שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

משחות וכדורים לכאבי שרירים

כאבים בגב, במפרקים ובשרירים – כאבי שרירים ושלד (musculoskeletal pain) – נגרמים ממגוון גורמים, חלקם גנטיים וחלקם סביבתיים ונגרמים מאורח החיים. הטיפולים בכאבים אלו חייבים להיות מותאמים אישית לכל מטופל, בהתבסס על רמת הדלקת שלכם, איך אתם חווים כאב, מצבים בריאותיים אחרים ותרופות עדכניות.

קיימים מספר טיפולי כאב טבעיים, תרופתיים ופרוצדורליים, והמטופלים מגיבים באופן שונה לכולם. בארה”ב, הטיפול בכאבי שרירים ושלד מתחיל לשלב יותר רפואה גורמים מהרפואה המסורתית, המתמקדת בטיפולי נפש וגוף טבעיים באמצעות פעילות גופנית, מזונות או צמחי מרפא, כהשלמה לרפואה המערבית, המטפלת בתסמינים גופניים באמצעות תרופות או ניתוחים.

בעוד שתרופות אנטי דלקתיות כמו איבופרופן או נפרוקסן יכולות להיות יעילות לכאבים חריפים, שימוש ארוך טווח עלול לגרום לתופעות לוואי מזיקות, הכוללות נזק לכליות ולמערכת העיכול. חלק מהתוספים הטבעיים יכולים להיות יעילים מאוד בטיפול בכאבים מסוימים, ולחלקם יש פחות תופעות לוואי. עם זאת, לא כל התוספים יעילים או בטוחים לכולם.

כשמדובר ברפואה שיקומית, אנחנו מבינים שאתם מכירים את גופכם הכי טוב, ואנחנו רוצים לעזור לכם למצוא תוכנית טיפול שמקלה על הכאב שלכם מבלי להגדיל סיכונים בריאותיים אחרים. להלן שבעה תוספי מזון טבעיים שעוזרים לאנשים רבים להתמודד עם כאבי השרירים והשלד הדלקתיים שלהם.

בטיחות (ויעילות) קודמות לכל

לפני שתנסו טיפול משלים, מומלץ לבדוק עם  הרופא שלכם כדי לוודא שהטיפול לא יפריע לתרופות האחרות שאתם לוקחים או לטיפולים אחרים.

השלב הבא הוא לחפש עדויות ליעילות ולבטיחות של הטיפול. ישנו פחות מחקר קיים עבור השפעת חומרים טבעיים מאשר עבור כימיקלים או תרופות, אבל הוא הולך וגדל. בעיקר בגלל מחקרים וניסויים ממומנים שנערכו על ידי המרכז הלאומי (האמריקאי) לבריאות משלימה ואינטגרטיבית (NCCIH).

לפני שאתם מנסים טיפול חדש, כדאי לבדוק באתר NCCIH כדי ללמוד עוד על הצלחתן של טיפולים משלימים מסוימים. האתר מציע גם אפליקציה לנייד המספקת מידע מבוסס מחקרים וחסר פניות על היעילות של יותר מ-50 מוצרים צמחיים. ככלל, כשאתם רוכשים תוסף צמחי, מומלץ לוודא שהוא לא מכיל עופרת או כספית.

זכרושמה שעובד עבור אדם אחד לא תמיד יעבוד עבור אדם אחר. בעוד שחלק מהתוספים יכולים להשלים טיפולים כגון ניתוח או דיקור, אין לשלב אותם זה עם זה או תרופות אנטי דלקתיות. אחרת, איננו יכולים לדעת איזה טיפול, אם בכלל, מפחית את הכאב שלכם.

תוספי תזונה טבעיים שכדאי לקחת בחשבון

 כורכום

צמח ממשפחת הג’ינג’ר, כורכום משמש לעתים קרובות במטבח דרום אסיה, כמו קארי. הוא מכיל כורכומין, המרכיב העיקרי שיכול לעזור להפחית דלקת. כדי להיות יעיל כתוסף או כמזון – ולספק יותר תועלת מלבד לחילוף החומרים – כורכום צריך להיספג בשמנים או חומרים שומניים, כמו אבוקדו שמן זית, ופלפל שחור, שרוב התוספים מכילים.

אני ממליץ להפוך את הכורכום לחלק מהתזונה היומית שלכם במשך שלושה עד שישה חודשים כדי לראות בעצמכם את היתרונות. תוספי כורכום יכולים להיות יקרים, וניתן לטפל בדלקת בדרכים אחרות. לכן, אם הכאב שלכם לא פחת לאחר פרק זמן זה, ניתן לנסות תוסף אחר במקום.

תמצית מיץ דובדבניםדובדבנים בסלסלה לצד ריבת דובדבנים

אנתוציאנין מספק הן את הצבע האדום והן את היתרונות האנטי דלקתיים בדובדבנים ובפירות וירקות אדומים אחרים. אנשים רבים שציינו שמיץ דובדבנים עוזר לשכך את הכאב שלהם ציינו שהם שותים בערך כוס אחת ביום, אבל אתם יכולים לאכול חופן דובדבנים מדי יום או לקחת תוספים המכילים את תמצית המיץ הטהורה – דובדבנים עשירים באנתוציאנין. עם זאת, בגלל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם, אני לא ממליץ על מיץ דובדבנים לחולי סוכרת.

חומצות שומן אומגה 3 (שמן דגים)

מחקרים רבים העריכו את היעילות והבטיחות של תוספי אומגה 3 עבור מספר מצבים דלקתיים, כולל דלקת מפרקים שגרונית. לדוגמה, מחקר קטן הראה כי נטילת חומצות שומן מסוג אומגה 3, המופיעות בעיקר בשמני דגים, יכולה להפחית משמעותית את הנפיחות והרגישות במפרקים בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית.

לספיגה טובה יותר אני ממליץ לכם לשלב בתזונה שלכם אומגה 3 בתזונה דרך מזונות כמו טונה, סלמון, סרדינים, טופו, אגוזי מלך וזרעי פשתן.

קולגן

יתרונות גמישות העור של קולגן, חלבון המורכב מחומצות אמינו, ידועות בציבור כבר זמן רב אך קיים פחות מחקר קיים על היתרונות האנטי דלקתיים שלו: כמה מחקרים מצביעים על כך שהוא יכול לשפר כאבי מפרקים, בעוד שאחרים מצביעים על כך שהוא יכול להפחית את כאב השרירים אך לא את הדלקת.

קולגן זמין באופן נרחב בצורת קפסולות ובנוסף כאבקה או נוזל שתוכלו לערבב לתוך מזון או משקאות. לחילופין אתם יכולים להגביר את רמת הקולגן הטבעית של הגוף שלכם על ידי אכילת יותר מזונות המכילים חלבון וויטמין C, כגון עוף, דגים, ביצים ופירות הדר.

כונדרויטין וגלוקוזאמין

כונדרויטין וגלוקוזאמין הם שני חומרים טבעיים שקיימים בתוך הסחוס שלנו. הסחוס נוטה להצטמצם סביב המפרקים שלכם ככל שמזדקנים. נמצא כי תוספים המכילים רכיבים אלו מפחיתים כאב הנגרם כתוצאה מאיבוד סחוס, כאשר כונדרויטין משפר את התפקוד וגלוקוזאמין משפר את הנוקשות. שוחחו עם הרופא שלכם כדי לקבוע איזה משני התוספים האלה הוא הטוב ביותר עבורכם.

בוסווליה (שרף הודי)

מספר מחקרים הראו כי התמצית מקליפת עץ הבוסווליה, שמקורה בהודו, יכולה לשפר כאבים וחוסר תפקוד גופני אשר נגרמים ממחלות כרוניות כמו דלקת מפרקים ניוונית או מחלות מעי דלקתיות. חומצה בוסוולית עשויה למנוע כאבי שרירים ושלד על ידי הפרעה לתפקודים התוך תאיים שגורמים הן לכאב והן לדלקת.

שמן קנבידיול (CBD)שמן קנבידייול

המחקר על היתרונות של הקנאבידיול (החומר הפעיל בצמח הקנאביס) רק מתחיל. מחקרים מראים ש-CBD יכול לעזור להפעיל את המערכת האנדוקנבינואידית בתוך מערכת העצבים המרכזית שלכם, דבר שיכול לעזור לגוף שלכם לווסת פונקציות קריטיות כמו כאב, מצב רוח, טמפרטורה, זיכרון ותיאבון.

אל תפסלו קרמים

מומלץ לאנשים המתמודדים עם כאב לגשת אליו עם ארגז כלים של אפשרויות, בהתאם לסוגו ולמיקומו. לפעמים, קרח וחום לסירוגין יעילים. עבור מחלות אחרות, הטיפול התרופתי הוא הטוב ביותר. קרמים מקומיים לשיכוך כאבים יכולים להיות עוד אפשרות מצוינת.

לדוגמה, קרם קפסאיצין, העשוי מפלפל צ’ילי חריף, יכול להפחית משמעותית את כאבי המפרקים. זה מפחית את רמות החומר P בגוף שלך, כימיקל טבעי המופרש על ידי עצבים ותאי דלקת ושולח אותות כאב למוח שלך. היתרונות של קרם קפסאיצין נחקרו בהרחבה, והראו ירידה של 50% בכאב לאחר שימוש קבוע.

מכיוון שהקרמים אינם נספגים מערכתית כמו תוספי תזונה דרך הפה, רק כמות קטנה מהחומר נכנסת לגוף שלך. זה מועיל במיוחד לחולים שחווים תופעות לוואי מתוספי מזון מסוימים. שימוש עקבי הוא המפתח להפחתת הכאב עם קרמים לטווח ארוך. חשוב לציין שקרמים הם לא טיפול מיידי אבל הם יכולים בהחלט לסייע.

לפעמים תנועה יעילה כמו קרם

פעילות גופנית היא אחד ה”כלים” הטובים ביותר בארגז הכלים שלכם. אם אינכם זזים בקביעות, רקמות השריר שלכם מתקשחות ומתקשות, ולכן תמיד אמליץ לכם להתמיד בפעילות גופנית כדי לטפל בדלקת. לעתים קרובות אני אומר ש”תנועה היא קרם” כיוון שתנועה שומרת על מערכת השרירים והשלד שלכם משומנת על ידי הבאת דם לאזורים בגוף שלא קיבלו מספיק ממנו.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן