שירות לקוחות:
שליח עד הבית חינם בקנייה מעל 250 שקלים!

איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית

בריאות הלב נותרה בחזית הדיונים על הבריאות העולמיים, ורמות הכולסטרול ממלאות תפקיד חיוני בשיחה זו. מכיוון שמחלות לב הן הגורם המוביל למוות ברחבי העולם, הבנת הכולסטרול היא לא רק חשובה – היא חיונית. אם אתה תוהה איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית, אתה לא לבד. אנשים רבים מחפשים דרכים לנהל את הכולסטרול שלהם מבלי להזדקק לתרופות. מאמר זה יעמיק בשיטות הטבעיות ובבחירות אורח החיים שיכולות לסייע בהשגת רמות כולסטרול מאוזנות.

הבנת תפקידו של כולסטרול

לפני שצולל כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי, חיוני לדעת עם מה אנו מתמודדים. כולסטרול הוא חומר שעווה שנמצא בדם שלך. זה לא רע מטבעו; למעשה, הגוף שלך צריך את זה כדי לבנות תאים בריאים. עם זאת, רמות גבוהות, במיוחד של ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL), או הכולסטרול ה”רע”, מעלה את הסיכון למחלות לב. מצד שני, ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL) או כולסטרול “טוב”, עוזר להגן על הלב על ידי סילוק כולסטרול LDL מהעורקים.

מיתוסי כולסטרול תזונתיים מאתגרים

בעבר, האמינו שכולסטרול תזונתי, שנמצא במזונות, הוא האשם העיקרי בהעלאת הכולסטרול בדם. עם זאת, מחקר עדכני משנת 2018 הכחיש זאת. הכולסטרול התזונתי ממלא רק תפקיד מינורי ברמות הכולסטרול הכלליות בגוף. לפיכך, לא מדובר רק בהימנעות ממזונות עשירים בכולסטרול; זה יותר על שילוב מזונות המפחיתים באופן טבעי את הכולסטרול הרע.

דרכים טבעיות להשיג איזון

אם אתה מעוניין להבין כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי, הנה מפת דרכים:

אמצו את השומנים הנכונים:

ויטמין C ליפוזומאלי כל השומנים לא נוצרו שווים. שומנים חד בלתי רוויים, הבולטים במזונות כמו אבוקדו, אגוזים ושמן זית, יכולים להפחית את ה-LDL המזיק תוך העלאת ה-HDL המועיל. באופן דומה, מזונות עשירים ב אומגה 3, כמו דגים שומניים, ממלאים תפקיד מכריע בהורדת רמות ה-LDL. מהצד השני, יש להגביל או להימנע משומן טראנס, הנמצא בדרך כלל במזון מטוגן ומעובד.

תעדוף סיבים מסיסים:

דרך טבעית להורדת כולסטרול LDL היא על ידי הגדלת צריכת סיבים מסיסים. נמצאים במזונות כמו דגני שיבולת שועל, שעועית, פירות וזרעי פשתן, סיבים מסיסים עוזרים להפחית את ספיגת הכולסטרול לזרם הדם שלך.

פעילות גופנית סדירה:

 אם אתה שוקל איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית, אל תזלזל בכוחה של פעילות גופנית. פעילות גופנית מגבירה את כולסטרול HDL, מהסוג ה”טוב”. איגוד הלב האמריקאי ממליץ על לפחות 150 דקות של פעילות אירובית מתונה או 75 דקות של פעילות אירובית נמרצת בשבוע, או שילוב של פעילות מתונה ונמרצת.

שמור על משקל בריא:

 ניהול משקל קשור ישירות לרמות הכולסטרול. הורדת הקילוגרמים העודפים הללו יכולה לגרום לעלייה ב-HDL ולירידה בכולסטרול LDL. אימוץ תזונה מאוזנת ומשטר פעילות גופנית סדירה יכולים להיות מכריעים בהשגת משקל תקין ושמירה עליו.

הגבל את צריכת האלכוהול והימנע מעישון:

 עישון מוריד את ה-HDL ופוגע בכלי הדם, מה שהופך אותם לרגישים יותר להצטברות כולסטרול. הפסקה יכולה להגביר משמעותית את רמות ה-HDL איך להוריד כולסטרול בדרך טבעית (2)שלך. כשזה מגיע לאלכוהול, מתינות היא המפתח. כמה מחקרים מראים שזה יכול להעלות את רמות ה-HDL, אבל לצריכה מוגזמת יש השפעות מזיקות.

שקול תוספי מזון וסטרולים צמחיים:

 הם יכולים להיות תוספת לאסטרטגיה שלך כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי. שמן דגים, למשל, עשיר באומגה 3 חומצות שומן, שיכולות לשפר את רמות הכולסטרול. עם זאת, התייעצו תמיד עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שמתחילים או משנים משטר תוסף כלשהו.

סיכום

כשאנחנו מדברים על בריאות הלב, כולסטרול תמיד יהיה חלק מהדיון. בעוד שתרופות זמינות לניהול רמות הכולסטרול, רבים מעוניינים לגלות כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי. כשאתה מחפש כיצד להוריד כולסטרול באופן טבעי, ייתכן שתתעניין גם במדריך שלנו בנושא כתמי שמש בפנים. באמצעות שילוב של בחירות תזונתיות, פעילות גופנית ושינויים באורח החיים, ניתן להשיג ולשמור על רמות כולסטרול בריאות. זכרו, בריאות הלב שלכם בידיים שלכם. תעדוף את זה.

מיכאל
מיכאל

מיכאל הוא מאמן כושר אישי מנוסה שעבד עם עשרות לקוחות ועזר להם לשפר את הרגלי התזונה שלהם, להכנס לכושר ולרדת במשקל.

אולי יעניין אותך...
מלון פארק מים
מלונות שאפשר לאכול בהם בריא

בעולם המהיר של היום, חופשות מציעות הזדמנות פז להיטען ולהתחדש. בעוד שרבים מקשרים נסיעות לפינוק ורוגע, ישנה מגמה הולכת וגוברת של חופשות בריאות המעניקות עדיפות

כמה ויטמין D צריך ביום
כמה חלבון שיער צריך

שיער מורכב בעיקר מחלבון המכונה קרטין, המהווה כ-95% מהמבנה שלו. הקרטין מורכב מ-15-20 סוגים שונים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבון. חלבון זה

פרוביוטיקה מומלצת לשיער בריא
האם יש קשר בין חלבון לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיות מעיקה, אך הבנת הגורם לה היא חיונית למציאת פתרונות. מחקרים מצביעים על קשר ברור בין צריכת חלבון לא מספקת לנשירת שיער.

לחץ על אחת התוויות להגדלה
דילוג לתוכן