שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

דלקת בדרכי השתן טיפול טבעי

דלקות בדרכי השתן (UTI) הן מחלות שכיחות שאנשים רבים חווים. הם מתרחשים כאשר חיידקים, לעתים קרובות מהעור או פי הטבעת, חודרים לשופכה. בעוד שכל אחד יכול לקבל UTI, הנקבות שהוקצו בלידה רגישות במיוחד בגלל האורך הקצר יותר של השופכה שלהן. דרך קצרה יותר זו מקלה על חיידקים להגיע לשלפוחית השתן. הקרבה של השופכה הנשית לנרתיק ולרקטום, מקורות פוטנציאליים לחיידקים, מסבכת עוד יותר את העניינים.

אבל מעבר לטיפולים רפואיים סטנדרטיים כמו אנטיביוטיקה, ישנן תרופות טבעיות שיכולות לסייע בטיפול ובמניעת UTIs. כאן, נתעמק בעולם הדלקת בדרכי השתן טיפול טבעי.

קרא גם את המדריך שלנו על איך הכי בריא לישון כאן

הידרציה היא המפתח

אחד העקרונות הבסיסיים במתודולוגיית הטיפול הטבעי של זיהום בדרכי השתן הוא להישאר עם לחות. צריכת מים סדירה מבטיחה הטלת שתן תכופה, אשר שוטפת חיידקים מדרכי השתן. מחקר משנת 2019 הראה כי הגברת צריכת הנוזלים הובילה לירידה של 58% ב- UTI הדורשים אנטיביוטיקה בקרב דיירי בית אבות.

כוחו של ויטמין C

הגדלת צריכת ויטמין C שלך עשויה לעזור להדוף את UTI. מאמינים שוויטמין C מחמצן שתן, ועלול להרוג חיידקים המעוררים זיהומים. בעוד שפירות כמו פלפל אדום, תפוזים, אשכוליות וקיווי הם מקורות מצוינים, תוספי מזון יכולים להגביר עוד יותר את הצריכה היומית שלך.

הפוטנציאל של חמוציות

מיץ חמוציות לא ממותק הוא קלאסי בארסנל של דלקת בדרכי השתן טיפול טבעי. חמוציות יכולות למנוע מחיידקים להיצמד לדרכי השתן. במחקר משנת 2016, אלו שצרכו מיץ חמוציות מדי יום חוו פחות פרקי UTI בהשוואה לקבוצת ביקורת. בעוד שתוצאות ממחקרים שונים מעורבות, ראוי לציין שרק למיץ חמוציות לא ממותק או לתוספי מזון יש יתרונות פוטנציאליים.

לאמץ פרוביוטיקה

דלקת בדרכי השתן טיפול טבעיפרוביוטיקה, מיקרואורגניזמים מועילים הנצרכים באמצעות מזון או תוספי מזון, יכולה ליצור איזון בריא של חיידקים במעיים. איזון זה חיוני במיוחד לאחר טיפול אנטיביוטי, שכן אנטיביוטיקה עלולה לשבש את המערכת האקולוגית המיקרוביאלית הטבעית. כמה מחקרים מצאו כי פרוביוטיקה יכולה להפחית את הסיכון ל- UTI.

שיטות היגיינה בריאות

הליבה של דלקת בדרכי השתן טיפול טבעית כוללת גם הרגלי היגיינה יעילים. אי החזקת שתן, מתן שתן לאחר סקס והימנעות מקוטל זרע יכולים לסייע בהורדת הסיכון ל- UTI. יתרה מכך, מי שיש לו שופכה נשית צריך תמיד לנגב מלפנים לאחור לאחר השימוש בשירותים כדי למנוע התפשטות חיידקים.

חקור תוספי מזון טבעיים

תוספי מזון טבעיים מסוימים עשויים להיות מועילים. תמצית שום, למשל, לא רק תומכת ב בריאות הלב וכלי הדם, אלא עשויה גם להציע יתרונות הגנה מפני UTIs. מחקר אחד מצא ששילוב שמן שום עם פטרוזיליה עיכב את צמיחת החיידקים.

טיפים נוספים:

  • הגבל את גורמי שלפוחית השתן כמו קפה ומשקאות קלים.
  • אל תחזיק בשתן לתקופות ממושכות.
  • החל כרית חימום כדי להפחית את אי הנוחות בשלפוחית השתן.
  • תמיד להשלים קורסי אנטיביוטיקה שנקבעו.

סיכום:

חשוב להבין שבעוד ששיטות הטיפול הטבעיות של דלקת בדרכי השתן יכולות להועיל, הן לא צריכות להחליף ייעוץ רפואי מקצועי. אם אתם חווים תסמיני UTI חמורים כמו חום גבוה, צמרמורות או דם בשתן, התייעצו עם איש מקצוע רפואי. טיפול מוקדם חיוני למניעת סיבוכים. זכרו, הטבע מציע שפע של תרופות, אבל תמיד עדיף להשתמש בהן בחוכמה ובשילוב עם שיטות רפואיות סטנדרטיות.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על מי טוניק בריא או לא כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן