שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

מאכלים עם ויטמין B12

ויטמין B12, מרכיב תזונתי מרכזי לבריאות האדם, נמצא באופן טבעי במזונות שונים, בעיקר כאלה שמקורם בבעלי חיים. מכיוון שהגוף אינו יכול לייצר ויטמין חיוני זה בעצמו, הופך להיות חיוני עבורנו להפיק אותו מהתזונה שלנו או, במידת הצורך, מתוספי מזון. מאמר זה מתעמק במאכלים עם ויטמין B12 שניתן לשלב ללא מאמץ בשגרת היומיום של האדם.

מדוע ויטמין B12 חיוני?

ויטמין B12 ערכים תקינים (2)בראש ובראשונה, הבנת המשמעות של ויטמין B12 יכולה לעזור להדגיש את נחיצותו בתזונה שלנו. ויטמין B12 ממלא תפקיד מכריע בתפקוד העצבים, היווצרות תאי דם אדומים, סינתזת DNA ומטבוליזם אנרגיה כללי. המחסור בו עלול להוביל לאנמיה, נזק עצבי ועייפות.

גם קרא את המדריך שלנו על המוגלובין נמוך כאן.

ראוי לציין שבעוד בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב הם המקורות העיקריים של ויטמין זה, צמחונים, טבעונים ואחרים עשויים להתקשה לקבל את המנה היומית שלהם. נשים הרות או מניקות, בפרט, צריכות לוודא שיש להן רמות B12 נאותות כדי לתמוך בגדילה ובהתפתחות של ילדן.

מפתח מאכלים עם ויטמין B12

  • כבד וכליות של בעלי חיים: בשר איברים, במיוחד מבשר טלה, מלא בחומרים מזינים, כאשר כבד טלה מספק 3,571% מדהימים מהערך היומי (DV) עבור ויטמין B12 במנה של 3.5 אונקיות בלבד. גם כליות טלה, בקר ועגל נמצאים גבוה בטבלת B12.
  • צדפות: רכיכות קטנות אלה לא רק טעימות; הם גם מעצמה של ויטמין B12. רק 20 צדפות קטנות יכולות להציע למעלה מ-7,000% מה-DV.
  • סרדינים: דגי מים מלוחים זעירים אלה, מקופסת שימורים זמינים בדרך כלל, עמוסים כמעט בכל חומר תזונתי שניתן לחשוב עליו. כוס אחת מספקת 554% מה-DV עבור ויטמין B12.
  • בשר בקר: מקור מצוין ל-B12, צליית סטייק ברזל שטוח יכול להציע 467% מה-DV. בנוסף, בשר בקר הוא מקור טוב לויטמיני B אחרים, סלניום ואבץ.
  • דגנים מועשרים: ברכה לצמחונים וטבעונים, דגנים מסוימים מועשרים בוויטמין B12 סינתטי. לדוגמה, כוס סובין צימוקים של Malt-O-Meal מספקת עד 62% מה-DV.
  • טונה: נצרך ברחבי העולם, לטונה, במיוחד השרירים הכהים שלה, יש ריכוז גבוה של B12. מנה של 3.5 אונקיות של טונה מבושלת מספקת 453% מה-DV.
  • שמרים תזונתיים מועשרים: שמרים תזונתיים אהובים טבעוניים מועשרים בדרך כלל ב-B12. רק שתי כפות עשויות להכיל עד 733% מה-DV.
  • פורל: פורל מועדף על מים מתוקים, מציע כ-312% מה-DV עבור ויטמין B12 בפילה של 3.5 אונקיות.
  • ויטמין B12 ערכים תקינים (3)סלמון: ידוע בתכולת חומצות השומן הגבוהה שלו באומגה 3, סלמון מתהדר גם במספרים מרשימים של B12. חצי פילה של סלמון מבושל יכול לספק 208% מה-DV.
  • חלב מועשר ללא חלב: פינוק נוסף לטבעונים, חלב ללא חלב, כמו סויה או שקדים, מועשרים בדרך כלל, מה שהופך אותם למקור מצוין ל-B12.
  • חלב ומוצרי חלב: חלב הוא מקור כוכבים של B12. כוס חלב מלא מספקת 46% מה-DV, ואפילו גבינות, כמו גבינה שוויצרית, עושות אגרוף.
  • ביצים: עם חלבון וויטמינים מקבוצת B, שתי ביצים גדולות יכולות לספק כ-46% מה-DV עבור ויטמין B12.

סיכום

הכללת מאכלים עם ויטמין B12 בתזונה היא לא רק בחירה; זה הכרח. על ידי הרחבת האופקים הקולינריים שלנו, אנו יכולים להבטיח שהגוף שלנו יקבל את המינון הנדרש של חומר תזונתי חיוני זה, תוך קידום בריאות ורווחה מיטביים. כמו תמיד, אם חושדים במחסור או עומדים בפני הגבלות תזונתיות, כדאי להתייעץ עם תזונאי או רופא לגבי תוסף B12 אפשרי. בסופו של דבר, תעדוף מזון עם ויטמין B12 הוא השקעה בבריאותו לטווח הארוך.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על קסיליטול כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן