שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מתי לקחת ויטמין D בבוקר או בערב

בעולם המהיר של היום, לא תמיד קל להשיג את הכמות הנכונה של ויטמינים חיוניים. רכיב תזונתי חיוני כזה, ויטמין D, הפך למוקד בשל תכונותיו הייחודיות והרלוונטיות שלו לבריאות הכללית שלנו. בעוד שהשמש מציעה לנו מקור טבעי, רבים עדיין מוצאים את עצמם חסרים. אז מה הקטע עם ויטמין D, ואיך אתה מבטיח שאתה מקבל מספיק?

למה ויטמין D?

בניגוד לוויטמינים אחרים, ויטמין D מתפקד כהורמון בגופנו. הוא מיוצר כאשר העור שלנו נחשף לאור השמש. תפקידו העיקרי הוא לסייע לגוף בספיגת סידן מתי לקחת ויטמין D בבוקר או בערב (2)וזרחן, שהוא חיוני לבריאות העצם. יתרה מכך, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שהוא ממלא תפקיד משמעותי גם בתפקוד החיסוני, בריאות הנפש, ואף במניעת מחלות מסוימות.

עם זאת, לא כולם יכולים לסמוך על השמש בלבד. גורמים רבים יכולים להגביל את החשיפה לשמש, כמו חיים באזורים עם אור שמש מוגבל, עור כהה יותר, עודף משקל או הזדקנות. 

איך משלימים?

עם כל כך מעט מקורות מזון טבעיים המכילים ויטמין D, תוספי מזון הופכים לדרך חיונית עבור רבים. אבל זה לא רק על קפיצת גלולה; מדובר במקסום קליטתו.

מכיוון שוויטמין D מסיס בשומן, שילוב שלו עם מזונות עתירי שומן יכול לשפר משמעותית את ספיגתו. במחקר, נטילת ויטמין D עם ארוחה מרכזית ביום העלתה את רמות ויטמין D בדם בכ-50% תוך 2-3 חודשים בלבד. מזונות עשירים בשומנים בריאים כמו אבוקדו, אגוזים וביצים יכולים להיות מועילים.

העיתוי משנה

כעת השאלה העיקרית היא מתי לקחת ויטמין D בבוקר או בערב אז התשובה היא בעוד שרבים מעדיפים לקחת את תוספי הוויטמין D שלהם בבוקר מטעמי נוחות, אחרים מאמינים שנטילתו מאוחרת יותר עשויה להשפיע על השינה. מחקרים מסוימים מצביעים על קשר פוטנציאלי בין רמות ויטמין D ואיכות השינה. עם זאת, הקונצנזוס המדעי הנוכחי לא הגיע למסקנה סופית אם נטילת ויטמין D בלילה עלולה להפריע לשינה. לפיכך, עד שיופיעו ראיות חותכות יותר, הגישה הטובה ביותר עשויה להיות להתנסות ולראות מה מתאים לך באופן אישי.

סיכונים ושיקולים

כמו בכל דבר, מתינות היא המפתח. צריכה מוגזמת של תוספי ויטמין D עלולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות כמו בחילות, כאבי בטן ובלבול עקב רמות סידן מוגברות בדם. זה חיוני לקבל את הכמות הנכונה – לא מעט מדי ולא יותר מדי.

יתר על כן, גורמים כמו זיהום גבוה, שימוש בקרם הגנה, אורח חיים בתוך הבית או חיים בערים גדולות עשויים להפחית את יכולתנו לספוג ויטמין D מהשמש. ולמרות שהשמש היא מקור טבעי פנטסטי, זה חיוני להבטיח שאתה גם מקבל ויטמין זה ממקורות אחרים כדי למנוע מחסור.

לסיכום

מולטי ויטמין לנשים בהריוןאז מתי לקחת ויטמין D בבוקר או בערב. ההחלטה מתי לקחת ויטמין D, בבוקר או בערב, תלויה לרוב בהעדפה אישית. מינוני הבוקר מתאימים לשגרה היומיומית, בעוד שצריכת ערב עשויה להשפיע על השינה של חלק מהאנשים. עקביות ושילוב עם ארוחות, במיוחד עשירות בשומן, הם בעלי חשיבות עליונה לספיגה ויעילות מיטבית. עם מחקר הולך וגובר המצביע על יתרונותיו הרבים, מבריאות העצם ועד ויסות מצב הרוח, ברור שהקפדה על צריכה נאותה חשובה מתמיד. בין אם תבחרו להתחמם בשמש, לשלב מזונות עשירים בוויטמין D, או לקחת תוסף, המטרה נשארת זהה: בריא יותר, מחוזק יותר.

קרא גם

מתי לקחת ויטמין B12

מולטי ויטמין לגבר

ויטמין C ליפוזומאלי

תופעות לוואי ויטמין D

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן