שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה סידן צריך ביום

סידן הוא מינרל חיוני לבריאותנו, וזה מינרל שאמרו לנו לצרוך בחריצות. אבל עם המלצות שונות מארגונים שונים, נשאלת השאלה: כמה סידן צריך ביום מתעמקים בשאילתה זו, אנו מגלים שלפעמים, פחות עשוי להיות יותר.

המלצות גלובליות על סידן

הצריכה היומית של סידן משתנה על פני הגלובוס. בארה”ב, הכמות היומית המומלצת היא 1,000 מ”ג לנשים מתחת לגיל 50 ו-1,200 מ”ג עבור אלה מעל גיל 50. עם זאת, כאשר אנו יוצאים מחוץ לגבולות ארה”ב, הנתונים הללו יורדים משמעותית. ארגון הבריאות העולמי מציע מינון יומי של 500 מ”ג, בעוד שבריטניה נוטה כמה סידן צריךלכיוון 700 מ”ג. הפער הזה מוביל אותנו בחזרה לשאלה המרכזית שלנו: כמה סידן צריך ביום. כשאתה מחפש כמה סידן אתה צריך ליום?, אולי תעניין אותך גם במדריך שלנו בנושא שיעול שלא עובר.

מקורו של Benchmark של 1,200 מ”ג

סידן אינו מיועד רק לעצמות. זה חיוני לתפקוד תקין של האיברים והשרירים שלנו. במהלך התהליך המכונה שיפוץ עצם, הגוף שלנו מאזן את צרכי הסידן שלו על ידי שאיבה ממאגרי העצם שלנו. בסוף שנות ה-70, מחקרים רמזו שצריכה יומית של 1,200 מ”ג יכולה לשמור על איזון זה, במיוחד עבור נשים אחרי גיל המעבר. ממצאים אלה הובילו להחלטה משנת 1997 להגביר את ההמלצה על צריכת סידן מ-800 מ”ג ל-1,200 מ”ג לנשים מעל גיל 50. עם זאת, יש אזהרה: מחקרים אלה נמשכו שבועות ספורים בלבד, מסגרת זמן שהרבה מומחים רואים כבלתי מספקת כדי לשפוט את מאזן הסידן האמיתי. של הגוף.

הערכה מחדש של צריכת סידן

במהלך העשורים האחרונים, שלל מחקרים נועדו להבחין בקשר בין צריכת סידן לבין הסיכון לשברים בירך. מחקרים אלה חשפו שתי עובדות מדהימות:

  • תוספי מזון המשלבים סידן וויטמין D לא בהכרח מונעים שברים.
  • צריכה גבוהה של סידן, בין אם באמצעות דיאטה או כדורים, לא תמיד מפחיתה את הסיכון לשברים בירך.

אז, כאשר בוחנים את בריאות העצם, והאם הסיכונים הפוטנציאליים של צריכת סידן גבוהה שווים את היתרונות לכאורה?

הסיכונים של תוספת יתר

נטילת סידן מוגזמת, במיוחד באמצעות תוספי מזון, אינה חפה מסיכונים:

  • אבנים בכליות: יש מתאם ידוע בין תוספי סידן-ויטמין D לבין סיכון מוגבר לאבנים בכליות.  
  • התקף לב: מחקרים מסוימים מצביעים על סיכון מוגבר להתקפי לב אצל נשים הצורכות תוספי סידן.

בעוד שסיכונים אלו קשורים בעיקר לתוספי מזון, חיוני להיות זהיר ומודע.

התפקיד החיוני של ויטמין D

כמה סידן צריך ביום (2)מלבד סידן, ויטמין D הוא שחקן מרכזי במשחק בריאות העצם. העור שלנו מייצר אותו באופן טבעי כאשר הוא נחשף לאור השמש. עם זאת, מספר גורמים, כולל גיל ואמצעי הגנה מפני קרני UV, יכולים להשפיע על ייצור זה. מחקרים ממליצים על רמות ויטמין D בטווח הנורמלי הגבוה לבריאות העצם האופטימלית, מה שמחייב תוספת של 800 עד 1,000 IU מדי יום.

לסיכום: איזון סידן ובריאות

גם סידן וגם ויטמין D הם הכרחיים לבריאות העצם החזקה. אבל זה חיוני להגיע לאיזון. אם אפשר להשיג לפחות 700 מ”ג סידן מהתזונה שלהם, זה כנראה מספיק. לפני הצלילה לעולם התוספים, תמיד כדאי להתייעץ עם ספק שירותי בריאות.

בתשובה לשאלה “כמה סידן צריך ביום”, ברור שבעוד שסידן חיוני, זה חיוני באותה מידה להבטיח שאנחנו לא צורכים יתר על המידה, במיוחד כאשר מדובר בתוספים. תוך כדי חיפוש אחר כמה סידן אתה צריך ביום? אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על איך להקל על כאבי מחזור.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן