שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

תרופות סבתא לדלקת בעין

בעידן של היום של מדעי הרפואה המתקדמים, קל לשכוח את הטיפולים הבדוקים והיעילים שנמסרו לאורך הדורות. בין האהובים ביותר הם תרופות סבתא לדלקת בעין. הפתרונות הפשוטים אך המשפיעים הללו, שנרקחו לעתים קרובות מחפצי בית יומיומיים, הרגיעו אינספור עיניים מגורות לאורך השנים.

דלקת עיניים, עם סימני ההיכר שלה כמו אדמומיות, גירוד ונפיחות, יכולה להוות מטרד. ולמרות שתמיד כדאי להתייעץ עם רופא במקרה של זיהומים חמורים, לפעמים, מגע של חוכמה מהעולם הישן יכול להוות הקלה. בואו נעמיק בכמה מהתרופות האהובות על סבתא למחלה שכיחה זו.

תמיסת מלח מרגיעה:

מי מלח, או תמיסת מלח, בולטת כאחת התרופות העתיקות ביותר. מי מלח, המוכר בזכות התכונות האנטי-מיקרוביאליות שלהם, מחקים דמעות טבעיות ומסייעים בניקוי והרגעת עיניים דלקתיות. השיטה של סבתא? פשוט מערבבים כפית מלח בחצי ליטר מים רתוחים ומקוררים. בעזרת כרית צמר גפן נקייה, נגב בעדינות את העיניים מהפינה החיצונית פנימה. זה לא רק המלח שעושה את העבודה כאן, אלא גם המים החמים, שיכולים להרגיש מרגיעים להפליא.

עיין במדריך ה מאקה המלא שלנו כאן.

הקסם של קולוסטרום:

עבור ילודים ותינוקות, סבתא פנתה פעמים רבות למזון הראשון של הטבע: חלב אם. חלב אם עשיר בנוגדנים יכול לחולל פלאים עבור דלקות עיניים קלות של יילודים כמו דלקת הלחמית. השיטה פשוטה: זרוק מעט חלב אם לתוך עיניו של התינוק ותן לנוגדנים הטבעיים הללו להילחם בדלקת.

שקיות תה ירוק: מפלט מרגיע לעיניים:

למרות שסבתא אולי לא כינתה את זה כ”עשיר בנוגדי חמצון”, היא ידעה את הכוח של שקיות תה ירוק. שקיות אלו, כשהן מקוררות ומניחות על עיניים דלקתיות, מציעות הקלה הודות לתכונות האנטי דלקתיות שלהן. זוהי תרופה שלא רק מפחיתה נפיחות אלא גם מספקת הפוגה מרעננת לעיניים עייפות.

אליקסירי שמן אתרים:

תרופות סבתא לדלקת בעיןשמנים אתריים מסוימים היו אוצרות בתרופות סבתא לדלקת בעין. שמני רוזמרין ועץ התה, הנערצים בשל תכונותיהם האנטי-מיקרוביאליות, היו אהובים על הבית. בעוד שמריחה ישירה עשויה להיות קשה מדי, סבתא המליצה לעתים קרובות להוסיף כמה טיפות למים רותחים ולשאוף את האדים עם מגבת עטופה מעל הראש. שיטה זו יכולה לסייע בהקלה על דלקות עיניים וסינוסים כאחד.

קומפרסים: חיבוק חם או ליטוף מגניב:

סבתא ידעה את כוחה של הטמפרטורה. לעיניים מגורות וכואבות, קומפרס חם יכול להביא הקלה מיידית. טבילת מטלית נקייה במים חמים והנחתה על העיניים יכולה להרגיע את הגירוי. מצד שני, דחיסה קרה יכולה להפחית דלקת ונפיחות. ללא קשר לטמפרטורה שנבחרה, המפתח הוא נוחות – זה צריך להרגיש טיפולי, לא כואב.

דבש: המרפא המתוק של הטבע:

דבש, הידוע בזכות תכונותיו האנטי-מיקרוביאליות והאנטי-דלקתיות, מוצא מקום מיוחד בתרופות סבתא לדלקת בעין. כמה טיפות דבש מעורבבות במים רתוחים, לאחר שהתקררו, יכולות להיות פתרון חזק להקלת התסמינים. באמצעות טפטפת מעוקרת, ניתן למרוח את התערובת על העיניים ולאחר מכן לשטוף לאחר מספר דקות.

נוחות שמן קיק:

העושר של שמן קיק, במיוחד תכולת החומצה הריצינולאית שלו, הפך אותו לחביב על התרופות המסורתיות. שמן זה לא רק עוזר להפחית נפיחות אלא גם משמן, מקל על כל גירוי מתמשך. מריחת שמן קיק מסביב לעיניים, ואחריה קומפרס בד חם, יכולה להיות מרגיעה ומרפאה כאחד.

לסיכום:

תרופות סבתא לדלקת בעין הן עדות לחוכמה שעברה לאורך הדורות. תרופות אלו, הנטועות בטבע ובפשטות, מספקות לעתים קרובות את הקו הראשון של הקלה נגד מחלות נפוצות. עם זאת, חשוב לזכור שלמרות שתרופות אלו יכולות להיות יעילות, תסמינים מתמשכים או חמורים צריכים תמיד להיות מטופלים על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות. בשילוב הישן עם החדש, נוכל להבטיח שהעיניים שלנו, החלונות לנשמתנו, יישארו ברורים ונוחים.

עיין במדריך ה זעפרן המלא שלנו כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן