שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

דלקת חניכיים טיפול טבעי

דלקת חניכיים, מצב הגורם לדלקת חניכיים, נפוץ בצורה מדאיגה. מבוגרים רבים ברחבי העולם, כולל למעלה ממחצית מהמבוגרים בארה”ב, חווים את התסמין העיקרי שלו: חניכיים מדממות. מעבר לדאגות המיידיות לבריאות הפה שלך, לדלקת חניכיים לא מטופלת יש קשרים לבעיות בריאות קשות יותר, כגון מחלות לב. למרבה המזל, המסע להתמודדות עם בעיה זו יכולה להתחיל בנוחות של ביתכם עם אפשרויות טיפול טבעיות של דלקת חניכיים.

הבנת דלקת חניכיים

דלקת חניכיים משמשת כשלב מוקדם של מחלת חניכיים, המכונה לעתים קרובות דלקת חניכיים. אם אתה מתעלם מזה, זה לא רק מאיים על בריאות הפה דלקת חניכיים טיפול טבעישלך, אלא זה גם מגביר את הסיכון לבעיות בריאותיות רחבות יותר, בעיקר מחלות לב. בעוד שרופאי שיניים מציעים טיפולים שונים, יש גם תרופות ביתיות יעילות. אז מה הדרך המהירה ביותר לטפל בבעיה זו? שמירה על היגיינת הפה היומיומית, צריכת תזונה מאוזנת ויישום טיפולים ביתיים יעילים לדלקת חניכיים חיוניים.

קרא גם את המדריך שלנו על לחץ דם נמוך טיפול טבעי תרופות סבתא כאן.

תרופות ביתיות מובילות עבור דלקת חניכיים טיפול טבעי

  • משיכת שמן: משיכת שמן כרוכה בהכרה על היתרונות הבריאותיים שלו, ומשיכת שמן כרוכה בשטיפה של שמן קוקוס בפה. מחקרים מדעיים מצביעים על כך שתרגול זה יכול להפחית את הצטברות הפלאק ולהילחם ב דלקת בחניכיים. כדי לנסות למשוך שמן, שטפו כף שמן קוקוס בפה למשך 5-15 דקות לפני שיורקו אותו לפח.
  • שטיפת מי מלח: מחקרים הראו ששטיפה פשוטה של מי מלח יכולה להיות יעילה בריפוי פצעי חניכיים והפחתת רמות חיידקים האחראים לדלקת חניכיים. שלבו כפית מלח עם 8 אונקיות מים חמים וסובב אותה סביב הפה למשך כ-30 שניות. זה פשוט אך חזק דלקת חניכיים טיפול טבעי.
  • שטיפת פה של עשב לימון: לשמן אתרי זה, הידוע ביתרונותיו הבריאותיים המגוונים, יש תכונות שיכולות למנוע ולטפל בדלקות חניכיים. כדי להכין את מי הפה של עשב לימון, ערבבו כמה טיפות שמן אתרי עשב לימון ב-8 אונקיות מים והשתמשו בו כמו מי פה רגיל.
  • סודה לשתייה: סודה לשתייה מוכרת בתכונות הניקוי שלה, יכולה לסייע בהסרת רובד שיניים ולמנוע דלקות חניכיים. ניתן ליצור משחה עם סודה לשתייה ומים, למרוח אותה ישירות על החניכיים או להשתמש בה כשטיפת פה.
  • ג’ל כורכום: כורכום, המכיל את התרכובת החזקה כורכומין, מציע יתרונות אנטי דלקתיים שימושיים למניעה וטיפול בדלקות חניכיים. מערבבים כורכום עם מים חמימים ליצירת ג’ל ומרח אותו על האזורים הפגועים.
  • שטיפת פה באלוורה: מחקר משנת 2016 הצביע על כך שאלוורה יעילה כמו שטיפות פה מסחריות רבות בטיפול בדלקת חניכיים הנגרמת על ידי רובד. לתרופה זו, ערבבו מיץ אלוורה עם מים והשתמשו בו כשטיפת פה.
  • שטיפת פה שמן עץ התה: שמן אתרי זה הוא אויב אדיר נגד חיידקים מזיקים. מחקר משנת 2020 הדגיש את הפוטנציאל של שמן עץ התה כחלופה לשטיפות פה קונבנציונליות לדלקת חניכיים טיפול טבעי.
  • שמן ציפורן: ידוע במרכיב העיקרי שלו, אאוגנול, שמן ציפורן מפגין תכונות נוגדות חמצון, אנטי פטרייתיות ואנטי בקטריאליות. יש לו פוטנציאל כמרכיב לשטיפת פה בגלל היתרונות האנטי-פלאק והאנטי דלקתיים שלו.
  • תה ירוק: צריכת תה ירוק לא ממותק או שימוש במוצרים המבוססים על תה ירוק יכולים לשמש כשיטות מניעה וטיפול נגד דלקות חניכיים. בנוסף, תה ירוק הוא משקה מענג שיש לו יתרונות בריאותיים שונים.

קידום הרגלם בריאים

כדי למנוע דלקת חניכיים, אמצו משטר של צחצוח פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי ללא הפעלת לחץ מופרז, שימוש במי פה טבעיים והימנעות ממזונות מתוקים. שמירה על היגיינת הפה היא אבן היסוד של טיפול טבעי ומניעה של דלקת חניכיים.

מזונות לחיזוק בריאות החניכיים

שפר את בריאות הפה שלך על ידי שילוב מים, פירות טריים, פלפל ירוק ואדום, מסטיק ללא סוכר עם קסיליטול, מזונות עשירים בפרוביוטיקה, תה ירוק, דגים שומניים, אגוזים, זרעים ומוצרי חלב בתזונה שלך.

יש להימנע מפעולות שגויות בטיפול

סינוסיטיס טיפול טבעי (2)למרות שיש פיתוי לנקוט בפעולה אגרסיבית נגד דלקת חניכיים, הימנע משימוש בחוט דנטלי או צחצוח חזק מדי. יתר על כן, הימנעו משטיפת פה על בסיס אלכוהול שעלולים לשבש את המיקרוביום הפה.

זיהוי דלקת חניכיים

זיהוי דלקת חניכיים בשלב מוקדם הוא חיוני. התסמינים כוללים חניכיים נפוחות, אדומות כהות או נסיגת חניכיים, כאבי חניכיים, דימום קל וריח רע מהפה מתמשך. אם מופיעים סימנים אלו, שקול לפנות לייעוץ מקצועי לצד משטר הטיפול הטבעי שלך בדלקת חניכיים.

לסיכום, בעוד שדלקת חניכיים מהווה סיכונים בריאותיים משמעותיים, תרופות ביתיות יעילות יכולות לספק הקלה ולשמש כטיפול טבעי בדלקת חניכיים. רתום את כוחו של הטבע והשתלט על בריאות הפה שלך היום.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על כמה מגנזיום צריך ביום כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן