שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מתי לוקחים פרוביוטיקה?

יש רשימה אינסופית לכאורה של תוספי מזון שאתם יכולים לקחת כדי לשמור על תפקוד הגוף, והפרוביוטיקה ממשיכה לצבור פופולריות ביניהם. עבור אנשים שאינם חובבי מזון פרוביוטי, יותר ויותר מותגים מתחילים לשלב את המיקרואורגניזמים הללו בכל דבר, מחטיפי חלבון ועד בקבוקי מים.

 למקרה ששכחתם למה אנשים כל כך משוגעים על פרוביוטיקה. נזכיר לכם מהי, פרוביוטיקה הם חיידקים טובים שיכולים לעזור לפרק מזון, להרוס תאים גורמי מחלות או לייצר ויטמינים. אבל כדי לקבל את כל היתרונות הללו, אנשים רבים תוהים האם יש זמן טוב לקחת פרוביוטיקה.

למרות שדרוש מחקר נוסף כדי לתמוך ביתרונות של פרוביוטיקה לאנשים כבר בריאים, הוכח שהם עוזרים עם קומץ מצבים כמו ריפלוקס חומצי, עצירות ושלשולים.

עם זאת, חשוב להבין איזה זן הוא הטוב ביותר עבורכם, אז בקשו מהרופא שלכם להמליץ ​​על אחד שמתאים לצרכים שלכם (אחרי הכל, לא כולנו נוצרנו שווים). 

עכשיו אחרי שבחרתם את סוג הפרוביוטיקה, נשאר לדעת בדיוק מתי לקחת אותה.

בדיוק בשביל זה הבאנו לכם את המאמר הבא: 

מתי לקחת פרוביוטיקה?

הזמן האידיאלי לקחת פרוביוטיקה הוא ממש לפני השינה מכיוון שהמעיים אינם פעילים בלילה. אם אתם חושבים על זה, זאת הסיבה שלא קמים לשירותים במהלך השינה. אם תבלעו פרוביוטיקה בלילה כשהמעיים שלכם לא זזים, יש סיכוי טוב יותר שהיא תתקע, ואולי תשתלב במעיים.

זה עשוי גם להסתכם במוצר הספציפי שבו אתם משתמשים. אם תקראו את התוויות, ניתן לראות שחלק מהפרוביוטיקות מומלצות לצריכה עם הארוחות, בעוד שאחרות נמצאות על בטן ריקה. אין נתונים מוצקים לגבי תזמון, אבל נמליץ לכם לעקוב אחר הנחיות השימוש עבור כל מוצר.

איך ניתן לדעת אם הפרוביוטיקה עובדת?

כאשר התסמין השולט (נגיד, עצירות או כאבי בטן) שאתם סובלים ממנו, משתפר ומתפוגג לאחר נטילת הפרוביוטיקה, זה הימור די טוב שאתם מקבלים תמורה טובה לכספכם.

אם אתם נוטלים אותה בגלל מצב מעי דלקתי כדי להפסיקו, ייתכן שתבחינו שאין לכם את התסמינים במשך זמן מה. אם אתם נוטלים אותה כדי למנוע חזרת זיהום מסוים, ייתכן שתבחינו שהזיהום לא חזר בתדירות גבוהה כל כך. אם אתם נוטלים אותה עבור IBS, אתם עשויים להבחין בשיפור בתסמיני התסמונת.

שילוב עם תרופות אחרות

גם אם אתם משתמשים בויטמינים או בתרופות אחרות בבוקר (כולל כל אנטיביוטיקה שייתכן שהניעה אתכם להתחיל פרוביוטיקה), אתם עדיין צריכים לקחת את הפרוביוטיקה בלילה. עם יותר זמן במעיים שלך, החיידקים הטובים יכולים להתחיל לעבוד ולרפא את בעיות העיכול. וזה בדיוק מה שאתם רוצים כשאתם משקיעים בתוסף.

אם תחליטו לשלב תוספי תזונה אחרים עם פרוביוטיקה, זה לא אמור להוות בעיה מכיוון שהיא לא אמורה להפריע לעיכול של חומרים מזינים אחרים.

האם יש סוגים ספציפיים של מזון שכדאי להימנע מהם בעת נטילת פרוביוטיקה?

 אין נתונים מוצקים על אינטראקציה בין מזון עם פרוביוטיקה, אבל דווח שלמשקאות מוגזים, מוצרי חלב, מזון מעובד ובשר אדום עשויות להיות השפעה מסוימת. אז הקפידו על מינימום אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מפיקים את המקסימום מהפרוביוטיקה שלכם.

השורה התחתונה

הזמן הטוב ביותר לקחת פרוביוטיקה הוא בדרך כלל בלילה לפני השינה. אבל מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם לפני נטילת כל סוג של תוסף כדי לוודא שהוא המתאים ביותר עבורכם ועבור גופכם.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן