שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

איזה תפוח הכי בריא?

כשאתם נכנסים לסופרמרקט ומוצאים את עצמכם בגזרת התוצרת, אתם צפויים להיתקל במגוון תפוחים. החל מהגוונים האדומים העמוקים של ה-Red Delicious ועד לעור הירוק הבוהק של גרני סמית’, תפוחים כבר מזמן אהובים על רבים. עם זאת, שאלה מתעכבת לעתים קרובות במוחו של הצרכן המודע לבריאות: איזה תפוח הוא הבריא ביותר?

בואו ניקח צעד אחורה ונעריך את הפרי המדהים הזה. תפוחים הם מעצמה של תזונה, עמוסה בתרכובות צמחיות מועילות וסיבים תזונתיים. לא רק שהם טעימים ומגוונים, אלא שהם גם בין הפירות הנצרכים ביותר בעולם. הם מציעים מגוון יתרונות בריאותיים בשל התוכן העשיר שלהם של סיבים, ויטמינים, מינרלים, ובמיוחד, פוליפנולים. פוליפנולים אלה הם נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים חופשיים מזיקים, ועשויים למנוע מספר עצום של מחלות מסרטן ועד מחלות לב.

קרא גם את המדריך שלנו על כמה ויטמין C צריך ביום כאן.

עכשיו, לשאלה הדוחקת: איזה תפוח הכי בריא כדי לענות על זה, עלינו להתעמק בתכונות המובהקות של כמה מהזנים הפופולריים ביותר.

אדום טעים:

לעתים קרובות הייצוג האיקוני של תפוח במדיה, ה-Red Delicious ידוע בצבעו האדום הכהה ובטעמו המתוק. תפוחים אלו עשירים במיוחד איזה תפוח הכי בריאבאנתוציאנידינים, סוג של פיגמנט. זה לא רק נותן להם את הצבע הייחודי שלהם אלא גם אומר שהם עמוסים בנוגדי חמצון. יתר על כן, בהשוואה לסוגי תפוחים אחרים, תפוחים אדומים טעימים מתהדרים בתכולת סידן גבוהה יותר. סידן חיוני לבריאות העצם, תפקוד העצבים וויסות השרירים. אז, מבחינת תכולת נוגדי חמצון וסידן, תפוחי רד דלישס בהחלט הציבו רף גבוה.

סבתא סמית:

  התפוח של גרני סמית’, בולט בצבעו הירוק הבוהק ובטעמו המעט חמוץ, מציע יתרונות בריאותיים ייחודיים. מחקרים מרמזים כי הסיבים מתפוחי גרני סמית עשויים לסייע בשליטה במשקל על ידי שיפור מיקרוביוטת המעיים. ככל שאנו מבינים יותר על ההשפעה של בריאות המעיים על הרווחה הכללית, זה מרתק לראות את התפקיד הפוטנציאלי של התפוחים הירוקים האלה.

Golden Delicious:

עם שם שכבר מרמז על טעמו, לתפוח הזהב דלישס קליפה צהובה, תוצאה של תכולת הקרוטנואידים שלו. קרוטנואידים אלה אינם רק פיגמנטים; הם נוגדי חמצון רבי עוצמה. יתר על כן, תפוחים אלו הם מקור טוב למינרלים חיוניים כמו אשלגן, ברזל ואבץ. עם זאת, ראוי לציין שתכולת נוגדי החמצון של תפוחי Golden Delicious עשויה להשתנות בהתאם למקום שבו הם גדלים.

פוג’י:

תפוח הפוג’י, אהוב על ידי רבים בשל טעמו המתוק והקליפה הצהובה והאדומה המושכת שלו, בולט מבחינת תכולת הפוליפנולים. בין זני תפוחים שונים, תפוחי פוג’י זכו להכרה עקבית בזכות תכולת הפוליפנולים הגבוהה יותר שלהם. פוליפנולים נקשרו ליתרונות לבריאות הלב והכבד, מה שהופך את הזן הזה למתמודד חזק במירוץ של איזה תפוח הכי בריא.

חֲגִיגָה:

אחרון חביב בהחלט, תפוחי גאלה, בעלי הפרופיל האדום והמתוק שלהם, מגיעים עמוסים בפוליפנולים, במיוחד קטצ’ין. מחקרים הראו כי לתפוחים אלו יש תכונות המגנות מפני מחלות לב, אחת מגורמי המוות המובילים בעולם.

לאור היתרונות הבריאותיים הייחודיים שמציע כל זן, נותרה השאלה: איזה תפוח הוא הבריא ביותר? זה אולי קצת שוטר, אבל התשובה היא שזה תלוי מה איזה תפוח הכי בריא (2)אתה מחפש. אם אתה מחפש תכולה גבוהה של נוגדי חמצון וסידן, ה-Red Delicious עשוי להיות הבחירה שלך. אם בריאות המעיים היא בראש סדר העדיפויות, אולי גרני סמית’ הוא בשבילך. למי שמחפש פוליפנולים ויתרונות פוטנציאליים לבריאות הלב, תפוחי פוג’י וגאלה עשויים להיות הדרך ללכת.

לסיכום, תפוחים הם לא רק חטיף טעים; הם מעצמה תזונתית. בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם במעבר הייצור, חושבים על איזה תפוח הכי בריא, זכרו שכל זן מביא את היתרונות הייחודיים שלו לשולחן. אז למה לא לערבב? אחרי הכל, מגוון הוא תבלין החיים.

אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על ויטמין B12 ערכים תקינים כאן.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן