שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

כמה צריך צריך לעשות ביום

הליכה היא תרגיל בסיסי ולעתים קרובות לא מוערך מספיק. עם שפע של יתרונות החל משיפור בריאות הלב ועד לרווחה נפשית, אין זה פלא שמומחי בריאות וארגונים רבים מקדמים זאת. עם זאת, שאלה אחת עדיין עומדת בעינה: כמה הליכה צריך לעשות ביום כדי להפיק את היתרונות הטובים ביותר?

מקורו של רף 10,000 השלבים

רבים מכירים את היעד היומי 10,000 צעדים, נתון שהוטבע בנפש הכושר שלנו. אבל האם תהיתם פעם מהיכן מקור ההמלצה הזו? ניתן לאתר את היעד בן 10,000 הצעדים לקמפיין שיווקי יפני משנת 1965 שמטרתו לקדם מד צעדים. בהמשך, יוזמת “כל צעד נחשב” בשנת 2001 חיזקה עוד יותר מטרה זו, תוך קידום פעילות כמה צריך צריך לעשות ביוםקהילתית. מעבר למשמעות ההיסטורית שלו, מחקר משנת 2007 גילה שהליכה של 10,000 צעדים ביום הביאה שיפורים בריאותיים רבים, כגון קצב לב מוגבר לאחר אימון, רמות כולסטרול טובות יותר וגמישות משופרת. לכן, כאשר בוחנים כמה הליכה יש לעשות ביום, 10,000 צעדים עשויים להיראות כמו מספר הקסם. כשאתה מחפש כמה צריך צריך לעשות ביום , ייתכן שתתעניין גם במדריך שלנו בנושא “שיעול בהריון“.

מאתגר את הסטטוס קוו

עם זאת, בעוד ש-10,000 צעדים מדי יום הם יעד מצוין, זה לא נתון אחד שמתאים לכולם. על פי מחקרים עדכניים, עשויות להיות ספירות צעדים משתנות שהן אופטימליות בהתבסס על גיל ומצב בריאותי אינדיבידואלי. סקירה משנת 2022 הציגה פרספקטיבה שהיתרונות הבריאותיים עשויים להגיע לרמה עוד לפני שהגיעו לרף 10,000. עבור אנשים עד גיל 60, הליכה בין 8,000 ל-10,000 צעדים מדי יום נראית מספיקה. לאלה מעל גיל 60, מומלץ 6,000 עד 8,000 צעדים. לפיכך, לשאלה המרכזית של כמה הליכה יש לעשות ביום עשויה להיות תשובה גמישה יותר ממה שחשבו בעבר.

יעדי הליכה מותאמים אישית

הגדרת יעד הליכה אוניברסלית עשויה להיראות הגיונית, אך הבדלים וצרכים אישיים צריכים להכתיב את מספר הצעדים ה”מושלם”. מחקר רחב ב-2011 הראה שהצעדים היומיומיים של מבוגרים בריאים נעים בין 4,000 ל-18,000, מה שמחזק את השונות האישית היא עצומה. התוצאה העיקרית היא שבעוד ש-10,000 צעדים יכולים לשמש מדד, יעדים אישיים, מצב בריאותי ויכולות גופניות צריכים להנחות את יעדי ההליכה היומי שלך. אחרי הכל, ההיבט הקריטי הוא להישאר פעיל, אז תמיד שאל את עצמך: כמה הליכה צריך לעשות ביום כדי לענות על הצרכים האישיים שלי?

הליכה לתוצאות בריאותיות ספציפיות

ירידה במשקל:

בעוד שספירת הצעדים המדויקת לירידה במשקל יכולה להיות שונה על סמך גורמים רבים כמו תזונה, גיל ומטבוליזם, אפילו עלייה קלה בהליכה היומית שלך יכולה לגרום לירידה מתונה במשקל. חלק מהמחקרים אף מצביעים על כך שהשגת 15,000 צעדים מדי יום יכולה להפחית באופן משמעותי את הסיכון לתסמונות מטבוליות כמו השמנה.

שיפור כושר:

אם אתה מחפש להעלות את רמת הכושר שלך, חיוני תחילה לקבוע את ממוצע הצעדים היומי הנוכחי שלך. משם, אנשי מקצוע כמו המאמנת האישית אסתר אוונט ממליצים על גישה מתקדמת, ומציעים לאנשים להוסיף בין 250 ל-1,000 צעדים לספירה היומית שלהם, בהתאם לנקודת ההתחלה שלהם.

דרכים לשלב יותר הליכה

אם אתה תוהה כיצד להגדיל את הצעדים היומיומיים שלך, הנה כמה טיפים שימושיים:

  • עקוב אחר ההתקדמות שלך: השתמש באפליקציות לנייד או במד צעדים מסורתיים.
  • התחייבו להליכות יומיות: אפילו הליכה של 30 דקות יכולה להגביר משמעותית את ספירת הצעדים שלכם.
  • כמה צריך צריך לעשות ביום (2)שלב מיני הליכות: הליכות תכופות וקצרות יותר לאורך היום יכולות להצטבר במהירות.
  • בחר באינטראקציות פנים אל פנים: בחר ללכת לעמיתים במקום לשלוח מיילים.
  • חקור אתגרים: השתתף באתגרי הליכה כדי לשמור על עניין.

סיכום

אין ספק שהליכה מועילה לבריאות. אבל כשזה מגיע לשאלה כמה צריך צריך לעשות ביום , אין תשובה חד משמעית. במקום זאת, יעדים מותאמים אישית, גיל, מצבים בריאותיים ואורח חיים צריכים להתייחס לשגרת ההליכה שלך. בין אם מדובר ב-6,000 או 10,000 צעדים, הגורם המכריע ביותר הוא להישאר פעיל ולנוע באופן עקבי. בזמן שאתה מחפש כמה צריך צריך לעשות ביום , אולי תרצה לקרוא את המדריך שלנו על “סוכריות נגד שיעול“.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
האם גמגום זה תורשתי
 טיפול בגמגום

גמגום הוא הפרעת דיבור המתאפיינת בחזרות על צלילים, הברות או מילים, מתיחת צלילים והפסקות בתהליך הדיבור. אנשים הסובלים מגמגום יודעים מה הם רוצים לומר אך

האם פוקר יכול להיות בריא?

כשחושבים על פעילויות בריאות, כנראה שפוקר לא נמצא בראש הרשימה. זה ידוע יותר בחדרים מעושנים או בבוהק העז של אורות הקזינו מאשר ביתרונות הבריאותיים שלו.

איך לעצור התקף שיעול
שיעול נבחני

שיעול נובח יכול להדאיג ההורים לשמוע, במיוחד כאשר הוא נובע מהקטנים שלהם. הצליל הייחודי דומה לרוב לנביחה של כלב ים, ולמרות שהוא אופייני למדי, הבנת

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן