שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מאכלים עם ברזל

ברזל הוא יותר מסתם מתכת; זה רכיב תזונתי חיוני לרווחתנו. כיוון שתפקידו העיקרי הוא להעביר חמצן בכל גופנו כחלק מתאי הדם האדומים, קל להבין מדוע הוא חיוני לבריאותנו. אבל, כמו בכל חומר תזונתי, קבלת הכמות הנכונה היא קריטית. מעט מדי, ואתה עלול להיות בסיכון למחסור בברזל ולמצבים הבאים שלו, כולל אנמיה ורמות נמוכות של פריטין. למרבה המזל, ישנם מגוון מזונות עשירים בברזל שיכולים לעזור לכם לשמור על בריאות מיטבית.

הבנת חשיבות הברזל

לברזל תפקיד רב-גוני בתפקודי הגוף שלנו. מעבר להובלת חמצן, יש לו גם יד בהמרת מזון לאנרגיה ותפקוד חיסוני. אם זה נראה קל מספיק להשגה, תחשוב שוב. ספיגת הברזל בגופך תלויה בחלקה בברזל המאוחסן שלך, מה שהופך את הבחירות התזונתיות הנכונות לחיוניות עוד יותר.

הסיכונים של לא לקבל מספיק

מאכלים עם ברזל (2)חוסר ברזל אינו עניין קל. זה יכול לגרום לאנמיה, מה שמוביל לתסמינים כמו עייפות, חולשה ועור חיוור. נשים, במיוחד אלו במחזור, נמצאות בסיכון מוגבר אם הן אינן כוללות מזון עשיר בברזל בתזונה שלהן.

מזונות מובילים עמוסים בברזל

כדי להבטיח שאתה מקבל מספיק מהחומר התזונתי החיוני הזה, שקול לשלב את ה מאכלים עם ברזל הבאים בתזונה שלך:

  • רכיכות: בין המקורות הטעימים ביותר לברזל, בולטות רכיכות, במיוחד צדפות, צדפות ומולים. יתרה מכך, הברזל ברכיכות הוא ברזל heme, שהגוף סופג בקלות רבה יותר מאשר הברזל הלא-heme המצוי בצמחים.
  • תרד: בעוד שפופאי אכל אותו בשביל כוח, אתה צריך לאכול אותו בגלל תכולת הברזל שלו. הוא גם שופע בויטמין C, אשר משפר את ספיגת הברזל.
  • בשר איברים: לא כוס התה של כולם, אבל בשר איברים כמו כבד, כליות ולב הם תחנות כוח תזונה.
  • קטניות: לצמחונים המחפשים מאכלים עם ברזל, קטניות הן מתת משמים. עדשים, חומוס ושעועית שונות יכולים לחזק את צריכת הברזל שלך.
  • בשר אדום: בשר אדום מועדף על רבים, לא רק טעים אלא גם מועיל.
  • זרעי דלעת: מושלמים כחטיף או סלט, זרעים אלה מספקים 14% מה-DV לברזל במנה של 1 אונקיה.
  • קינואה: הפסאודו-דגן הזה מציע יותר מסתם תוספת טעימה. קינואה מבושלת עומדת ב-16% מה-DV לברזל והיא גם נטולת גלוטן, מה שהופך אותה למתאימה לבעלי אי סבילות לגלוטן.
  • הודו: במיוחד הבשר הכהה, עשיר בברזל. זהו מקור נהדר לחלבון, שעוזר לשמור אותך מלא ומלא אנרגיה.
  • ברוקולי: הירק הירוק הזה עשוי להיות אתגר עבור ילדים מסוימים (ומבוגרים), אבל עם 6% מה-DV לברזל ושלל חומרים מזינים אחרים, זה שווה את המאמץ.
  • טופו: מרכיב יסוד עבור צמחונים רבים, טופו מספק 6.65mg לברזל במנה של חצי כוס.

סיכום

הקפדה על כמות מספקת של ברזל היא חיונית, במיוחד מכיוון שמצבים כמו מחסור בברזל ו פריטין נמוך יכולים להיות בעלי השלכות חמורות על הבריאות שלך. על ידי שילוב המאכלים עם ברזל לעיל בתזונה שלך, אתה יכול לעשות צעד יזום לקראת בריאות טובה יותר. זכרו, מגוון הוא המפתח. גוון את המקורות שלך כדי לקצור את כל מגוון היתרונות שכל מזון מציע.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן