שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

תופעות הלוואי של קריאטין

הקריאטין הוא אחד התוספים הנפוצים ביותר בעולם הפיטנס והבניית גוף. תוך כדי שהקריאטין מספק הרבה יתרונות, כמו שיפור ביצועים ותמיכה בגידול השרירים, קיימות גם כמה תופעות לוואי פוטנציאליות שחשוב לדעת עליהן.

אחת מהתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של הקריאטין היא התנפחות או משקל מים. זה קורה מכיוון שהקריאטין מעלה את המחזור המים בשרירים, מה שגורם להם להרגיש “מנופחים”. במקרים רבים, זהו מצב זמני שמתפרק לאחר מספר שבועות.

חלק מהאנשים עשויים לחוות תופעות לוואי מעייניות, כמו עצירות או כאבי בטן, במיוחד אם הם משתמשים במנות גבוהות של קריאטין. אם אתה חווה את התופעות הלוואי האלה, כדאי לנסות להפחית את המנה או להפסיק לשלושה עד ארבעה ימים, ולראות אם התופעות מתפרקות.

עוד תופעת לוואי פוטנציאלית של קריאטין היא עייפות חריגה או כאבי שרירים. זו תופעה נדירה, אך אם היא מתרחשת, כדאי להפסיק לשלוח את התוסף ולדבר עם רופא.

חלק מהמחקרים המוקדמים טענו שהקריאטין עלול להזיק לכליות, אך מחקרים מאוחרים ומקיפים יותר מראים שהקריאטין אינו גורם לנזק לכליות באנשים בריאים. אנשים עם מחלות כליה קיימות עשויים לצרוך להימנע מהקריאטין.

למרות שהקריאטין הוא תוסף מחקרי ובטוח באופן כללי, עדיין חשוב לקיים עם רופא לפני שאתה מתחיל להשתמש בו, במיוחד אם יש לך מצב רפואי קיים או אם אתה משתמש בתרופות אחרות.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן