

שמן קוקוס

האם שמן חוחובה בטוח לחלוטין לשימוש? סקירת הבטיחות המדעית הרשמית משנת 1992 מראה שיש מעט מאוד ממה לדאוג. אף על פי שהחוקרים השלימו אותו לפני יותר משני עשורים. לא היה שינוי במידע לגבי בטיחות המוצר.

בדיקות על בעלי חיים בסקירה הראו ששימוש מופרז עלול לגרום להיפרמיה (זרימת דם מוגזמת) ולפיכך נזק ללב. עם זאת, זה נבע ממינונים שנלקחו באופן פנימי במחקר, והוא לא בוצע על בני אדם. בבדיקות שנבדקו בבני אדם ובבעלי חיים לרגישות עור, נצפו מעט מקרים של תגובה אלרגית.

ככזה, אלרגיה לשמן חוחובה היא נדירה, והשימוש בשמן באופן מקומי (במיוחד לשיער) נחשב בטוח למדי. שימוש מקומי בשמן לטיפוח שיער נחשב בטוח גם אצל נשים בהריון ואצל נשים מניקות.

בכל זאת, יש מקום לזהירות. למרות שרגישויות לחוחובה אינן מוכרות או ידועות היטב – והביקורות האחרונות על בטיחות לא חודשו במשך יותר משני עשורים – זה חכם לקבוע אם יש לכם רגישות קודם, רק ליתר ביטחון.

אם אתם משתמשים בשמן חוחובה ישר ומוסיפים אותו למוצרים, היזהרו מלכתחילה. הקפידו על הכמויות שאתם מוצאים במוצרי טיפוח השיער שלכם. עקוב מקרוב אחר המינונים וההנחיות, ולא אמורות להתרחש בעיות. ישנם אלו המשלבים אותו עם שמן קוקוס.

מסקנות

שמן חוחובה יכול להיות תוספת נהדרת למשטר טיפוח השיער שלך. הוא משפר את פעולת מיזוג השיער שלך ומשאיר אותו עם חוזק, ברק ויכולת ניהול טובים יותר.

עם זאת, שמן חוחובה עדיין לא ידוע כממריץ צמיחת שיער או מונע נשירת שיער.

מצד שני, שמן חוחובה עשוי לעזור מאוד בטיפול בקרקפת יבשה ובבעיות קשקשים. הוא גם עשיר בויטמינים ומינרלים המזינים את השיער לאורך זמן.

לשמן חוחובה יש גם ידוע כשמן בטוח. מקרים של תגובות אלרגיות הם נדירים וגם נשים בהריון ונשים מניקות יכולות להשתמש בו. דבר שיכול להיות שימושי לאלו מכן הסובלות מנשירת שיער בתחילת ההריון או אחרי הלידה.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן