שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

נשירת שיער אצל נשים

אובדן השיער שלך יכול להשפיע על הביטחון העצמי שלך. בעוד שלרוב הגברים אין בעיה לבקש עזרה בטיפול בנשירת שיער, נשים נוטות לשמור זאת לעצמן, מה שמוביל לרוב לתחושות של בידוד ודיכאון.

למרות זאת, נשירת שיער שכיחה למדי אצל נשים, ומשפיעה על יותר מ-50% מהנשים בשלב מסוים בחייהן וכ-80% מהנשים עד גיל 80. הסיבה המשמעותית ביותר לנשירת שיער אצל נשים היא נשירת שיער נשית, או אלופציה אנדרוגנית. המשפיע על כ-30 מיליון נשים בארה”ב.

להלן, נדון כיצד נשירת שיער שונה אצל גברים ונשים, הסיבות השכיחות לנשירת שיער נשית וכיצד לעצור אותה.

במה שונה נשירת שיער נשית מנשירת שיער גברית?

התקרחות אנדרוגנית היא צורה שכיחה של נשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד. אצל גברים, מצב זה ידוע גם בתור התקרחות גברית. השיער לרוב נושר בתבנית מוגדרת היטב, המתחילה מעל הרקות. עם הזמן, קו השיער נסוג ויוצר צורת “M” אופיינית. השיער גם מתדלדל ליד החלק העליון של הראש, ולעתים קרובות מתקדם להתקרחות חלקית או מלאה. אצל נשים, השיער הופך דק יותר על כל הראש, וקו השיער אינו נסוג. התקרחות מוחלטת אצל נשים אינה דבר נפוץ, גם כשהן סובלות מהתקרחות אנדרוגנית.

סימנים של נשירת שיער נשית כוללים:

  • שיער נושר או נשבר בכמויות גדולות מדי יום
  • כתמים ניכרים של שיער דליל או חסר, כולל על עטרת הראש
  • לראות את עור הקרקפת דרך השיער שלך

למה השיער שלי נושר?

כמו גברים, ככל שנשים מתבגרות, הן חוות שינויים ברמות האנדרוגנים שלהן. אנדרוגנים הם הורמוני מין התורמים לגדילה ורבייה. הם גם מווסתים את צמיחת השיער. עם הזמן, הורמונים אלו גורמים לזקיקי השיער להתכווץ, וכתוצאה מכך קווצות שיער נהיות קצרות ועדינות יותר. בסופו של דבר, שיער חדש כבר לא צומח באותם אזורים, מה שמוביל להופעת שיער דליל. למרבה האירוניה, את עלולה לפתח בו זמנית יותר שיער באזורים אחרים בגוף, כגון הפנים או הסנטר. הסיבה לכך היא שהקולטנים הנקשרים לאנדרוגנים שונים באזורים ייחודיים בגוף. נשים רבות חוות נשירת שיער בתחילת הריון ובמהלכו ונשירת שיער אחרי הלידה. היתרון של נשירות שיער מסוג זה הוא שהן לרוב עוברות מעצמן עד יום ההולדת הראשונה של התינוק.

סיבות שכיחות לנשירת שיער נשיתאישה עם שיער ארוך

  • גנטיקה (נשים שיש להן קרובות משפחה עם התקרחות נשית נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח התקרחות.)
  • תרופות או תוספי מזון מסוימים, כגון תרופות ללחץ דם, תרופות נגד גאוט ומינונים גבוהים של ויטמין A
  • ניתוחים קודמים, שעלולים לגרום ללחץ פיזי קיצוני או הלם לגופך
  • מצבים בריאותיים מסוימים, כגון תסמונת שחלות פוליציסטיות, מחלת בלוטת התריס, התבגרות מוקדמת ואנמיה
  • שינויים הורמונליים הנגרמים מהריון, גיל המעבר או גלולות למניעת הריון
  • טיפולים אגרסיביים עם כימיקליים (דוגמת אלו שמשמשים להחלקת שיער)

מצבים בריאותיים מסוימים עלולים לגרום גם לתסמינים אחרים, כגון פריחה, אדמומיות, כאב, קילוף של הקרקפת, שבירת שיער, נשירת שיער מדבקה או דפוס חריג של נשירת שיער. חשוב לדבר עם הרופא שלך אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, מכיוון שהם עשויים להיות סימן למצב חמור יותר.

אם את אחד התסמינים המקדימים של נשירת שיער נשית, נמליץ לך להתייעץ עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה ולשלול סיבות בריאותיות אחרות. הרופא בתורו יוכל גם לסייע לך בטיפול.

טיפול בנשירת שיער נשית

נשירת שיער תורשתית היא לרוב בלתי נמנעת. עם זאת, ישנם צעדים שתוכלי לנקוט כדי להפחית את הסיכון שלך, כגון:

  • הימנעות מעישון
  • שמירה על צריכת ויטמין A נמוכה
  • הגבלת חשיפה לשמש
  • אכילת תזונה בריאה או נטילת תוספי מזון עשירים בביוטין, ויטמין B וויטמינים אחרים לשיער

שמן קיק יכול לסייע במקרים מסוימים של נשירת שיער.

אם את חווה נשירת שיער נשית, נמליץ לך לספר זאת לרופא שלך, שיוכל להפנות אותך לרופא עור. רופאי עור מוכשרים במיוחד באבחון וטיפול במצבי שיער, עור וציפורניים, כולל נשירת שיער.

 

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן