שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

חומצה פולית בהריון

הריון הוא מסע יפהפה, מלא בציפייה והכנה. כפי שכל אם מצפה יודעת, חיוני לספק את הסביבה הטובה ביותר לתינוק הגדל, וזה מתחיל בתזונה נכונה. בין רכיבי התזונה החיוניים ביותר בתקופה זו היא חומצה פולית. הבנת החשיבות של חומצה פולית בהריון יכולה להשפיע רבות על בריאות האם והילד.

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית, המוזכרת לעתים קרובות בהקשר של בריאות טרום לידתי, היא הצורה מעשה ידי אדם של ויטמין B הידוע כפולאט. חומצה פולית, הנמצאת באופן טבעי בירקות ירוקים כהים ובפירות הדר, חיונית לייצור תאי דם אדומים וממלאת תפקיד הכרחי ביצירת הצינור העצבי. צינור זה מתפתח בסופו של דבר לתוך המוח וחוט השדרה של התינוק. בהתחשב במשמעותה, לא ניתן להדגיש מספיק חומצה פולית בהריון.

עיין במדריך ה כמה שיבולת שועל צריך לאכול ביום המלא שלנו כאן.

למה להתחיל ליטול חומצה פולית לפני ההריון?

היבט משמעותי של חומצה פולית בהריון הוא הצורך שלה בשלבים המוקדמים ביותר. לעתים קרובות, עד שאישה מבינה שהיא בהריון, התפתחויות מכריעות הקשורות חומצה פולית לנשיםלמוח ולחוט השדרה כבר התרחשו. פגמים בצינור העצבי יכולים להתרחש במהלך 3-4 השבועות הראשונים להריון, מה שהופך את זה חיוני לחומצה פולית להיות נוכחת במערכת האם במהלך תקופה זו.

רופאים וארגוני בריאות כמו ה-CDC ממליצים להתחיל בתוספת חומצה פולית לפחות חודש לפני הניסיון להרות. גישה פרואקטיבית זו מבטיחה שיש כמות מספקת של חומר תזונה חיוני זה במהלך השבועות המכריעים הראשונים של התפתחות העובר.

יתרה מכך, מחקרים מצביעים על כך שצריכה עקבית של חומצה פולית לפני ההתעברות יכולה להפחית את הסיכון ללידה מוקדמת ב-50% או יותר, מה שמדגיש את היתרונות הרחבים יותר של חומצה פולית בהריון.

המינון האופטימלי עבור אמהות מצפות

הצרכים של כל אישה עשויים להשתנות מעט, אך הנחיות כלליות מציעות:

  • בזמן ניסיון להרות: 400 מק”ג מדי יום
  • במהלך שלושת החודשים הראשונים להריון: 400 מק”ג ליום
  • מהחודש הרביעי עד התשיעי להריון: 600 מק”ג מדי יום
  • בזמן הנקה לאחר הלידה: 500 מק”ג מדי יום

לנשים שילדו בעבר ילד עם מום בתעלה העצבית, מומלץ להתייעץ עם הרופא. לעתים קרובות, מומלץ להשתמש במינון גבוה יותר של כ-4000 מק”ג (4 מ”ג) ביום.

עליך להתייעץ עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי מזון או חומרים מזינים אחרים.

היתרונות מצילי חיים של חומצה פולית

חומצה פולית בהריון משמשת כמגן, המגנה על התינוק מפני בעיות בריאות קשות, במיוחד:

  • ספינה ביפידה: מצב שבו חוט השדרה אינו מתפתח לחלוטין.
  • אננספליה: כאשר חלקים עיקריים במוח אינם נוצרים כראוי.

בעוד שהאחרון יכול לגרום לתוחלת חיים קצרה באופן טראגי, הראשון עלול להוביל לנכויות קבועות. עם זאת, המעטפת היא שעל ידי הקפדה על צריכה נאותה של חומצה פולית במהלך ההיריון, ניתן להפחית את הסיכון למומים אלו בצינור העצבי ב-50% לפחות.

יתר על כן, היתרונות לא נעצרים שם. חומצה פולית ממלאת גם תפקיד בהפחתת הסיכויים ל:

  • שפה וחך שסועים
  • לידה מוקדמת
  • משקל לידה נמוך
  • הַפָּלָה
  • צמיחה לקויה ברחם

עבור האם, חומצה פולית נקשרה לירידה בסיכון לסיבוכי הריון, מחלות לב, שבץ מוחי, סוגים מסוימים של סרטן, ואפילו מחלת אלצהיימר.

שילוב חומצה פולית בתזונה שלך

בעוד שתוספי טרום לידתי הם בחירה ברורה, מזונות רבים מכילים חומצה פולית באופן טבעי או מועשרים בחומצה פולית. חלק מאלה הם:

  • דגני בוקר מועשרים
  • עדשים ושעועית
  • חומצה פולית למבוגריםתרד ועלים ירוקים
  • בשר כבד
  • אטריות ביצים

שילוב של מזונות אלו בתזונה שלך יכול לתרום לדרישות החומצה הפולית היומיות שלך ולהבטיח הריון בריא.

סיכום

חומצה פולית בהריון היא יותר מסתם המלצה – היא הכרח. משמירה על התינוק מפני בעיות בריאותיות חמורות ועד הבטחת רווחתה של האם, חומר תזונה זה ממלא תפקיד חיוני. התייעץ תמיד עם ספק שירותי בריאות כדי להתאים את שגרת הטיפול הטרום לידתי הטובה ביותר לצרכים הייחודיים שלך. זכרו, הריון בריא סולל את הדרך לתינוק בריא.

עיין במדריך ה כמה שומן צריך לאכול ביום המלא שלנו כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן